Över 100 000 personer har skrivit under Silent Hills-petition

Robot
Över 100 000 personer har skrivit under Silent Hills-petition

Låt oss för en liten stund låtsas som att namnisamlingar på internet någonsin förändrat något.

#nyhetstips, #silent-hills


Medlem
Över 100 000 personer har skrivit under Silent Hills-petition

Vill inte vara den som är den, men det står 100 000 i rubriken och 1000 000 i texten.

Medlem

Läbbigast demo någonsin !

Medlem
Skrivet av Honken:

Vill inte vara den som är den, men det står 100 000 i rubriken och 1000 000 i texten.

Det går undan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Alla dessa förbannade namninsamlingar. Skulle vara intressant att se statistik över hur många gånger som namninsamlingar gör någon nytta.

MEG
Medlem

Tja, tycker inte att det är fel. Man får försöka att påverka med de medel som finns....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kag har skrivit under två insamlingar i mitt liv.

En för att få en uppföljare till Dredd.

En för att felix ska släppa sin "stark ketchup" igen (den med gul kork).


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Utgår folk från att det bara ligger en färdig kvalitetsprodukt och skräpar som de vägrar släppa eller?

Medlem

Jag tror Konami ligger risigt till om jag ska vara ärlig. Misstänker att Kojima försökte köpa Metal Gear och Silent Hill innan han lämnade men Konami vägrade och därför dom la ner ofärdiga Silent Hill tills dom hittar en köpare som betalar bättre.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Alla dessa förbannade namninsamlingar. Skulle vara intressant att se statistik över hur många gånger som namninsamlingar gör någon nytta.

Väldigt svårt att veta dock. Sådan här saker kanske inte har en direkt påverkan men det kanske har en viss påverkan på lång sikt. Sen om det leder till något bra eller inte är en annan femma.

Jag kan inte säga att jag varit speciellt entusiastisk för det här projektet från början. Dels för jag aldrig haft något större intresse av spelen sedan 2:an, sen dels pga Kojima är en överskattad spelskapare och att han skulle förstå sig på horror genren är ju bara skämt. Eller har jag missat något här?

Men troligtvis främst pga Silent Hills redan känns som ett utforskat universum, ett stort problem för en sådan genre. Det och att de har ju fan inte gjort något riktigt grymt på hur länge som helst nu. Sure det såg bra ut i demot de visade med det gjorde ju Alone in the Dark också.

Kanske är bara jag här men hur jädra länge ska vi sitta och älta på samma spel serie? Glöm för tusan inte att för varje nytt Silent Hills, BF och Assasscreed så går vi miste om nya potentiella grymma spel som aldrig får se dagens ljus pga alla fanboys som aldrig slutar stödja en spelserie som sluta vara bra för över ett årtionden sedan...

aragahgahgahgha!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

sen dels pga Kojima är en överskattad spelskapare och att han skulle förstå sig på horror genren är ju bara skämt. Eller har jag missat något här?

Du verkar ha missat PT, vilket är anledningen till all hype från första början. Hade inte PT släppts hade nog inte så många varit besvikna över att inget nytt Silent Hills är på väg.

Appropå namninsamlingars påverkan kan man nog slå fast att utan dem så hade vi nog inte haft Dark Souls till PC i dagsläget. From Software var vääääldigt osugna på att släppa det och jag antar att det var Namco som tvingade dem, mer eller mindre.

Medlem

Namninsamlingar i sig är det så klart att det gör skillnad. Att sätta press på företag eller ambassader inom politik eller något annat påverkar. Se bara på Amnesty International. Så att tro att det inte skulle göra någon skillnad tycker jag är väldigt naivt tänkande av FZ.

Sedan så är det ju förstås inte alls garanterat (läs omöjligt) att just detta kommer att leda någonstans, precis som andra redan har nämnt. I detta fallet blir det ju bara "Buhuuu! Vi vill ha Silent Hills!!!!!!!!", snarare än något seriöst utav det.

