Castlevania-arvingen gör succé på Kickstarter

Robot
Castlevania-arvingen gör succé på Kickstarter

Tack vare gräsrotsfinansiering får Koji Igarashi fortsätta göra spelen som han – och vi – älskar.

#konami


Medlem
Castlevania-arvingen gör succé på Kickstarter

Hade det inte varit Inti-creates bakom så hade jag inte varit lika skeptisk då Mighty no. 9 ser ut som ren dynga.

Men det skulle nog kunna bli bra ändå, men jag tänker inte slänga några pengar deras väg förrän spelet är klart, det misstaget har jag redan gjort med MN9.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Hade det inte varit Inti-creates bakom så hade jag inte varit lika skeptisk då Mighty no. 9 ser ut som ren dynga.

Men det skulle nog kunna bli bra ändå, men jag tänker inte slänga några pengar deras väg förrän spelet är klart, det misstaget har jag redan gjort med MN9.

Förklara gärna detta hat mot MN9, för jag förstår verkligen inte vart det kommer från.

han hör till den äldre generationen där "lose face" va det värsta som kunde hända .. så troligtvis kommer han göra allt för att lyckas

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Rurounin:

Hade det inte varit Inti-creates bakom så hade jag inte varit lika skeptisk då Mighty no. 9 ser ut som ren dynga.

Men det skulle nog kunna bli bra ändå, men jag tänker inte slänga några pengar deras väg förrän spelet är klart, det misstaget har jag redan gjort med MN9.

Förklara gärna detta hat mot MN9, för jag förstår verkligen inte vart det kommer från.

Det ser dåligt ut på de otal videos på youtube som kan hittas, ser ett spel dåligt ut så är det oftast dåligt, särskilt om man ser till gameplay vilket är a och o i ett spel som kallas Mega Mans spirituella uppföljare, att konstant dasha känns inte väldigt mega man, de flesta som spelat betan verkar inte alls vara imponerade.

Men det är klart, dom har haft ganska lång tid på sig att fixa till det sedan första betan (jag vet inte hur ofta den uppdateras om alls) men om dom inte har designat om spelmekaniken från grunden så har jag svårt att se hur det skulle kunna bli bättre.

Jag personligen är inte intresserad av ett spel där man konstant dashar, känns mer som ett spel inriktat till barn om jag ska vara helt ärlig, det är mycket promo material kring kickstartern som den fruktansvärda 3d animationen får mig att tro att det är medvetet från deras sida, tror dock inte många barn slängde pengar på kickstartern.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Rurounin:

Hade det inte varit Inti-creates bakom så hade jag inte varit lika skeptisk då Mighty no. 9 ser ut som ren dynga.

Men det skulle nog kunna bli bra ändå, men jag tänker inte slänga några pengar deras väg förrän spelet är klart, det misstaget har jag redan gjort med MN9.

Förklara gärna detta hat mot MN9, för jag förstår verkligen inte vart det kommer från.

Det ser dåligt ut på de otal videos på youtube som kan hittas, ser ett spel dåligt ut så är det oftast dåligt, särskilt om man ser till gameplay vilket är a och o i ett spel som kallas Mega Mans spirituella uppföljare, att konstant dasha känns inte väldigt mega man, de flesta som spelat betan verkar inte alls vara imponerade.

Men det är klart, dom har haft ganska lång tid på sig att fixa till det sedan första betan (jag vet inte hur ofta den uppdateras om alls) men om dom inte har designat om spelmekaniken från grunden så har jag svårt att se hur det skulle kunna bli bättre.

Jag personligen är inte intresserad av ett spel där man konstant dashar, känns mer som ett spel inriktat till barn om jag ska vara helt ärlig, det är mycket promo material kring kickstartern som den fruktansvärda 3d animationen får mig att tro att det är medvetet från deras sida, tror dock inte många barn slängde pengar på kickstartern.

Alltså just dashande var ju väldigt vanligt i X-serien, sen föredrar jag ju också den lite lättare "barnsliga" tonen personligen, men alla gillar väl olika, vänta dock gärna med att totalt döma ut något tills det faktiskt har släppts.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Rurounin:

Hade det inte varit Inti-creates bakom så hade jag inte varit lika skeptisk då Mighty no. 9 ser ut som ren dynga.

Men det skulle nog kunna bli bra ändå, men jag tänker inte slänga några pengar deras väg förrän spelet är klart, det misstaget har jag redan gjort med MN9.

Förklara gärna detta hat mot MN9, för jag förstår verkligen inte vart det kommer från.

Det ser dåligt ut på de otal videos på youtube som kan hittas, ser ett spel dåligt ut så är det oftast dåligt, särskilt om man ser till gameplay vilket är a och o i ett spel som kallas Mega Mans spirituella uppföljare, att konstant dasha känns inte väldigt mega man, de flesta som spelat betan verkar inte alls vara imponerade.

Men det är klart, dom har haft ganska lång tid på sig att fixa till det sedan första betan (jag vet inte hur ofta den uppdateras om alls) men om dom inte har designat om spelmekaniken från grunden så har jag svårt att se hur det skulle kunna bli bättre.

Jag personligen är inte intresserad av ett spel där man konstant dashar, känns mer som ett spel inriktat till barn om jag ska vara helt ärlig, det är mycket promo material kring kickstartern som den fruktansvärda 3d animationen får mig att tro att det är medvetet från deras sida, tror dock inte många barn slängde pengar på kickstartern.

Alltså just dashande var ju väldigt vanligt i X-serien, sen föredrar jag ju också den lite lättare "barnsliga" tonen personligen, men alla gillar väl olika, vänta dock gärna med att totalt döma ut något tills det faktiskt har släppts.

Jag har inget val direkt, jag äger redan spelet, jag hoppas att det blir bra men jag förväntar mig inte det.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Rurounin:

Hade det inte varit Inti-creates bakom så hade jag inte varit lika skeptisk då Mighty no. 9 ser ut som ren dynga.

Men det skulle nog kunna bli bra ändå, men jag tänker inte slänga några pengar deras väg förrän spelet är klart, det misstaget har jag redan gjort med MN9.

Förklara gärna detta hat mot MN9, för jag förstår verkligen inte vart det kommer från.

Det ser dåligt ut på de otal videos på youtube som kan hittas, ser ett spel dåligt ut så är det oftast dåligt, särskilt om man ser till gameplay vilket är a och o i ett spel som kallas Mega Mans spirituella uppföljare, att konstant dasha känns inte väldigt mega man, de flesta som spelat betan verkar inte alls vara imponerade.

Men det är klart, dom har haft ganska lång tid på sig att fixa till det sedan första betan (jag vet inte hur ofta den uppdateras om alls) men om dom inte har designat om spelmekaniken från grunden så har jag svårt att se hur det skulle kunna bli bättre.

Jag personligen är inte intresserad av ett spel där man konstant dashar, känns mer som ett spel inriktat till barn om jag ska vara helt ärlig, det är mycket promo material kring kickstartern som den fruktansvärda 3d animationen får mig att tro att det är medvetet från deras sida, tror dock inte många barn slängde pengar på kickstartern.

Mycket underlig slutsats du drar från den videon du länkar till. Du vet vad en speedrun är? Har du spelat Megaman X? Eller Megaman 3 och framåt? "Dashing" tillhör lika mycket som Rush.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Rurounin:

Hade det inte varit Inti-creates bakom så hade jag inte varit lika skeptisk då Mighty no. 9 ser ut som ren dynga.

Men det skulle nog kunna bli bra ändå, men jag tänker inte slänga några pengar deras väg förrän spelet är klart, det misstaget har jag redan gjort med MN9.

Förklara gärna detta hat mot MN9, för jag förstår verkligen inte vart det kommer från.

Det ser dåligt ut på de otal videos på youtube som kan hittas, ser ett spel dåligt ut så är det oftast dåligt, särskilt om man ser till gameplay vilket är a och o i ett spel som kallas Mega Mans spirituella uppföljare, att konstant dasha känns inte väldigt mega man, de flesta som spelat betan verkar inte alls vara imponerade.

Men det är klart, dom har haft ganska lång tid på sig att fixa till det sedan första betan (jag vet inte hur ofta den uppdateras om alls) men om dom inte har designat om spelmekaniken från grunden så har jag svårt att se hur det skulle kunna bli bättre.

Jag personligen är inte intresserad av ett spel där man konstant dashar, känns mer som ett spel inriktat till barn om jag ska vara helt ärlig, det är mycket promo material kring kickstartern som den fruktansvärda 3d animationen får mig att tro att det är medvetet från deras sida, tror dock inte många barn slängde pengar på kickstartern.

Mycket underlig slutsats du drar från den videon du länkar till. Du vet vad en speedrun är? Har du spelat Megaman X? Eller Megaman 3 och framåt? "Dashing" tillhör lika mycket som Rush.

Föredrar Megaman 1-3, jag är mycket väl medveten om att det är en speedrun men så got som alla som lirar det verkar spamma dashen, jag har inget emot dashen i sig, bara att det är förväntat av en att alltid använda den, ge den lite mer cooldown så att den blir ett taktiskt verktyg istället för en spamfest.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Rurounin:

Hade det inte varit Inti-creates bakom så hade jag inte varit lika skeptisk då Mighty no. 9 ser ut som ren dynga.

