Helgdiskussion - vad tycker du om sex i spel?

RmK
Medlem

Som flera skriver här så är det inte mer märkvärdigt än sex i filmer. I vissa passar det och i andra inte.

Medlem

För att komma underfund med det här har jag försökt tänka lite djupt en kort stund, men självklart kan jag ha fel.

Sex är inte kärlek, det är en drift för att föra vidare våra gener. Sex kan formas till perversiteter och lättare påverka unga människor i deras utveckling.
Kärlek är däremot något som bara kan upplevas privat mellan två individer, och kan därför aldrig alstras i medial form. Se det som ett kvantmekaniskt tillstånd, kärlek kan man aldrig titta på.

Så vad är mest lämpligast? Sex eller våld? Är det lättare att forma en individ till att med hjälp av sin sexualdrift utföra pervesiteter tvångsmässigt, gentemot utföra tvångsmässigt våldsbejakande ting? Har vi något som heter våldsdrift i våra gener?


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

I de flesta fall upplever iallafall jag att det är lite påtvingat/krystat och tillför inte så mycket till spelet. Tillhör nog dem som fortfarande ser spelkaraktärer som polygoner inte som verkliga personer. I filmvärlden fungerar det ju mycket bättre. Så oftast känns det bara dumt och sitta och kolla på när två polygoner har sex med varandra....ett undantag, var lite nyfiken på hur tusan Shepard och Tali skulle lösa sina sexuella lustar...

Medlem

Sex i spel är tabu, för de flesta ser spel som leksaker för minderåriga och då är sex inte acceptabelt enligt dom. Men det är fel tycker jag. Många spel är riktade till vuxna.
Sex i Mass Effect var mer än bara "sex", där älskade man och jag upplevde att man kom närmare karaktärerna. Åtminstone jag, fick ett sorts själsligt band till Liara.

Jag tycker att det borde finnas mer sex i spel, om det är lika naturligt som i Mass Effect.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Natrium:

snabb svar, nej inge problem med sex, dock så för mig så i vissa spel kan det räcka med att "ok nu går dom till sovrummet eller nått och gör det dom ska, sen visas nästa scen när dom är klar å spelet kan fortsätta" Men bror självklart på hur spelet är, T,ex i the witcher serien så hör sexet till hela storyn och försöker förmedla någon form att att Geralt och den andra partner har något mellan varandra, medans en sex scene i gta 5 t,ex är bara rak porr typ.

Inte i första Witcher. Där finns det nog inget sex som passar in och allt känns mest som ett minispel för att samla kort. Rädda från banditer eller monster, ge blommor, saker eller mat för att belönas med sex och ett kort.

ja det kan jag faktist hålla med om, i the witcher 1 så var sex en sak du samla vilket är lite sjukt.

Medlem

Haha

Inaktiv

Jag tycker det känns malplacerat. Jag är inte pryd alls men skruvar lite nervöst på mig när sexscenerna drar igång i spel. Skulle grannen se in genom vardagsrumsfönstret just då skulle jag skämmas. Skulle nog hellre föredra att grannen såg mig naken då.

Medlem

Sex är en naturlig del av vardagen, så att spelkaraktärerna i ett spel snuskar till det, med eller utan att tillförande något till storyn, bryr jag mig inte ett skit om. Jag ser det mer som en naturlig utfyllnad från allt "jag ska rädda världen alldeles ensam".

Har ni själva sex bara för att ha något spännande att berätta om, eller har ni det bara för att det känns bra för stunden? Tror ni att t.ex. Geralt har sex på en häst för att göra storyn bättre, eller tror ni att det har med att spegla den naturliga vardagen vi lever i, att CD Projekt vill förmedla att folk i den här världen har fortfarande tid över för lite mys?

Jag kan säga er att om jag hade dräpt en grip i en vild kamp så hade jag också velat doppa korven i grytan efteråt. Men inte med gripen så klart

Medlem

Det är för dåligt använt, I princip endast spelkaraktären som är involverad vilket ger mycket lite till storyn när första nyhetsfaktorn har försvunnit...

Sex och otorhet borde användas oftare mellan andra storykaraktärer för att skapa intressanta twists och förklara i övrigt ologiska handlingar och lojalitet.

Medlem

Jag har inget mot sex i spel, det får gärna vara mer sådant där det passar. Då kanske jag hade kunnat komma på mer än ett spel där det faktiskt känns som att det förhöjde upplevelsen. Fahrenheit/Indigo Prophecy hade ett passande, känslomässigt och smakfullt inkluderande av en sexscen. Inget annat spel jag sett kommer ens i närheten av det.
Witcher 2 gjorde det "ok" det finns där men hade inte direkt brytt mig om det inte gjorde det och tror inte direkt att det kommer vara någon skillnad i 3an.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Romans är annars ett kul inslag.
En av de bästa scenerna är dansen i The Darkness II.
Kanske inte riktigt on-topic, men om man gör det rätt menar jag...

