Tillbaka till rötterna – Resident Evil Zero får remake

Robot
Tillbaka till rötterna – Resident Evil Zero får remake
Inaktiv
Tillbaka till rötterna – Resident Evil Zero får remake

Tyckte aldrig om Zero, buggigt som attans och otroligt kass story, så lite extra ögongodis skulle inte JAG glädjas åt i alla fall!

Medlem

Inte konstigt då det går i samma motor som GC versionen av ettan, som nyligen fick en nyrelease. Skulle vara kul med helt nya versioner av 2:an och 3:an.

Medlem
ELF
Medlem

Yesh, hoppas på att fler av dessa titlar släpps som nyreleaser.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Remake i rubriken, remaster i texten ;).
Ge oss en remake på 2:an eller Code Veronica för fan!
Positivt med Zero var nog att man kunde droppa items vart man ville.

Releasehästryttare
Skrivet av wibbe44:

JAAAAAAAA

Håller med , är så glad nu, efter detta så får de ge oss en remake av 2an också!

Inaktiv

MEN HERREGUD VAD JAG LÄNGTAT! oj, morsan är döv...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Måste säga att jag är inte precis glad att dom gör om re0. Det är inte super dåligt "fortfarande bättre än 4,5,6 rev1,rev2" men att ha en annan partner och droppa skit på marken etc var irriterande men något du vande dig med. Efter där man börjar och kommer vidare därifrån "ni som spelat vet vadjag menar" så blev spelet mycket bättre så man måste bara komma bort från den biten. Men när jag spelat igenom spelet igen så har det alltid slutat med att Rebecka är en åsna som får stå i ett rum som är safe med saker på sig, då hon är såsvag och ha ain med dig är bara jobbigt. Men det är helt klart ett godkänt Re spel enligt mig, dock så hade jag hoppats på re2,re3 eller reCV, men man får hoppas att dom jobbar på dom också. Dom utannonserar väl detta först pågrund av att det går snabbare att göra om, då dom andra re spelen måste göras om helt, då dom kan använda gammal datafrån re1 remake och re0 till remastern.

Medlem

Jag gillade faktiskt Resident Evil Zero.

Inte allting förstås, det är ju ändå sämre än Remake... men jag vill minnas att Leech Zombies och grodorna som drar en ner i vattnet är pretty damn läskiga

- för grodornas del så måste man dock vara riktigt klantig och n00big för att bli nerdragen av dem, men jag var just det första gången jag spela det. Döds-scenen till det kändes så creepy for some reason, allting med att bli dödad av ett monster under vatten brukar vara det dock.

Medlem

Btw, jag vill helst ha nya Revelations-spel. Jag vet inte hur många av er som har spelat Revelations 2 ännu, men jag var positivt förvånad av det spelet. Speciellt av hur de använde osynliga fiender i spelet och hur spelet hade helt rätt pacing för ett Resident Evil spel. Jag önskar det spelet kunde sälja bra för de har visat ändå att de har lyssnat på kritiken från sina fans. Also, hålla det lågbudget kändes konstigt nog helt jävla rätt.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Btw, jag vill helst ha nya Revelations-spel. Jag vet inte hur många av er som har spelat Revelations 2 ännu, men jag var positivt förvånad av det spelet. Speciellt av hur de använde osynliga fiender i spelet och hur spelet hade helt rätt pacing för ett Resident Evil spel. Jag önskar det spelet kunde sälja bra för de har visat ändå att de har lyssnat på kritiken från sina fans. Also, hålla det lågbudget kändes konstigt nog helt jävla rätt.

Jag ogillade faktiskt rev 2 ganska mycket. Men det var pågrund av performences sög, ain var dålig, monster kunde springa in i väggar och man kunde ej stunna monster som typ skrek, så fort dom skrikit klart kunde du stunna dom men inte innan det. Vet ej men rev2 var inget jag gillade Dock bättre än re5 och 6.

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av DarkZide8:

Btw, jag vill helst ha nya Revelations-spel. Jag vet inte hur många av er som har spelat Revelations 2 ännu, men jag var positivt förvånad av det spelet. Speciellt av hur de använde osynliga fiender i spelet och hur spelet hade helt rätt pacing för ett Resident Evil spel. Jag önskar det spelet kunde sälja bra för de har visat ändå att de har lyssnat på kritiken från sina fans. Also, hålla det lågbudget kändes konstigt nog helt jävla rätt.

