Gameplay från Blizzards Overwatch med snabba hjälten Tracer
De måste fixa foven. Läste att den ligger på runt 60, vilket är på tok för lågt imo. Annars ser spelet väldigt kul ut! Anmälde mig till betan när det begav sig så hoppas man får en plats
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Tack, detta var vad jag väntade på. Om det är något som kommer att få mig att spela detta, så är det snabbare gameplay, vilket den här har, till en viss del.
Det är ju blizzard..Tror dom gör exklusivt till pc?
Blizzard har så vitt jag vet prioriterat att utveckla till pc i första hand. Hots, wow, starcraft och diablo har varit till pc först. Jag är skeptisk till att Overwatch skulle fungera bra på konsol på grund av det höga tempot och den analoga stickan skulle bara göra det värre. Mus och tangentbord alla dagar i veckan i snabba fps-spel.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Det är ju blizzard..Tror dom gör exklusivt till pc?
Blizzard har så vitt jag vet prioriterat att utveckla till pc i första hand. Hots, wow, starcraft och diablo har varit till pc först. Jag är skeptisk till att Overwatch skulle fungera bra på konsol på grund av det höga tempot och den analoga stickan skulle bara göra det värre. Mus och tangentbord alla dagar i veckan i snabba fps-spel.
De flesta Call of duty spelen har liknande tempo, personligen så tror jag Overwatch skulle funkat bra till konsoll. Den analoga stickan är inget problem för dem flesta konsoll spelare och som sagt tempot är definitivt inget problem då CoD AW och TF2 funkar perfekt på konsoll.
Om Blizzard/Activision vill tjäna lite extra cash så kommer dem definitivt göra en konsoll version.
De måste fixa foven. Läste att den ligger på runt 60, vilket är på tok för lågt imo. Annars ser spelet väldigt kul ut! Anmälde mig till betan när det begav sig så hoppas man får en plats
Inte bara field of view som är låg, kamerahöjden är ju i höften på karaktärerna!
Om något borde ju det få ens karaktär att se ut att röra sig snabbare, men hastighets uppfattning påverkas säkerligen av låg FOV med.
Tycker fortfarande spelet ser förbannat kul ut, men lite quality of life features vore trevligt. Ursäkta svengelskan, hittar inte orden.
Inte bara field of view som är låg, kamerahöjden är ju i höften på karaktärerna!
Om något borde ju det få ens karaktär att se ut att röra sig snabbare, men hastighets uppfattning påverkas säkerligen av låg FOV med.
Tycker fortfarande spelet ser förbannat kul ut, men lite quality of life features vore trevligt. Ursäkta svengelskan, hittar inte orden.
blev tvungen att titta igen om kameran satt vid höften och måste säga att det kändes som om den satt långt ner men när hon stod nära den andra tracer så var kameran där den ska vara. Tror att foven gör att det känns som om kameran sitter längre ner än vad den gör och att omgivningen känns förstor ut mot hur det skulle vara i verkligheten, kanske är hon som är under 150cm : p
Ser roligt ut, men lite jobbigt med de konstanta reload-pauserna?
Tycker det såg ut som en nödvändig balanseringssak för denna klassen.
I övrigt vet jag inte vad jag ska tycka om spelet. Ser ut som ett tecknat titanfall. Eller ett upprustat TF2. Förstår inte alls varför blizzard ska in i denne genren.