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

För att komma underfund med det här har jag försökt tänka lite djupt en kort stund, men självklart kan jag ha fel.

Sex är inte kärlek, det är en drift för att föra vidare våra gener. Sex kan formas till perversiteter och lättare påverka unga människor i deras utveckling.
Kärlek är däremot något som bara kan upplevas privat mellan två individer, och kan därför aldrig alstras i medial form. Se det som ett kvantmekaniskt tillstånd, kärlek kan man aldrig titta på.

Så vad är mest lämpligast? Sex eller våld? Är det lättare att forma en individ till att med hjälp av sin sexualdrift utföra pervesiteter tvångsmässigt, gentemot utföra tvångsmässigt våldsbejakande ting? Har vi något som heter våldsdrift i våra gener?

"Sex är inte kärlek". Det beror nog på vem du frågar. Tycker det är intressant hur engelskan använder "make love".

"[...]det är en drift för att föra vidare våra gener." Bara? Kan inte sex vara något mer samtidigt? Det ena behöver inte utesluta det andra men jag tänker på människor som inte vill ha barn, t.ex.

"Kärlek är däremot något som bara kan upplevas privat mellan två individer", hur är det med människor som lever i polygami (månggifte)? Eller kärlek till sina barn, platonisk kärlek. Det kanske inte finns endast en kärlek.

"Se det som ett kvantmekaniskt tillstånd", det här är intressant. Har du sett filmen "Interstellar"? Intressant diskussion om kärlek. Kanske lite cheezy på ytan men ju mer jag tänker på vad som sägs om kärlek i filmen, ju mer intressant blir det!

EDIT: Sorry om det verkar som att jag hackar lite. Jag gillar bara filosofiska samtal och kan gå igång lite på det. Inget illa menat

Medlem
Skrivet av KonradA:

"Sex är inte kärlek". Det beror nog på vem du frågar. Tycker det är intressant hur engelskan använder "make love".

"[...]det är en drift för att föra vidare våra gener." Bara? Kan inte sex vara något mer samtidigt? Det ena behöver inte utesluta det andra men jag tänker på människor som inte vill ha barn, t.ex.

Oavsett om ditt intellekt vill ha barn eller inte, så kommer du ha kvar samma sexualdrift.

Men självklart så kan sex eller intima upplevelser föra människor närmre varanda känslomässigt och bygga starka band också.

Ambassadör
Xbox

Sex i spel kan ju vara en bra ide, absolut. Synd att speldesigners är så himla kassa bara, det är stelt, dåliga animationer och uncanny valley mest hela tiden.


signatur

Jump in.

phi
Medlem

Enda gången jag vill se folk ha sex är när jag tittar på porr. Då får jag ut något utav det, bokstavligt talat.

I spel och filmer? Föga intressant och känner mest "jaha, nu var det dags igen då".

Medlem

Egentligen inget problem med det men rätt lite sex är "spelbart" och rätt mycket handlar om att se folk utföra sexhandlingar och i de allra flesta fall för inte sånt en handling framåt eller är underhållande att se på när det inte är riktiga människor.

Så... Knappast nåt som egentligen stör men tillför samtidigt i de flesta fall väligt lite.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

k3m
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Sex är en naturlig del av vardagen, så att spelkaraktärerna i ett spel snuskar till det, med eller utan att tillförande något till storyn, bryr jag mig inte ett skit om. Jag ser det mer som en naturlig utfyllnad från allt "jag ska rädda världen alldeles ensam".

Har ni själva sex bara för att ha något spännande att berätta om, eller har ni det bara för att det känns bra för stunden? Tror ni att t.ex. Geralt har sex på en häst för att göra storyn bättre, eller tror ni att det har med att spegla den naturliga vardagen vi lever i, att CD Projekt vill förmedla att folk i den här världen har fortfarande tid över för lite mys?

Jag kan säga er att om jag hade dräpt en grip i en vild kamp så hade jag också velat doppa korven i grytan efteråt. Men inte med gripen så klart

Sant! De flesta tittar på saken för djupt och hoppas glänsa med sin åsikt.

Medlem

Ooooh! Jag kom just på den ultimata frågeställningen:
Om man genom våldsamma spel blir till en mördare och expert på hantering av vapen och dödande (enligt vissa självuttalade experter), betyder det också att man blir till en awesome älskare, expert på hantering av sin boaorm och sexande?
Det ena gör en till en våldsman och det andra gör en till Don Juan.