Skrivet av Bojkott:

Alla dessa förbannade namninsamlingar. Skulle vara intressant att se statistik över hur många gånger som namninsamlingar gör någon nytta.

https://www.change.org/

Här finns mer info om du är nyfiken. Det borde ge en klarare bild.

Medlem

Namninsamligar fick ju Game att dra "våldtäktssimulatorn" gtaV från hyllorna i australien om jag inte minns fel


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Sapiens:

sen dels pga Kojima är en överskattad spelskapare och att han skulle förstå sig på horror genren är ju bara skämt. Eller har jag missat något här?

Du verkar ha missat PT, vilket är anledningen till all hype från första början. Hade inte PT släppts hade nog inte så många varit besvikna över att inget nytt Silent Hills är på väg.

Jo jag har sett demot eller "player teaser", men sådana saker har man ju lärt sig att ta för vad det är. Behöver ju inte betyda något alls hur bra den färdiga produkten sedan kommer bli.

Sen om det var något i det demot jag tänkte på, var hur synd det var det här spelet var tvunget att vara förankrat i Silent Hills universumet. En stor del av horror är ju skräcken av det okända, vilket inte funkar så bra då när man redan känner till så mycket utav vad Silent Hill innebär.

Tja om man nu inte väljer att göra något totallt oväntat som man inte förväntar sig av ett Silent Hill spel, typ alien plotwist. Men igen, om man gör något sådan, varför var det då tvunget att vara ett Silent H...

Ahforgetaboutit

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jo jag har sett demot eller "player teaser", men sådana saker har man ju lärt sig att ta för vad det är. Behöver ju inte betyda något alls hur bra den färdiga produkten sedan kommer bli.

Det var bara mest att du ifrågasatte Kojimas insatthet i skräckgenren jag syftade på. Nu vet jag inte exakt hur mycket Kojima var inblandad och inom vad men jag tycker att hela teamet bevisade att de har ganska god koll på vad som är läskigt. Det är det enda skräckspelet någonsin som jag inte spelat klart just på grund av skräckelementen.

Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Sapiens:

sen dels pga Kojima är en överskattad spelskapare och att han skulle förstå sig på horror genren är ju bara skämt. Eller har jag missat något här?

Du verkar ha missat PT, vilket är anledningen till all hype från första början. Hade inte PT släppts hade nog inte så många varit besvikna över att inget nytt Silent Hills är på väg.

Jo jag har sett demot eller "player teaser", men sådana saker har man ju lärt sig att ta för vad det är. Behöver ju inte betyda något alls hur bra den färdiga produkten sedan kommer bli.

Sen om det var något i det demot jag tänkte på, var hur synd det var det här spelet var tvunget att vara förankrat i Silent Hills universumet. En stor del av horror är ju skräcken av det okända, vilket inte funkar så bra då när man redan känner till så mycket utav vad Silent Hill innebär.

Tja om man nu inte väljer att göra något totallt oväntat som man inte förväntar sig av ett Silent Hill spel, typ alien plotwist. Men igen, om man gör något sådan, varför var det då tvunget att vara ett Silent H...

Ahforgetaboutit

Just p.t var väl mer en teknikdemo av hur dem hade tänkt sig. Jag är ganska mycket bakåtsträvare men som någon ovanför sa så påverkade p.t mig extremt mycke. Mådde fan illa så jävla creepy de var. Sen att "se" det och spela det är två helt olika saker. Hade faktiskt ett litet hopp om att de kunde bli en fet reboot då jag till skillnad från dig tycker att Kojima är en av de få som faktiskt bryr sig om att göra bra spel samt att Guillermo är en av de få film regissörer som faktiskt gör skräck som inte bara är kusliga utan också väldigt bra. Men som allt annat är de en fråga om åsikter såklart

SoL
Medlem

Mitt hjärta gick sönder när jag fick höra att silent hills las ner, nu finns det lite hopp.

Borde inte länken finnas i artikeln? Här är den iaf för dom som vill skriva på
https://www.change.org/p/kojima-productions-continue-working-...

hjälper väl inte mkt med namninsamlingar om konami har bestämt sig för att tjura. Är trots allt deras ip

Medlem

Jag har inte skrivit under

... för jag vet inte om jag verkligen vill ha Silent Hills. Verka vara ett bra spel och så, men jag kände ärligt talat aldrig Silent Hill-vibbarna i spelet. Om det hade hetat något annat (som INSANE) och varit ett eget spel I so would join the shit so fast.

Skrivet av marcus8958:

Jag tror Konami ligger risigt till om jag ska vara ärlig. Misstänker att Kojima försökte köpa Metal Gear och Silent Hill innan han lämnade men Konami vägrade och därför dom la ner ofärdiga Silent Hill tills dom hittar en köpare som betalar bättre.

Det ryktas det att de are going down the shitter p.g.a en ledning som bryr sig mindre och mindre om video-games och mer och mer om gambling-games
https://www.youtube.com/watch?v=iMK-kajdgMA

[quote=DarkZide8]Jag har inte skrivit under

... för jag vet inte om jag verkligen vill ha Silent Hills. Verka vara ett bra spel och så, men jag kände ärligt talat aldrig Silent Hill-vibbarna i spelet. Om det hade hetat något annat (som INSANE) och varit ett eget spel I so would join the shit so fast.

Skrivet av marcus8958:

Jag tror Konami ligger risigt till om jag ska vara ärlig. Misstänker att Kojima försökte köpa Metal Gear och Silent Hill innan han lämnade men Konami vägrade och därför dom la ner ofärdiga Silent Hill tills dom hittar en köpare som betalar bättre.

Det ryktas det att de are going down the shitter p.g.a en ledning som bryr sig mindre och mindre om video-games och mer och mer om gambling-games

P.t spöket skulle inte ha något med silent hills att göra, de hade Kojima redan gått ut med när fans började vrida på sig. Hon var dock inte helt olika victims ifrån The Room som jag faktiskt diggade stenhårt lär ju inte bli nåt ändå men jag hade faktiskt hopp om det när de fortfarande skulle släppas. Homecoming och Downpour var ju enbart löjliga

Medlem

[quote=kingleafanders]

Skrivet av DarkZide8:

Jag har inte skrivit under

... för jag vet inte om jag verkligen vill ha Silent Hills. Verka vara ett bra spel och så, men jag kände ärligt talat aldrig Silent Hill-vibbarna i spelet. Om det hade hetat något annat (som INSANE) och varit ett eget spel I so would join the shit so fast.

Skrivet av marcus8958:

Jag tror Konami ligger risigt till om jag ska vara ärlig. Misstänker att Kojima försökte köpa Metal Gear och Silent Hill innan han lämnade men Konami vägrade och därför dom la ner ofärdiga Silent Hill tills dom hittar en köpare som betalar bättre.

Det ryktas det att de are going down the shitter p.g.a en ledning som bryr sig mindre och mindre om video-games och mer och mer om gambling-games

P.t spöket skulle inte ha något med silent hills att göra, de hade Kojima redan gått ut med när fans började vrida på sig. Hon var dock inte helt olika victims ifrån The Room som jag faktiskt diggade stenhårt lär ju inte bli nåt ändå men jag hade faktiskt hopp om det när de fortfarande skulle släppas. Homecoming och Downpour var ju enbart löjliga

Yeah, att det de hade visat påminde om Silent Hill 4 var faktiskt det jag gilla mest, typ exakt som victim spirits. Men jag kände mig ändå osäker.

Sen snackades det också nån teori bland fans att Silent Hill i Silent Hills är egentligen en stad på USAs västra sida, medans den gamla ligga i nord-öst. Att där är två städer med samma namn i ett land är ju inte ovanligt (jag bor i Saxtorp och det finns ett Saxtorp till i Sverige t.ex.).
"Bevisen" för detta låg i träden som man såg i slutet av trailer, som man menar inte växer i nord-östra USA utan, ja, mer västerut.
I dunno. Jag är bara säker på jag hade hittat något att bli sur på om spelet verkligen hade släppts.

1
Skriv svar