Heroes of the Storm - den öppna betan... öppnar!

Robot
Heroes of the Storm - den öppna betan... öppnar!
Medlem
Heroes of the Storm - den öppna betan... öppnar!

Måste säga att trots hur svårt jag har för att uppskatta MOBA-spel (Dota 2, HoN, LoL, m.fl.) har jag otroligt roligt med Heroes of the Storm. Jag förmodar att det har att göra med att det är lättare att sätta sig in i för en nybörjare.

Sedan har ju Blizzard dessutom alltid varit duktiga på att göra spel som är beroendeframkallande.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Måste säga att trots hur svårt jag har för att uppskatta MOBA-spel (Dota 2, HoN, LoL, m.fl.) har jag otroligt roligt med Heroes of the Storm. Jag förmodar att det har att göra med att det är lättare att sätta sig in i för en nybörjare.

Sedan har ju Blizzard dessutom alltid varit duktiga på att göra spel som är beroendeframkallande.

Som jag har förstått det (har inte lirat själv) så är det lite större variation på typen av spel i HOTS också. I Dota 2 är det samma karta, samma typ av gameplay rakt igenom, medans i HOTS så varierar gameplay med kartorna, lite likt PvP i WoW. Kan nog vara en bidragande faktor till att spelet känns roligare för många också.

Har haft HOTS sen alpha, men har aldrig testat hmm

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Puscifer:

Måste säga att trots hur svårt jag har för att uppskatta MOBA-spel (Dota 2, HoN, LoL, m.fl.) har jag otroligt roligt med Heroes of the Storm. Jag förmodar att det har att göra med att det är lättare att sätta sig in i för en nybörjare.

Sedan har ju Blizzard dessutom alltid varit duktiga på att göra spel som är beroendeframkallande.

Som jag har förstått det (har inte lirat själv) så är det lite större variation på typen av spel i HOTS också. I Dota 2 är det samma karta, samma typ av gameplay rakt igenom, medans i HOTS så varierar gameplay med kartorna, lite likt PvP i WoW. Kan nog vara en bidragande faktor till att spelet känns roligare för många också.

Absolut, skillnaden mellan de olika banorna gör mycket, särskilt med vilket komposition av lag du vill ha på de olika banorna och såklart vilka du möter, för övrigt mycket lyckat med de olika rollerna, finns roliga heroes i alla kategorier och har haft mycket roligt med spelet sen jag startade upp det!

Medlem

HOTS är inget DOTA...

Medlem
Skrivet av DAoG:

HOTS är inget DOTA...

Ja det är nog många som tycker att det är bra

Medlem
Skrivet av mud_lime:
Skrivet av DAoG:

HOTS är inget DOTA...

Ja det är nog många som tycker att det är bra

Tycker också det är kul, inte det :).

Medlem

Som en van dotaspelare så tröttnade man fort på HOTS.

Skägg.
10 Chambers

Som en ovan mobaspelare har jag inte lessnat än.


signatur
Medlem

Men sluta skriva Dota2-utmanaren största spelet genren är ju faktiskt lol.


signatur

IDKFA

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mrFluffy:

Men sluta skriva Dota2-utmanaren största spelet genren är ju faktiskt lol.

Ska skriva CS-dödare nästa gång.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mrFluffy:

Men sluta skriva Dota2-utmanaren största spelet genren är ju faktiskt lol.

Ska skriva CS-dödare nästa gång.

CS = quakedödaren, snyft.


signatur

IDKFA

Verkligen försökt ge detta en chans, men det är så otroligt nerdummat och simplifierat att man tröttnar ganska omgående...

Men dess största nackdel tycker jag är Starcarft2-motorn, slitnare motor får man leta efter. Spelar ingen roll om man spelar på lägsta inställningarna, det hackar och rycker till konstant när man scrollar runt kameran på kartan.

Dota 2, LoL och Smite rullar alla i 144fps, mjuka som smör, över skärmen. I detta ska man väl vara glad med 90fps max, även på lägsta.

Medlem
Skrivet av pelson:

Verkligen försökt ge detta en chans, men det är så otroligt nerdummat och simplifierat att man tröttnar ganska omgående...

Men dess största nackdel tycker jag är Starcarft2-motorn, slitnare motor får man leta efter. Spelar ingen roll om man spelar på lägsta inställningarna, det hackar och rycker till konstant när man scrollar runt kameran på kartan.

Dota 2, LoL och Smite rullar alla i 144fps, mjuka som smör, över skärmen. I detta ska man väl vara glad med 90fps max, även på lägsta.

+1

Medlem

Gammal DoTaspelare här, blev fett skrämd över att köpsystemet är lika med noll. Påminner mer om strategi med objectives. Jag blev förvånad över spelet.

Det är värt nerladdningen.

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Puscifer:

Måste säga att trots hur svårt jag har för att uppskatta MOBA-spel (Dota 2, HoN, LoL, m.fl.) har jag otroligt roligt med Heroes of the Storm. Jag förmodar att det har att göra med att det är lättare att sätta sig in i för en nybörjare.

Sedan har ju Blizzard dessutom alltid varit duktiga på att göra spel som är beroendeframkallande.

Som jag har förstått det (har inte lirat själv) så är det lite större variation på typen av spel i HOTS också. I Dota 2 är det samma karta, samma typ av gameplay rakt igenom, medans i HOTS så varierar gameplay med kartorna, lite likt PvP i WoW. Kan nog vara en bidragande faktor till att spelet känns roligare för många också.

Har haft HOTS sen alpha, men har aldrig testat hmm

Har över 3000 timmar spelade i dota 2. ALDRIG stört mig över att det är samma bana. Däremot finns det flertal banor i Hots jag avskyr (dk banan, och raven curse tex) som enligt mig bara förstör,
Sen att det är lättare för folk som inte lirat moba spel, det köper jag, men det är ju för att spelet är otroligt lätt, ingen farm, inga items, delad xp, du behöver bara ta lite levels sen slåss, ibland gå och gör dina objectives som oftast bara är att hämta en sak eller döda nått.

Skrivet av Parabellum87:

Gammal DoTaspelare här, blev fett skrämd över att köpsystemet är lika med noll. Påminner mer om strategi med objectives. Jag blev förvånad över spelet.

Det är värt nerladdningen.

Att du inte kan handla tycker jag är katastrof. Dina talents är oftast bara en build som är bättre än alla andra, finns redan sidor som säger till dig hur du ska spela, ytterst små skillnader i builds, Sen i och med att du inte får items så spelar early game inte någon som helst roll. Max level är 20, vilket du tar ganska snabbt, sen finns det ingen mer plats att förbättra din hjälte. Vet inte hur många matcher jag spelat där man vunnit varenda teamfight sen förlora en fight 15 minuter in och så förlorar man matchen.

Inget av detta skulle störa mig ifall detta bara va ett casual spel. Men nu dyker det upp turneringar, ESL tex som inte kör dota 2 har börjat med den här skiten, vilket jag tycker är skrattretande för skillcapen är så jävla låg i Hots.

1
Skriv svar