Väldigt många har förbokat The Witcher 3

Medlem
Skrivet av TheWarlock:
Skrivet av PcKaffe:

Nu hoppas jag nästan att det floppar som fan så att folk lär sig att sluta förboka.

Jag förstår din tanke men det handlar om en uppföljare från en uvecklare som alltid levererat. Vill man ha collectors som man vill ha även om det mest är löjligt trams i så är det ett sätt att visa uppskattning för en utvecklare. Hade de inte levererat gång på gång så hade man ine förbokat och hade de gjort en Bioware och misslyckats gång på gång hade man slutat köpa alls. Lite som baseboll och har man inte missat första så kan man gott förboka. Strike one, nomore förbokning come back one year.

Jag tycker inte att de alltid levererat. Witcher 1 sög totalt. Witcher 2 var bra, men knappast allt det som folk säger. Witcher bbrädspelsliknande skiten var ett skämt jämfört med bra brädspel. Och även om allt de gjort hade varit guld så hade jag varit försiktig med att förboka. Bara för att de HAR varit bra så betyder det inte att de KOMMER att vara bra, det finns hur mycket som helst som kan gå fel med ett projekt på den här skalan. Liksom varför ens chansa? Om du köper en fysisk CE så visst okej, men alla de som förbokat skiten på GOG eller Steam? Vad är poängen? Några taffliga in game saker? En total jävla scam. Och om sakerna är något annat än tafflig skit så är företaget skit som låser content bakom en pre-order.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av TheWarlock:
Skrivet av PcKaffe:

Nu hoppas jag nästan att det floppar som fan så att folk lär sig att sluta förboka.

Jag förstår din tanke men det handlar om en uppföljare från en uvecklare som alltid levererat. Vill man ha collectors som man vill ha även om det mest är löjligt trams i så är det ett sätt att visa uppskattning för en utvecklare. Hade de inte levererat gång på gång så hade man ine förbokat och hade de gjort en Bioware och misslyckats gång på gång hade man slutat köpa alls. Lite som baseboll och har man inte missat första så kan man gott förboka. Strike one, nomore förbokning come back one year.

Jag tycker inte att de alltid levererat. Witcher 1 sög totalt. Witcher 2 var bra, men knappast allt det som folk säger. Witcher bbrädspelsliknande skiten var ett skämt jämfört med bra brädspel. Och även om allt de gjort hade varit guld så hade jag varit försiktig med att förboka. Bara för att de HAR varit bra så betyder det inte att de KOMMER att vara bra, det finns hur mycket som helst som kan gå fel med ett projekt på den här skalan. Liksom varför ens chansa? Om du köper en fysisk CE så visst okej, men alla de som förbokat skiten på GOG eller Steam? Vad är poängen? Några taffliga in game saker? En total jävla scam. Och om sakerna är något annat än tafflig skit så är företaget skit som låser content bakom en pre-order.

Witcher 1 "sög totalt"? O_O

Witcher 1 är definitivt ett av de bästa RPG jag spelat. Tveklöst.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Witcher 1 "sög totalt"? O_O

Witcher 1 är definitivt ett av de bästa RPG jag spelat. Tveklöst.

Jag håller inte med. Dålig voice acting, tråkig combat mekanik, en huvudperson som är omöjlig att gilla, dåliga kontroller och en väldigt medelmåtta story. Jag tar Suikoden 3, Fire Emblem, Baldurs Gate 1, Icewind Dale, Neverwinter Nights, Pillars of Eternity, Divinity Original Sin, Morrowind, Oblivion, Skyrim, Mass Effect, Dragon Age Origins så många mil över Witcher 1 att det är löjligt.

(Jag rabblade ett jävla lass för du verkade behöva tips på bra RPGn)


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av jonis:

Witcher 1 "sög totalt"? O_O

Witcher 1 är definitivt ett av de bästa RPG jag spelat. Tveklöst.

Jag håller inte med. Dålig voice acting, tråkig combat mekanik, en huvudperson som är omöjlig att gilla, dåliga kontroller och en väldigt medelmåtta story. Jag tar Suikoden 3, Fire Emblem, Baldurs Gate 1, Icewind Dale, Neverwinter Nights, Pillars of Eternity, Divinity Original Sin, Morrowind, Oblivion, Skyrim, Mass Effect, Dragon Age Origins så många mil över Witcher 1 att det är löjligt.

(Jag rabblade ett jävla lass för du verkade behöva tips på bra RPGn)

Måste nog dra till med ålderskortet här och säga att jag förmodligen satt och lirade Zork innan du ens var född.

Majoriteten av de där titlarna har jag lirat. Många av dem är personliga favoriter dessutom. Det förvånar mig lite att en person som drar upp den listan samtidigt tyckte så illa om Witcher 1. Kanske i synnerhet att klanka ner på storyn som jag personligen verkligen blev fängslad av.

Aja, alla kan inte gilla allt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av TheWarlock:
Skrivet av PcKaffe:

Nu hoppas jag nästan att det floppar som fan så att folk lär sig att sluta förboka.

Jag förstår din tanke men det handlar om en uppföljare från en uvecklare som alltid levererat. Vill man ha collectors som man vill ha även om det mest är löjligt trams i så är det ett sätt att visa uppskattning för en utvecklare. Hade de inte levererat gång på gång så hade man ine förbokat och hade de gjort en Bioware och misslyckats gång på gång hade man slutat köpa alls. Lite som baseboll och har man inte missat första så kan man gott förboka. Strike one, nomore förbokning come back one year.

Jag tycker inte att de alltid levererat. Witcher 1 sög totalt. Witcher 2 var bra, men knappast allt det som folk säger. Witcher bbrädspelsliknande skiten var ett skämt jämfört med bra brädspel. Och även om allt de gjort hade varit guld så hade jag varit försiktig med att förboka. Bara för att de HAR varit bra så betyder det inte att de KOMMER att vara bra, det finns hur mycket som helst som kan gå fel med ett projekt på den här skalan. Liksom varför ens chansa? Om du köper en fysisk CE så visst okej, men alla de som förbokat skiten på GOG eller Steam? Vad är poängen? Några taffliga in game saker? En total jävla scam. Och om sakerna är något annat än tafflig skit så är företaget skit som låser content bakom en pre-order.

Ja håller till viss del med dig där tycker det är märkligt att förboka en digital utgåva, det v alla dess förhansernjudande som fick mig attt inte köpa dragon age 2 känndes inte seriöst. vilket senare visat sig stämma.

Men att witcher inte skulle vara ett bra spel? Combat är långt ifrån den bästa men den är duglig riktigt dåligt optimerat när det först släpptes men det var endå ett intressant spel främst för det var ett långt steg ifrån amerikanska spel där allt ska vara politiskt korrekt. witcer känndes som en mer realistiskt värld. övernaturlig jovist men verklig.

Medlem

Mitt GTX 460 sade upp bekantskapen för en månad sedan. :^)
nVidia kastar in både W3 och Batman A.K. på mitt beställda 970 från Komplett. Så för första gången på 30 år kan jag maxa grafiken i ett spel. Som någon skrev ovan: räknas det som förbokning?

123
Skriv svar