The Sims 3 expanderar i vinter

Medlem

Är i världens djupaste dal, för det ekar som tusan i den här tråden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Ingen överraskning direkt...

Medlem

Here we go again!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Man hade ju förväntat sid detta. men hoppats på att trean skulle ha det som tvåan hade plus alla expansioner

Medlem

Let the milking begin.


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Det var bara en tidsfråga. Tycker att Sims börjar bli som en samlar grej eller hobby nu mot senaste tiden.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Första expansionen av de kommande 1000

Tröttnade farligt fort på Sims 3, en eller två dagar... sen var det redan tjatigt. Blir knappast något inköp av denna eller några av dessa expansioner.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Erenthal:

Så, ni gillar inte expansioner? Köp dem då inte! Sluta upp med att idiotförklara folk som gillar Sims, de är mer än kapabla att själva avgöra om en expansion är värd priset eller inte.

Erenthal slår huvudet på spiken! Faktum kvarstår ju att expansionerna hade aldrig existerat om det inte fanns en publik som var intresserade av dem.

Ni har båda fel, eftersom om folk var kapabla att själva avgöra om saker var värt priset så skulle t ex inte Wii:n sälja så bra.

Tycker det mest är synd att folk fortsätter att köpa det eftersom det bidrar till att det aldrig kommer komma vettigt gratis DLC. Eller vill ni köra efter det gamla "10000000 flugor kan inte ha fel, ät skit"?

Medlem
Skrivet av Alesi09:

Man hade ju förväntat sid detta. men hoppats på att trean skulle ha det som tvåan hade plus alla expansioner

Uh, men då snackar vi ju 3-4 år till av utvecklingstid, då hade vi inte haft Sims3 idag. Tror få är villiga att vänta så länge + spelet skulle se ganska åldrat ut.

Saken är den att man måste vara realist, anledningen att vi överhuvudtaget har spel och film är att man vill tjäna pengar. Den som tror något annat är en idiot. Den som tror att man kan göra Sims3 lika stort som Sims2 inkl alla expansioner är inte heller realist.

Sims är en grym spelserie och helt unik i sitt slag, om/när det kommer konkurenter som gör något större och bättre, då ska jag börja gnälla om det inte lever upp till förväntningarna.


signatur
Inaktiv

Grundspelet av Sims 3 borde fan vara gratis egentligen, precis som alla andra gratisspel som livnär sig på att aktivera saker i spelet som i alla andra spel framstår som självklart.

I slutändan har man ändå betalt fan så mycket mer än vad det egentligen borde kosta....

Medlem
Skrivet av Segas:

Grundspelet av Sims 3 borde fan vara gratis egentligen, precis som alla andra gratisspel som livnär sig på att aktivera saker i spelet som i alla andra spel framstår som självklart.

Spela det/dessa spel istället då? Vad är det för spel föresten och på vilket sätt är det rättvist att jämföra dom med Sims3 (samma budget, samma utvecklingstid, samma popularitet får jag anta?)


signatur
Medlem

Det jag är mest nyfiken på är hur många "kompletta" expansions det blir!
10, 30? Haha

Inaktiv
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Segas:

Grundspelet av Sims 3 borde fan vara gratis egentligen, precis som alla andra gratisspel som livnär sig på att aktivera saker i spelet som i alla andra spel framstår som självklart.

Spela det/dessa spel istället då? Vad är det för spel föresten och på vilket sätt är det rättvist att jämföra dom med Sims3 (samma budget, samma utvecklingstid, samma popularitet får jag anta?)

Ta te.x majoriteten av gratis mmo(rpg/rts)...och nej, det är spel i stil med Sims eviga mjölkande som får en att inte hoppa på det, likaså spelen med samma 'stil' på upplägget av innehåll.

Medlem

Oväntat... eller inte

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

Sims 499:-
7exp x 299 = 2093 } 2592kr

Sims 2 499:-
17exp x 299 = 5083 } 5582kr

Sims 3 499:-
2exp x 299 = 598 } 1097kr

sammanlagt: 9271kr jag hoppas innerligt att ingen har spenderat så mycket pengar på sådan skit

Om utgångspunkten är att The Sims har funnits tillgängligt i nio år (108 månader) så skulle enbart månadsavgiften för WoW under samma tidsperiod (108 månader) uppgå till ca 11900kr (beräknat med en månadsavgift på 10,99 euro och att 1 euro = 10 SEK). Därtill tillkommer det kostnader för spel och expansioner.

Från det att The Sims 2 släpptes tills dess att The Sims 3 kom ut (för enkelhetens skull 54 månader) släpptes det ett spel, åtta expansioner och tio prylpaket. Att räkna på det sätt som du har gjort ger en otroligt snedvriden bild då prissättningen är olika beroende på om det är en expansion eller ett prylpaket. Därför har jag använt mig utav ett snittpris för expansionerna och ett annat för prylpaketen.

Kostnad = 1 * 499 + 8 * 249 + 10 * 149 = 3981

Detta under 54 månader ger en månadskostnad på 74 kr.

Återigen jämför jag med WoW under samma tidsperiod (54 månader) och räknar med att det under denna har släppts ett spel och två expansioner.