Jag har ändrat mig, de får köra hur mycket porr som helst i spel ^^
*unzips*

Medlem

Är det inte dax att ha ålders gräns på spel så att man kan stoppa in vad man vill? Jag är för allt så länge det finns en tydlig lista på vad man kan förvänta sig. Själv så gillar jag inte tex våldtäkt och vill inte spela ett spel där det är med. För mej är filmer alltid värre en spel på allt så jag är oftast förvånad när folk tycker att något spel är för mycket på något plan.

Medlem
Skrivet av Zerp:

Sex och otrohet borde användas oftare mellan andra storykaraktärer för att skapa intressanta twists och förklara i övrigt ologiska handlingar och lojalitet.

Lite mer exempel:

Tänk t.ex. du/ditt sällskap blir förråd helt ologiskt av en karraktär i sällskapet, och vid senare tillfälle visar det sig att denna personen haft en sexuell relation med eran fiende all along.

Eller varför inte en klassisk James bond twist med avslöjande av hemligheter på sängkanten efteråt.

Mer sådant vill jag se, användandet av sex och dessa band mellan karaktärer för att avslöja/förklara viktiga delar av storyn. Då blir det en naturlig del av storyn och inte så tillgjort.

Medlem

Är det motiverat: Som i akt ett i The Witcher 2, badhusscenen. Mycket anspelningar längs vägen. Rejäl laddning mellan karaktärerna som byggts upp väl, och den vackra scenen följs ju upp av en händelse som scenen hjälper till att förstärka effekten av.

I fallet ovan, och liknande, kan jag nästan inte tänka mig att exkludera det relativt smakfullt "visuella" spelaren får ta del av. Helt okay, och mer av detta.

Dock om vi ser ett annat exempel som i Fahrenheit (Indigo Prophecy uncensored), när protagonisten hoppar i bingen med sitt ex och allt blir ett QTE där man ska hjälpa till att stöta känns det bara krystat. Hellre en helt passiv scen i så fall, där tanken och fantasin får fylla i majoriteten av händelsen.

Summa summarum: Är det motiverat så definitivt mer än okay. Sex is natural!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Meningslös utvecklingstid för absolut ingenting. Därefter måste ju numera samkönade kunna ha sex med varandra annars så blir vartenda HBQT-samfund aggressiva över genusgeneraliseringen.

Varför det ens ska finnas undgår sunt förnuft.

Medlem

När det görs, görs det dåligt och känns mest bara dit klistrat av nån anledning.

Och sedan vet jag ingen sagoberättelse som bevarats genom tiderna som går in på detalj hur denne utförde sig till sängs, det känns i allmänt helt irrelevant till berättelsen vars fokus oftast är hjältedåd, och sex är lika mycket hjältedåd och en del av en berättelse som att huvudkaraktären skulle behöva gå och bajsa i detalj.

Helt jäkla poänglös fan service är vad det är. Och jag är INTE emot fan service, jag ser det bara för vad det är.
Mjuk porr.

Medlem

Så länge de har med avancemanget av loren att göra så bryr jag mig inte så mycket.

Inaktiv

Well, vore coolt med ett FPS där man får se "sin egen" kuk och kör loss med en kvinnlig NPC! Kan inte komma på något spel som jag tycker gör det super-bra men The Witcher 2 hade några scener som åtminstone hade något sensuellt över sig.

Inaktiv

Man behöver inte uppleva sexakten för att skapa en handling, jag föredrar att se det förebyggande och klippa bort till det när man skall spela igen.. om man sedan sätter sig i en bil och tar upp telefonen och förklarar att det som skedde egentligen inte skedde, då ger det bara ett mervärde då skaparen har möjligheten att vara kreativ!
Lite som Alien filmen, det man inte ser skrämmer en mer än det man får uppleva.. snabba scener på monstret.. sekvenser på ett par som upplever glädje tillsammans och sedan går in i ett hem.. min hjärna gör gärna ekvationen istället för att hoppa till resultatet!


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Skägg.
10 Chambers

Ville bara inflila ett tack för en av de bästa diskussionstrådarna på länge. Över 50 kommentarer och inga beska citatkrig!

Carry on...


signatur
Medlem
Medlem

Krystat minst sagt, tillför väldigt lite om något alls i spel hittills.

Medlem
Skrivet av Gurant:

Jag tycker oftast de känns ganska överflödiga, och ibland känns det bara som att de pushar så långt att det blir snudd på mjukporr.
Jag har ingenting emot vuxna teman i spel. Nakenhet, kukar och tuttar gör mig ingenting, men när allt naket helt promt Måste vara sexigt och porrigt tycker jag att det blir lite smaklöst.

Tycker du samma sak om filmer på bio? Jag anser att sex har en plats i spel. Det får vara , mjukt, porrigt, sexigt. Passar det atmosfären i scenen i spelet så varför inte.

123
Skriv svar