Konami beklagar ångesten de har gett oss

Robot
Konami beklagar ångesten de har gett oss

Hårt ansatta Konami lovar att de ska göra mer än mobilspel och fortsätter satsa på Metal Gear och Silent Hill.

#konami, #silent-hills


Medlem
Konami beklagar ångesten de har gett oss

Tack nu släppte ångestklumpen lite =p

Medlem

Men de kommer ju inte forsätta på P.T Silent Hill spelet.

Medlem

Damage control


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Sen är ju frågan huruvida Metal Gear utan Kojima kommer vara något att se fram emot.

Medlem

Avbokade MGS collector's edition igår. Vet inte vad jag känner efter allt skit runtomkring.

Medlem

Mobile Gear


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om dom kommer "vårda" Metal Gear på samma sätt som dom "vårdat" Silent Hill så vill jag inte se det.

Vi måste acceptera att Konamis storhetstid inom konsollspel är över. Dom kommer licensiera ut sina IPn till andra utvecklare som kanske kommer få till en hit men chansen är mycket större att det blir halvdassigt skit. Visst dom kan fortfarande göra bra spel inom mobil. Så om man gillar det så är det ju bra, men för oss konsoll/PC-spelare är Konami över.

Medlem

Ser det redan framför mig. Silent hills clans !

"Looks like you want to build the haunted hospital but you dont have enough silent coins...Click here to buy more ! "

Medlem

"Vi har vårdat dem med ömhet under många år och vi kommer fortsätta att producera spel för båda serierna"

Hahahahaha!! ... oj, menar de allvar?

Medlem

bla bla bla bla käft o ge hideo silent hills så spelet blir gjort eller så håller ni käften och accepterar erat val. Dom vet mycket väl vad dom har gjort osv. be om ursäkt säger ingenting än. behöver en mer djupare grund för att acceptera den. göka hideo konamis chefs fru eller vafan hände?

Medlem

Spelen får säga sitt när de kommer. Älskat metal gear solid spelen hittills och gillar jag inte nästa, må så vara. Kommer iaf att ge det en chans. Silent hill... Ja, får se om det blir något hills överhuvudtaget, jag är iaf glad att jag fortfarande kan sätta mig å spela mina andra silent hill spel fortfarande.

Medlem

Problemet är att de begränsar sina ip. Fan Konami har/hade mer än jävla Silent Hill och MGS. Dom var ju kungar av 3part spel. Nu är de ett skämt för industrin. Och åt helvete med mobilspel. Sämsta plattformen som finns. Dyrt, betalformerna, urusula kontroller och skämtsam mycket plagiat.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Problemet är att de begränsar sina ip. Fan Konami har/hade mer än jävla Silent Hill och MGS. Dom var ju kungar av 3part spel. Nu är de ett skämt för industrin. Och åt helvete med mobilspel. Sämsta plattformen som finns. Dyrt, betalformerna, urusula kontroller och skämtsam mycket plagiat.

Tror man tittar lite längre fram. Om några år kommer mobiler vara så kraftfulla att du mer eller mindre kan slänga dem på soffan och spela på tvn med riktiga kontroller mot dem och köra riktigt avancerade spel, dvs nära konsolkvalitet eller t o m bättre. Varför ska man då ha en fast konsol vid tvn knutet till ett bolag? Hela teknikvärlden går mot en tjänstevärld istället för produktvärld och det är klokt att de har insett det. Sen får man väl tycka vad man vill om det men det är den riktningen som råder.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Pholiage:

Problemet är att de begränsar sina ip. Fan Konami har/hade mer än jävla Silent Hill och MGS. Dom var ju kungar av 3part spel. Nu är de ett skämt för industrin. Och åt helvete med mobilspel. Sämsta plattformen som finns. Dyrt, betalformerna, urusula kontroller och skämtsam mycket plagiat.

Tror man tittar lite längre fram. Om några år kommer mobiler vara så kraftfulla att du mer eller mindre kan slänga dem på soffan och spela på tvn med riktiga kontroller mot dem och köra riktigt avancerade spel, dvs nära konsolkvalitet eller t o m bättre. Varför ska man då ha en fast konsol vid tvn knutet till ett bolag? Hela teknikvärlden går mot en tjänstevärld istället för produktvärld och det är klokt att de har insett det. Sen får man väl tycka vad man vill om det men det är den riktningen som råder.

Alltså det har inget med kraften att göra. Utan priserna. En mobil med liknande kraft till en konsol går på 6000+. Det är rent utsagt idiotiskt. Och priserna kommer nog inte ändras mycket. Det är tyvärr priset för portalbelt och litet. Jag har en Z3 med Ps3 kontroll till. Men som sagt 7k spänn. Du får en PS4 och Xbone for samma pris

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Pholiage:

Problemet är att de begränsar sina ip. Fan Konami har/hade mer än jävla Silent Hill och MGS. Dom var ju kungar av 3part spel. Nu är de ett skämt för industrin. Och åt helvete med mobilspel. Sämsta plattformen som finns. Dyrt, betalformerna, urusula kontroller och skämtsam mycket plagiat.

