AMD visar Fiji-grafikkort under E3

Robot
Medlem
AMD visar Fiji-grafikkort under E3

Jag inväntar Nvidia fans...

Medlem

Det var på tiden.

Medlem

Det riktigt roliga sker först med 14nm process.

Medlem

Om siffrorna med 3x kraft/w och 50% mindre enegiföebrukning stämmer kommer nästa generations Amd kort bli riktigt intressanta. Ifall de, som förr, håller sig snäppet billigare än Nvidia vill säga

Medlem
Skrivet av Luftman:

Jag inväntar Nvidia fans...

är AMD:s fläktar sämre än nvidias?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Luftman:

Jag inväntar Nvidia fans...

är AMD:s fläktar sämre än nvidias?

Haha, good one!

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Luftman:

Jag inväntar Nvidia fans...

är AMD:s fläktar sämre än nvidias?

Nvidias stockkylare är bättre än AMDs. Men jag har inte haft något AMD kort med stockkylare sedan 4870x2.
Eftermarknads är samma så det har inte så stor betydelse.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Luftman:

Jag inväntar Nvidia fans...

är AMD:s fläktar sämre än nvidias?

Standardkylningen måste nästan alltid bytas ut om man vill ha en tyst dator. Har kört med Arctic Cooling S1 på 5 olika grafikkort hittills. Oslagbart.

Inaktiv

Ska bli spännande att se om det är HBM som Xbox One innehåller och gör att PS4ans pappersövertag maginaliserats och skrotats.

Hur kan en konsol med multitasking (2+ OS) med 40% sämre prestanda på pappret prestera lika bra eller bättre än PS4 om det inte ligger något bakom. Eller är Sony bara så dåliga på att utnyttja hårdvara?

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Ska bli spännande att se om det är HBM som Xbox One innehåller och gör att PS4ans pappersövertag maginaliserats och skrotats.

Du tror att teknik som bara finns i prototyper skulle finnas i en flera år gammal Xbox One?

Borde inte att någon ha sett dessa minnen inne i Xbox One vid det här laget?

k3m
Medlem
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Luftman:

Jag inväntar Nvidia fans...

är AMD:s fläktar sämre än nvidias?

Nvidias stockkylare är bättre än AMDs. Men jag har inte haft något AMD kort med stockkylare sedan 4870x2.
Eftermarknads är samma så det har inte så stor betydelse.

ja, jo, men jag försökte bara vara rolig. fans=fläktar...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Ska bli spännande att se om det är HBM som Xbox One innehåller och gör att PS4ans pappersövertag maginaliserats och skrotats.

Hur kan en konsol med multitasking (2+ OS) med 40% sämre prestanda på pappret prestera lika bra eller bättre än PS4 om det inte ligger något bakom. Eller är Sony bara så dåliga på att utnyttja hårdvara?

http://m.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resol...

Tycker det ser ut som om PS4 fortfarande har övertaget.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Luftman:

Jag inväntar Nvidia fans...

är AMD:s fläktar sämre än nvidias?

Nvidias stockkylare är bättre än AMDs. Men jag har inte haft något AMD kort med stockkylare sedan 4870x2.
Eftermarknads är samma så det har inte så stor betydelse.

ja, jo, men jag försökte bara vara rolig. fans=fläktar...

Some people you just cant reach...

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Ska bli spännande att se om det är HBM som Xbox One innehåller och gör att PS4ans pappersövertag maginaliserats och skrotats.

Vad snackar du om? Xbox One har inget HBM.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Fint men... Kan ni ta och visa lita nya drivrutiner snart eller? Det vore fan bättre.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Fint men... Kan ni ta och visa lita nya drivrutiner snart eller? Det vore fan bättre.

15.5b kom ju nyligen ut.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Ska bli spännande att se om det är HBM som Xbox One innehåller och gör att PS4ans pappersövertag maginaliserats och skrotats.

Hur kan en konsol med multitasking (2+ OS) med 40% sämre prestanda på pappret prestera lika bra eller bättre än PS4 om det inte ligger något bakom. Eller är Sony bara så dåliga på att utnyttja hårdvara?

Hur får du det till att den presterar lika bra (ännu mer intressant att veta när den presterar bättre!) när varenda spel som släpps har lägre upplösning och ögongodis på X1 än på PS4. Det om något bevisar väl verkligen att de borde satsat mer på GPU:n än att köra dubbla OS.

Inaktiv
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av the_o:

Ska bli spännande att se om det är HBM som Xbox One innehåller och gör att PS4ans pappersövertag maginaliserats och skrotats.

Hur kan en konsol med multitasking (2+ OS) med 40% sämre prestanda på pappret prestera lika bra eller bättre än PS4 om det inte ligger något bakom. Eller är Sony bara så dåliga på att utnyttja hårdvara?

Hur får du det till att den presterar lika bra (ännu mer intressant att veta när den presterar bättre!) när varenda spel som släpps har lägre upplösning och ögongodis på X1 än på PS4. Det om något bevisar väl verkligen att de borde satsat mer på GPU:n än att köra dubbla OS.

Konstigt att One går framåt grafikmässigt som ett lok medans PS4 har stagnerat och har problem att hålla ens 30fps i vissa spel (ex Witcher 3) trots att all dess kraft och större delen av minnet går oavkortat till spelen då de inte kan multitaska.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av anon_81726:

Ska bli spännande att se om det är HBM som Xbox One innehåller och gör att PS4ans pappersövertag maginaliserats och skrotats.

Hur kan en konsol med multitasking (2+ OS) med 40% sämre prestanda på pappret prestera lika bra eller bättre än PS4 om det inte ligger något bakom. Eller är Sony bara så dåliga på att utnyttja hårdvara?

Hur får du det till att den presterar lika bra (ännu mer intressant att veta när den presterar bättre!) när varenda spel som släpps har lägre upplösning och ögongodis på X1 än på PS4. Det om något bevisar väl verkligen att de borde satsat mer på GPU:n än att köra dubbla OS.

Konstigt att One går framåt grafikmässigt som ett lok medans PS4 har stagnerat och har problem att hålla ens 30fps i vissa spel (ex Witcher 3) trots att all dess kraft och större delen av minnet går oavkortat till spelen då de inte kan multitaska.

Problemet ligger mer i att Sony tvingar titlar att köra i 1080p även när konsolen inte riktigt pallar med det. Xbox One kan därmed prestera med lite bättre FPS och kvalité på bekostnad av att inte köra 1080p. I vissa fall är det helt enkelt ett bättre val att frångå native när konsolen inte orkar. Mutitasking har väldigt lite med saken att göra.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar