Aliens vs Predator filmat

Inaktiv

Fyfan sikken jefla trailer alltså! Ser sjukt lovande ut. Kan knappt vänta tills första kvartalet 2010.

Medlem

Lite 50/50 om det här blir bra tror ja men ska garanterat testa det

Medlem

Såg ganska lovande ut. Hoppas dock att det inte blir så många knapptryckningskombinationsmoment. De är i min mening väldigt tråkiga och knappast något man vill se i ett sådant spel som AvP.

Jag skulle iaf skita ner mig om jag skulle köra det här som soldat:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Jävlar vad kul det ser ut, jag hatar/älskar marine campaign. Det är inte striderna som är läskiga utan stunderna precis innan och den ständiga paranoian att något ska kasta sig ur ventilerna eller smyga sig på bakom en där ens motiontracker inte ser. Om man får se eller eventuellt bli jagad av en queen alien under någon del av spelet lär i såfall vara tillräckligt för att motivera ett paket valium i gröten

Medlem

hittils har man ju bara sett konsol versionerna

Medlem
Citat:

Njet!

Jaguar verran är det klart bästa Alien vs Predator liret som gjorts... Fortfarande.

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Helt magiskt underbart det spelet! Vet inte hur många gånger jag spelat igenom det, men många är det!
Perfekt anpassat till att spelas med handkontroll också!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av zauii89:

Last gen lol... jävligt bra last gen vi hade dårå , däremot kan jag tycka att det ser ut lite som en tidig Unreal Engine 3, men sen ska vi inte döma ut allt, vi har sett hur spelet ser ut på E3 då de visade upp Predator delen, att döma utav det tyckte jag att det såg jävligt najs ut.

Trailers i all ära men de brukar inte spegla verkligheten.

Kan nog mycket möjligen vara för att jag kollade på det i fullscreen å det såg förjävla pixlit/smetig ut då, är van att kolla på HQ videorna här.

Medlem

I smell quicktime

Blir bara mer och mer skeptiskt till spelet tyvärr. Quicktime, Wolverines healingfactor, automatisk hoppfunktion (kolla på Predator-trailers så ser du) som känns meh.

Fast det kan ju ha en del att göra att man bara har sett konsolversionen av spelet. Sen så är det en bit kvar till release så det finns nog hopp. Kanske ska ta och registrera sig på deras forum och gnälla som fan om att dom inte ska ha quicktime och healingfactor


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Lär vara helt omöjligt att lira på konsol med handkontroller. Man brukar ha tillräckligt svårt att hinna med att pricka Aliens på en pc med mus. Minns skräcken i 1'an. Fyfan va man fick spela om banorna för att komma vidare.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

äg


signatur

where are you going to stand the buss wit the high benzin+

Medlem

det är någ riktig nice att spela alliens på mitt ps3 men det blir någ et köp till pc veta fan bara vad man ska vara för nåt? men jag hoppas bara att man kan knäcka nacken på alliens när dom hoppar på en typ some i CoD


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

tyckte animationerna såg kassa ut :-/

Medlem

Givet köp


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Greger:

Verkar bli ruskigt jävla awesome det här, och vafan quicktime-events fungerar ju, så länge det inte blir ett överflöd av det.

Ett event = överflöd.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Psycho_Mantis:

Blir bara mer och mer skeptiskt till spelet tyvärr. Quicktime, Wolverines healingfactor, automatisk hoppfunktion...

Jag får ta och helt hålla med dig. Inget av dessa tycker jag hör hemma i ett AvP spel. Blir mindre och mindre intresserad av spelet ju mer man ser. Jag vill så gärna att spelet ska bli riktigt, riktigt bra. Förutsättningarna för det börjar se allt sämre ut.

Quicktime events, visst det kanske funkar i ett spel som Fahrenheit, Heavy Rain och liknande, som till och med kan tyckas passa in där (visserligen en smaksak). Men, ursäkta mitt ordval, i helvete gör det i ett AvP spel?! (förutsatt att det visar sig vara Quicktime, men det bådar ju inte gott)

Det här med "healing over time" så att säga, har jag heller aldrig varit något stort fan av. Var ligger skickligheten i att ta ett par träffar, sätta sig bakom en vägg, vänta på fullt HP och sedan springa tillbaka ut i strid? Blir man skadad ska man väl göra sig förtjänt av att få fördelen av att ha fullt HP? Bara jag som tycker det? Man ska inte uppmuntra spelarna till att spela mer defensivt än nödvändigt i ett ACTION spel.

Och det här med hoppandet, jag menar hur kan man ens överväga att ha ett sånt system, det hoppas jag sannerligen bara är till konsol versionerna. Det hör inte hemma i ett PC-spel och AvP hör hemma på PC:n (om du frågar mig iaf). Detsamma gäller tempot i spelet. Det ser ut att gå alldeles för långsamt, slow paced. En Alien ska väl inte promenera fram till sitt offer för att sedan slita det i stycken. För det är ju praktiskt taget vad de gör nu. Är det också på grund av konsolerna kanske? Eller tja, vad vet jag? Utvecklarna kanske är kompisar med skalman och tycker man ska ta det långsamt?

Skrivet av Psycho_Mantis:

Kanske ska ta och registrera sig på deras forum och gnälla som fan om att dom inte ska ha quicktime och healingfactor

Låter som en idé. Vi samlar ihop ett gäng och gör det.

Nej, man får ta och hoppas på att det hinner förbättras mycket det halvår som spelet har kvar.


signatur

"To do all that one is able to do, is to be a man; to do all that one would like to do, is to be a god."

Medlem

Jaja , vi kan börja gnälla när det står push X button as fast as you can.. kanske ska ta o tagga ner tills vi ens sett riktigt gameplay?

Medlem

Jag kommer ha ångest men skit samma, det ska köpas.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Hoppas att det är roligt att spela för grafiken är ju hemsk.

Medlem

Som vissa andra sagt, ser mycket mer fram emot Colonial Marines, fast i övrigt såg jag inget fel på trailern/spelet! Blir nog bra ska vi se!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

ser jävligt coolt ut. snyggt som fan.

Medlem

Skulle den där trailern vilja få en att spela Marines? Det enda man får se i princip är 100 skott som spammas och ändå så blir man ägd.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av SkinVision:

Skulle den där trailern vilja få en att spela Marines? Det enda man får se i princip är 100 skott som spammas och ändå så blir man ägd.

Lite av poängen.... duh

Medlem

Ser skitnice ut, stör mig bara lite på oldschool ljudet på maskingeväret, har alrig gillat det


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sådan galen stämning det var i de gammla Alien Vs Predator -spelen!
Efter jag sett trailern på denna så kan jag bara säga att det här verkar sjukt lovande!


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

ser fett nice ut, tror dock inte att det slår 1:an
campaign kommer jag antagligen inte att spela, men multiplayer på lan med mycket folk blir sekert sjukt kul =D

Medlem

OMG OMG OMG OMG!!!1


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Predatorerna FTW!


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

12
Skriv svar