Men det skulle nog kunna bli bra ändå, men jag tänker inte slänga några pengar deras väg förrän spelet är klart, det misstaget har jag redan gjort med MN9.

Förklara gärna detta hat mot MN9, för jag förstår verkligen inte vart det kommer från.

Det ser dåligt ut på de otal videos på youtube som kan hittas, ser ett spel dåligt ut så är det oftast dåligt, särskilt om man ser till gameplay vilket är a och o i ett spel som kallas Mega Mans spirituella uppföljare, att konstant dasha känns inte väldigt mega man, de flesta som spelat betan verkar inte alls vara imponerade.

Men det är klart, dom har haft ganska lång tid på sig att fixa till det sedan första betan (jag vet inte hur ofta den uppdateras om alls) men om dom inte har designat om spelmekaniken från grunden så har jag svårt att se hur det skulle kunna bli bättre.

Jag personligen är inte intresserad av ett spel där man konstant dashar, känns mer som ett spel inriktat till barn om jag ska vara helt ärlig, det är mycket promo material kring kickstartern som den fruktansvärda 3d animationen får mig att tro att det är medvetet från deras sida, tror dock inte många barn slängde pengar på kickstartern.

Mycket underlig slutsats du drar från den videon du länkar till. Du vet vad en speedrun är? Har du spelat Megaman X? Eller Megaman 3 och framåt? "Dashing" tillhör lika mycket som Rush.

Föredrar Megaman 1-3, jag är mycket väl medveten om att det är en speedrun men så got som alla som lirar det verkar spamma dashen, jag har inget emot dashen i sig, bara att det är förväntat av en att alltid använda den, ge den lite mer cooldown så att den blir ett taktiskt verktyg istället för en spamfest.

Tror grejen är att man ska vara mobil och reflexerna är vad som gör svårighetsgraden. Men svårt att säga nu innan full versionen är visad

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Hade det inte varit Inti-creates bakom så hade jag inte varit lika skeptisk då Mighty no. 9 ser ut som ren dynga.

Men det skulle nog kunna bli bra ändå, men jag tänker inte slänga några pengar deras väg förrän spelet är klart, det misstaget har jag redan gjort med MN9.

Håller med. MN9 är alldeles för plottrigt och manga-aktigt. Hade hoppats på ett spel mer i stil med megaman 1,2,3. Det här spelet ser ut att få en liknande stil så jag är, som du, skeptisk.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Hade det inte varit Inti-creates bakom så hade jag inte varit lika skeptisk då Mighty no. 9 ser ut som ren dynga.

Men det skulle nog kunna bli bra ändå, men jag tänker inte slänga några pengar deras väg förrän spelet är klart, det misstaget har jag redan gjort med MN9.

Inti-creates är ett väldigt, VÄLDIGT bra företag. De gjorde både Megaman 9 och 10 som båda två är helt fenomenala. Du ska nog se att både detta och Mighty No.9 nog blir både bra och roliga spel.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Rurounin:

Hade det inte varit Inti-creates bakom så hade jag inte varit lika skeptisk då Mighty no. 9 ser ut som ren dynga.

Men det skulle nog kunna bli bra ändå, men jag tänker inte slänga några pengar deras väg förrän spelet är klart, det misstaget har jag redan gjort med MN9.

Inti-creates är ett väldigt, VÄLDIGT bra företag. De gjorde både Megaman 9 och 10 som båda två är helt fenomenala. Du ska nog se att både detta och Mighty No.9 nog blir både bra och roliga spel.

Skönt med lite positivitet här i den negativa zonen!

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Rurounin:

Hade det inte varit Inti-creates bakom så hade jag inte varit lika skeptisk då Mighty no. 9 ser ut som ren dynga.

Men det skulle nog kunna bli bra ändå, men jag tänker inte slänga några pengar deras väg förrän spelet är klart, det misstaget har jag redan gjort med MN9.

Inti-creates är ett väldigt, VÄLDIGT bra företag. De gjorde både Megaman 9 och 10 som båda två är helt fenomenala. Du ska nog se att både detta och Mighty No.9 nog blir både bra och roliga spel.

Nog för att Mega Man 9 och 10 var helt okej men jag ser ingen spelglädje när jag tittar på gameplay videos, ser mer ut som om dom slängt ihop något för att det ska så vara.

Jag hoppas jag har fel men det jag har sett ser ut som skit rent ut sagt.

1
Skriv svar