Tror man tittar lite längre fram. Om några år kommer mobiler vara så kraftfulla att du mer eller mindre kan slänga dem på soffan och spela på tvn med riktiga kontroller mot dem och köra riktigt avancerade spel, dvs nära konsolkvalitet eller t o m bättre. Varför ska man då ha en fast konsol vid tvn knutet till ett bolag? Hela teknikvärlden går mot en tjänstevärld istället för produktvärld och det är klokt att de har insett det. Sen får man väl tycka vad man vill om det men det är den riktningen som råder.

Alltså det har inget med kraften att göra. Utan priserna. En mobil med liknande kraft till en konsol går på 6000+. Det är rent utsagt idiotiskt. Och priserna kommer nog inte ändras mycket. Det är tyvärr priset för portalbelt och litet. Jag har en Z3 med Ps3 kontroll till. Men som sagt 7k spänn. Du får en PS4 och Xbone for samma pris

Det har du rätt i. Tänker inte på det eftersom jag får mobil via jobbet. Man kan ju också tänka på det som att man ändå kommer ha en mobil redan. Man kommer ju inte vara utan liksom så då är det aldrig någon extra kostnad.

k3m
Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Avbokade MGS collector's edition igår. Vet inte vad jag känner efter allt skit runtomkring.

Visste inte att det finns en samlarutgåva av MGS5? Blir till att kolla in den och troligtvis boka ett ex

Medlem

Att dom skulle sluta mjölka MGS och Silent Hill som franchises var det väl inte direkt någon som var rädd för? Problemet är väl snarare att dom verkar göra sig av med människor som är engagerade i att göra det på rätt sätt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Mobiltelefon-spel är knappast vad man kan kalla "spel", de är interaktiva appar helt enkelt.
Bara namnet "mobilspel" är en skymf mot riktiga spel.

Medlem
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Pholiage:

Problemet är att de begränsar sina ip. Fan Konami har/hade mer än jävla Silent Hill och MGS. Dom var ju kungar av 3part spel. Nu är de ett skämt för industrin. Och åt helvete med mobilspel. Sämsta plattformen som finns. Dyrt, betalformerna, urusula kontroller och skämtsam mycket plagiat.

Tror man tittar lite längre fram. Om några år kommer mobiler vara så kraftfulla att du mer eller mindre kan slänga dem på soffan och spela på tvn med riktiga kontroller mot dem och köra riktigt avancerade spel, dvs nära konsolkvalitet eller t o m bättre. Varför ska man då ha en fast konsol vid tvn knutet till ett bolag? Hela teknikvärlden går mot en tjänstevärld istället för produktvärld och det är klokt att de har insett det. Sen får man väl tycka vad man vill om det men det är den riktningen som råder.

Alltså det har inget med kraften att göra. Utan priserna. En mobil med liknande kraft till en konsol går på 6000+. Det är rent utsagt idiotiskt. Och priserna kommer nog inte ändras mycket. Det är tyvärr priset för portalbelt och litet. Jag har en Z3 med Ps3 kontroll till. Men som sagt 7k spänn. Du får en PS4 och Xbone for samma pris

Det har du rätt i. Tänker inte på det eftersom jag får mobil via jobbet. Man kan ju också tänka på det som att man ändå kommer ha en mobil redan. Man kommer ju inte vara utan liksom så då är det aldrig någon extra kostnad.

men om vi då leker det är framtiden man köper sig en mobil för 6 tusen så är det ändå billigare än att köpa sig varenda spel plattform. Koppla mus, monitor och tangentbord till en liten mobil och spela farcry 7 på kan det vara framtiden tro? =p

k3m
Medlem
Skrivet av the_apollo:

Mobiltelefon-spel är knappast vad man kan kalla "spel", de är interaktiva appar helt enkelt.
Bara namnet "mobilspel" är en skymf mot riktiga spel.

Håller med. Jag har flera ggr fått försvara vårt intresse. Okunniga tror ju att man sitter o lirar candycrush usch, fy fan!

Medlem

RIP Castlevania.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Nightswipe:

RIP Castlevania.

Men välkommen till världen Bloodstained!

Något slutar, något börjar.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av EpicGoblin:

Avbokade MGS collector's edition igår. Vet inte vad jag känner efter allt skit runtomkring.

Visste inte att det finns en samlarutgåva av MGS5? Blir till att kolla in den och troligtvis boka ett ex

Passa på, specialutgåvan till PS4 har varit fullbokad på Webhallen i månader men nu är den inte det längre

Medlem

wait wut var metal gear solid phantom pain nära på att bli nedlagt?! hade ju blivit mass självmord över hela världen ffs.

1
Skriv svar