Kostnad = 1 * 499 + 2 * 249 + 54(10,99*10) = 6931

Månadskostnaden i detta exempel landar på ca 128 kr.

Så vilka är det egentligen som slänger iväg pengar på skit? Värt att tillägga är att jag inte gillar varken The Sims eller WoW (eller något annat MMORPG för den delen), och nej jag utgår inte från att du varken gillar eller spelar WoW, utan jag vill bara visa att detta fenomen inte är unikt för The Sims.

Så länge det finns pengar att tjäna på att släppa expansioner så kommer man att göra det, likaså kommer man att betala en månadsavgift för spel (eller för att kunna spela online) så länge det finns en marknad för det. Slutligen så kommer man att släppa spel så länge det är lönsamt, och konsumenterna väljer själva vad de vill spendera sina pengar på.

Medlem
Skrivet av Segas:

Ta te.x majoriteten av gratis mmo(rpg/rts)...och nej, det är spel i stil med Sims eviga mjölkande som får en att inte hoppa på det, likaså spelen med samma 'stil' på upplägget av innehåll.

Du hittade ingen ännu sämre jämförelse? De populäraste rollspelen är inte gratis heller, te.x WoW, inte dess expansioner heller.

Är väl bara att inse att är ett spel populärt och du kan tjäna pengar på det så vill fansen ha expansioner och dom som gör spelet vill tjäna pengar. Förstår inte vad det är att vara upprörd över.

Jag vill att alla spel ska innehålla alla updates och alla expansioner från start men ska ändå bara ta 3-4 år att utveckla och inte vara dyrare för det.. haha, inte så realistiskt kanske?

Sen väljer man ju faktiskt själv om man vill köpa expansionerna eller inte, så jämförelsen med MMO's och månadskostnader blir bara löjlig.


signatur
Inaktiv

Pengar är viktigare än själva gameplay, enligt EA och Will. Så jag köper aldrig sån här skit.


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv

Here we go.....again
Men men, för dem som är sims fan är det det väl kul

Medlem

Många verkar tro att företagen gör spel för att göra nördar glada, inte för att tjäna pengar.
Bara för att du säger att ett spel är skit, betyder det inte att det är skit för den stora massan.
Jag avskyr alla online-rollspelsskit, kan skriva spaltmetrar om hur mkt jag hatar dem, men det pluttas ju ut spel i den genren, för att det är en marknad och uppenbarligen finns det folk som tycker om de.

Att säga att "ge fan i att köpa DLC så får vi de gratis" är också riktigt smart. Visst ska man inte betala hutlösa priser för några teman eller skit till 360 tex, men man ska också köpa DLC som det verkligen lagts ner tid i, eftersom pengarna de får in på dessa går till att vidareutveckla fler DLC medan företaget i övrigt har påbörjat nya projekt.
Tänk längre än näsan flickor.

Medlem

Efterfrågan finns ju. Då finns det ingen anledning att inte göra expansioner. Det är ju ett företag som eftersträvar vinst och mer vinst för att sedan kunna expanderas osv.

Inaktiv

till sluta kan du styra din gubbe när han spelar ett spel där han styr en gubbe...

Medlem

Let the milking begin.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ni har båda fel, eftersom om folk var kapabla att själva avgöra om saker var värt priset så skulle t ex inte Wii:n sälja så bra.

Oj oj, så nu dumförklarar du alltså ~50 miljoner Wii-ägare... eller? Jag gillar inte heller spel som expanderas 10 gånger om... men vet du vad? Eftersom det uppenbarligen finns ett himla stort sug efter det och folk gillar det (inte du, men en hel jäkla hög med andra) så litar jag på att marknaden överlever av sig självt. Om det är som så att expansionerna blir för meningslösa så kommer folk förr eller senare att tröttna, och de kommer sluta sälja. Inte märkligare än så.

Sen tycker jag det är smått ignorant att kalla folk som gillar något _du_ inte gillar (som The Sims eller Wii) för "okapabla att avgöra om saker är värt priset". Om en person tycker om något så gör den personen det - låter kanske som en självklarhet, men det behöver tydligen poängteras i denna tråden.

Man måste kunna respektera folk även om de inte tycker om samma saker som en själv.

Medlem

varför inte bara släppa ett spel där allt ingår (kläder, möbler, hus,resor you name it!) och kanske ta lite mer betalt?
folk får ju betala många ggr mer för spelet än vad det är värt


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem

Dom vill bara tjäna pengar...
Dom kunde ju inkluderat det i spelet, men icke

Edit: Ojoj, kolla tiden!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Dom vill bara tjäna pengar...
Dom kunde ju inkluderat det i spelet, men icke

Edit: Ojoj, kolla tiden!

LEET


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Lusen:

Here we go.....again
Men men, för dem som är sims fan är det det väl kul

jag är ett sims fan men the sims 3 går tamefan över gränsen. the sims 2 var skit kul men ea games har failed med the sims 3. ea skulle gå i konkurs om det inte va för dom lättlurade amerikanarna som köper vafan som helst som är en kopia!!!!11

12
Skriv svar