Jag ogillade faktiskt rev 2 ganska mycket. Men det var pågrund av performences sög, ain var dålig, monster kunde springa in i väggar och man kunde ej stunna monster som typ skrek, så fort dom skrikit klart kunde du stunna dom men inte innan det. Vet ej men rev2 var inget jag gillade Dock bättre än re5 och 6.

Jag är ganska säker på du kan stunna dem när de skriker, vill minnas många avbrutna skrik i mina playthroughs hittills. Men yeah, det har en del problem som följer med lägre budget, däremot så släpps det ju fortfarande patchar. Att fienderna är lite tröga är definitivt gjort med flit I think, i första episoden är det ju tänkt att du ska lura dem in i sågblads-fällorna. De hade kunnat ge fienderna bra AI som man kan se på hur ens partner sköter sig, men de har nog struntat i det.

Yeah det känns bättre än RE5 och RE6 och jag tror det beror på först och främst på bättre atmosfär, sen på att pacingen är långsammare och sen för att där är inte en enda fiende med skjutvapen. Där är väl två fiender med avstånds-attacker, men de är helt långsamma och tolererbara (Slinger och eld-tjockisen)
Men spelade du igenom hela spelet eller du gav upp?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av DarkZide8:

Btw, jag vill helst ha nya Revelations-spel. Jag vet inte hur många av er som har spelat Revelations 2 ännu, men jag var positivt förvånad av det spelet. Speciellt av hur de använde osynliga fiender i spelet och hur spelet hade helt rätt pacing för ett Resident Evil spel. Jag önskar det spelet kunde sälja bra för de har visat ändå att de har lyssnat på kritiken från sina fans. Also, hålla det lågbudget kändes konstigt nog helt jävla rätt.

Jag ogillade faktiskt rev 2 ganska mycket. Men det var pågrund av performences sög, ain var dålig, monster kunde springa in i väggar och man kunde ej stunna monster som typ skrek, så fort dom skrikit klart kunde du stunna dom men inte innan det. Vet ej men rev2 var inget jag gillade Dock bättre än re5 och 6.

Jag är ganska säker på du kan stunna dem när de skriker, vill minnas många avbrutna skrik i mina playthroughs hittills. Men yeah, det har en del problem som följer med lägre budget, däremot så släpps det ju fortfarande patchar. Att fienderna är lite tröga är definitivt gjort med flit I think, i första episoden är det ju tänkt att du ska lura dem in i sågblads-fällorna. De hade kunnat ge fienderna bra AI som man kan se på hur ens partner sköter sig, men de har nog struntat i det.

Yeah det känns bättre än RE5 och RE6 och jag tror det beror på först och främst på bättre atmosfär, sen på att pacingen är långsammare och sen för att där är inte en enda fiende med skjutvapen. Där är väl två fiender med avstånds-attacker, men de är helt långsamma och tolererbara (Slinger och eld-tjockisen)
Men spelade du igenom hela spelet eller du gav upp?

Dock stunnande märkte bara på release dagen "kanske var en bugg eller så kasnke jag vande mig vid det". Sen de där att Ain är dum är exempel att jag kunde stå och skjuta på en som går in i dörrknanten och han gör inte ett skit när jag missade skotten och står precis framför honom. Eller som när man ska hämta nyckeln i början och gå upp för stegen igen. jagk ommer upp men ain springer runt där nere och blir slage noch vägrar gå upp för stegen och om jag böt till den andra så börjar den andra jag nyss gick upp med ner. och hann aldrig stänga v det i tid att hon bör stanna.

Medlem

Spelade aldrig klart Zero när jag väl skaffade (många andra spel kom också) men gillade skarpt atmosfären i det.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:

Spelade aldrig klart Zero när jag väl skaffade (många andra spel kom också) men gillade skarpt atmosfären i det.

en sak jag måste erkänna är att det är de första re spelet sen re3 som fick mig att vara rädd för att gå in i vissa rum. Menar leech snubbarna dom var skit svåra från början och fick mig att skippa ett par rum i början även om jag visste att det fanns saker som jag kunde behöva "inget för att klara av spelet" så det måste jag ge det spelet. Nemesis var den innan dom som gjorde mig rädd att möta på.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Tyckte aldrig om Zero, buggigt som attans och otroligt kass story, så lite extra ögongodis skulle inte JAG glädjas åt i alla fall!

Har spelat igenom spelet flera gånger. Har aldrig någonsin varit med om en bug.

Inaktiv
Skrivet av Nightswipe:
Skrivet av Berling:

Tyckte aldrig om Zero, buggigt som attans och otroligt kass story, så lite extra ögongodis skulle inte JAG glädjas åt i alla fall!

Har spelat igenom spelet flera gånger. Har aldrig någonsin varit med om en bug.

Första bossen, Scorpion va helt buggad och gick inte ha ihjäl, sjukt irriterande.
Börja man på nytt game så fungerade detta ibland. Samt lite fler buggar längre fram i spelet som avgjorde ganska mycket om vad jag tyckte om spelet.

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Nightswipe:
Skrivet av anon_1418:

Tyckte aldrig om Zero, buggigt som attans och otroligt kass story, så lite extra ögongodis skulle inte JAG glädjas åt i alla fall!

Har spelat igenom spelet flera gånger. Har aldrig någonsin varit med om en bug.

Första bossen, Scorpion va helt buggad och gick inte ha ihjäl, sjukt irriterande.
Börja man på nytt game så fungerade detta ibland. Samt lite fler buggar längre fram i spelet som avgjorde ganska mycket om vad jag tyckte om spelet.

Vad är det för bugg som gör att du ej kunde döda honom om jag får fråga?

Inaktiv
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av Berling:
Skrivet av Nightswipe:
Skrivet av Berling:

Tyckte aldrig om Zero, buggigt som attans och otroligt kass story, så lite extra ögongodis skulle inte JAG glädjas åt i alla fall!

Har spelat igenom spelet flera gånger. Har aldrig någonsin varit med om en bug.

Första bossen, Scorpion va helt buggad och gick inte ha ihjäl, sjukt irriterande.
Börja man på nytt game så fungerade detta ibland. Samt lite fler buggar längre fram i spelet som avgjorde ganska mycket om vad jag tyckte om spelet.

Vad är det för bugg som gör att du ej kunde döda honom om jag får fråga?

Buggen som inträffade va att bossen aldrig notera skadan jag trodde att jag gjorde, typ liknande ljud/splash av blod från vapnet, men startade jag ett nytt spel så fungerade det, va typ 50/50.

Och detta uppstod på orginal GameCube + spel.
Samt att jag vet att jag har fastnat på vissa ställen i spelet och inte kan gå någonstans, helt stillastående på samma punkt fast animationen visar att jag går eller springer.

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Nightswipe:
Skrivet av anon_1418:

Tyckte aldrig om Zero, buggigt som attans och otroligt kass story, så lite extra ögongodis skulle inte JAG glädjas åt i alla fall!

Har spelat igenom spelet flera gånger. Har aldrig någonsin varit med om en bug.

Första bossen, Scorpion va helt buggad och gick inte ha ihjäl, sjukt irriterande.
Börja man på nytt game så fungerade detta ibland. Samt lite fler buggar längre fram i spelet som avgjorde ganska mycket om vad jag tyckte om spelet.

Vad är det för bugg som gör att du ej kunde döda honom om jag får fråga?

Buggen som inträffade va att bossen aldrig notera skadan jag trodde att jag gjorde, typ liknande ljud/splash av blod från vapnet, men startade jag ett nytt spel så fungerade det, va typ 50/50.

Och detta uppstod på orginal GameCube + spel.
Samt att jag vet att jag har fastnat på vissa ställen i spelet och inte kan gå någonstans, helt stillastående på samma punkt fast animationen visar att jag går eller springer.

Buggen att du ej kan skjuta och det är 50/50 är nog inte en bugg utan du vet nog inte hur bossen funkar. När han är långt borta så skjuter du hans klamrar "händer eller vadfan det heter" och då gör du ingen skada men det blir samma bloodsplatter etc. Om du skjuter på händerna så måste han komma nära dig och tar upp händerna i luften för att han ej ska blocka skotten.

sen att du ej kan röra på dig etc låter konstigt. Aldrig något jag har fått förutom på emulator för gamecube versionen.

Medlem

Jävligt grymt, köpte ju Remastern av Remaken i början på året så detta blir absolut ett köp. De är påvägs mot helt rätt riktigt nu så om folk inte gnäller satan för ingenting så kommer vi får RE2 remaken förr eller senare.

1
Skriv svar