ArmA 2 uppdaterat

Medlem
ArmA 2 uppdaterat

Underbart att man var tvungen att ladda ner HELA spelet en gång till på Steam. Återkommer om ~1 timme...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

fan va gött som jag har längtat Hoppas ain kan flyga nu med.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

AI:n är fortfarande lika bra som i operation flashpoint Full babian hade spakat fordonen bättre

Inaktiv

* Fixed: Prevent killed AI units reporting who killed them.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

Woho, hoppas man märker skillnad nu.

S_Z
Medlem
Skrivet av Swedenrock:

AI:n är fortfarande lika bra som i operation flashpoint Full babian hade spakat fordonen bättre

Till fots är de betydligt bättre men deras körkunskaper är om möjligt ändå sämre än jag minns från OFP tiden.

Testade just nya patchen och körde ett av medföljande SP uppdragen, clean sweep eller nåt liknande där man startar med ett par AI vänner och en hummer en bit från en by.
Hoppade in i hummern och gav AIn order att köra till utkanten av byn. AIn började köra över fältet där det står en massa kor.
Han kör rakt mot en ko, saktar in börjar köra runt kon för att sedan tvärnita backa tillbaks och köra över kon! Fan vad kul det såg ut, han måste ha haft nåt emot kor

Förövrigt gällande nya patchen har jag inte märkt några skillnader alls hittills...förutom taskigt fungerande analog thottle för flygplan.

Hade hoppats på mer än så här...rätt besviken :/

Medlem

I fordon kör dom verkligen inte smart. Däremot till fots är dom bra.

... och yay! för tipstacket.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Auto-rodret när man flyger är inte fixat än och jag håller med om att den analoga gaspådraget fungerar lite sådär...

Inaktiv

Inget om musaccen att man ska kunna stänga av den? ;o

Eller går det kanske redan? i så fall ska jag ge spelet en chans till.

Medlem
Skrivet av Heat:

Inget om musaccen att man ska kunna stänga av den? ;o

Eller går det kanske redan? i så fall ska jag ge spelet en chans till.

Armed Assault 2 är ingen twitch-shooter, så om det är så du vill spela det så kanske det är lika bra att du låter bli att ge det en till chans.

Har inte haft några problem med sensivityn direkt. drar man siktet upp och ner snabbt så dröjer det en halv sekund eller så innan han har fölljt med, men om du ställer in aiming deadzone så rör han bara armarna istället för hela överkroppen, vilket går mycket snabbare. I verkligheten kan man inte snurra 200 varv på en sekund som i CS.

Medlem
Skrivet av Heat:

Inget om musaccen att man ska kunna stänga av den? ;o

Eller går det kanske redan? i så fall ska jag ge spelet en chans till.

Tänkte också innan att "denna skit kan jag inte spela" för jag är jävligt petig när det kommer till sensivity och musacceleration, men det funkar faktiskt jäkligt bra i ArmA 2. Är precis som Wartex säger, ingen twitch-shooter

Hoppas förövrigt att MP flyter på lite jämnare nu.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Ja, jag störde mig på fördröjningen i någon timme, nu tänker jag inte alls på det längre. En vanesak. Faktiskt uppskattar jag att det finns andra varianter än det vanliga FPS-twitchshooter spelens mainstreamade inställningar. Tror jag skall öka aiming deadzone nu bara för att se hur det känns.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

AI:n är fortfarande lika bra som i operation flashpoint Full babian hade spakat fordonen bättre

Tycker AI gör ett bra jobb med att köra, dock måste man veta att föraren ska vara i combat mode -> safe... Alla andra lägen stämmer ganska bra in med din beskrivning =).

Märkte inte någon större skillnad mot föregående version. Kände inte till 1/4 av alla buggar/fixar ändå.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Jovisst, men om man kör t.ex. warfare (där du inte har kontroll över föraren) så har jag varit med om att supply trucks kört över både en och två av mina gubbar. Så se upp när en lastbil står och harvar när den vill passera en stolpe (!) och du är i närheten.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kolla bugglistan på bis forum så förstår man att de inte kommer bli klara detta året iallafall om någonsin.
Både Arma1 och Flashpoint finns det fortfarande mängder av buggar kvar att åtgärda.

Medlem

Det var ju inte precis några 134mb att plocka ner för STEAM-versionen. Den plockade ner hela (!?) spelet igen verkar det som, blev över 4200mb. Smidigt.

Medlem

Helicoptern är nog fan det värsta. Jag flyger inte med den längre. Idiot AI'n som kör får ju för sig att land i träd å grejjer. Samma om man kallar på den så kan den ju få för sig att gå rakt ner i ett träd. Den borde ju märka det och flytta där den kan landa säkert.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Mysig patch! Den tycks om, speciellt för mig som gillar att pilla med scripting och uppdrag ^^

Inaktiv
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Heat:

Inget om musaccen att man ska kunna stänga av den? ;o

Eller går det kanske redan? i så fall ska jag ge spelet en chans till.

Armed Assault 2 är ingen twitch-shooter, så om det är så du vill spela det så kanske det är lika bra att du låter bli att ge det en till chans.

Har inte haft några problem med sensivityn direkt. drar man siktet upp och ner snabbt så dröjer det en halv sekund eller så innan han har fölljt med, men om du ställer in aiming deadzone så rör han bara armarna istället för hela överkroppen, vilket går mycket snabbare. I verkligheten kan man inte snurra 200 varv på en sekund som i CS.

waaaah? du skojar? Kan man inte snurra 200 varv på en sekund?

Tycker bara det inte vore så jobbigt att lägga in en ruta som man kan välja om man vill ha det här på eller av. Visst verkligen jättehäftigt med verklighet. Men ibland blir det bara jobbigt och tråkigt.

Medlem

Märker ni någon skillnad gott folk?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Märker ni någon skillnad gott folk?

Nej.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Exeron:

Märker ni någon skillnad gott folk?

Man måste läsa bugg listan på deras hemsida och sen checka fix efter fix, då märker man. Men om man bara spelar snabbt är det svårt.

Medlem

I skrivande stund så kan jag inte fortsätta min SP-kampanj, efter att ha patchat... Ska testa "Revert" istället för "Resume". <-- Tydliggörande: spelet krashar (Vista32)

I övrigt är ju ändå ArmA 2 precis som det stod nånstans:
"One of the most ambitious games ever" - det går banne mig att göra mer än någonsin och spelkänslan [inklusive buggarna] är kvar från OpFlash


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Det är stor skillnad på AI'n sedan innan patchen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar