Star Wars: Uprising tar vid efter Return of the Jedi

Robot
Star Wars: Uprising tar vid efter Return of the Jedi

Men är också free-to-play till mobilerna. Fast den här gången låter det som att Disney i alla fall försöker.

#star-wars-uprising, #star-wars-the-old-republic


Medlem
Star Wars: Uprising tar vid efter Return of the Jedi

Suck, jag vill ha mer Star Wars, men det här lät inget vidare enligt mig.

Mobilspel och dungeon crawler, nej tack...

Medlem

Tycker det börjar bli dags att göra en riktigt uppföljare till kotor istället

Medlem

Jag vill gärna se ett Republic Commando fast i samma stil som Xcom eller Dawn of War II.

Det vore mumma !

Ase
Medlem

Mobilspel ok! Så börjar även konsollspelarna drabbas av samma som det vi pc spelare drabbades av konsollerna.
Snart så blir väl spel uteslutande utvecklade till mobiler,eftersom det där är lättare att snabbt håva in pengar, utan allt för mycket jobb.
Så välkommen till våran värld.

Medlem
Skrivet av DarkDev:

Tycker det börjar bli dags att göra en riktigt uppföljare till kotor istället

Indeed! Och på Jedi Academy!

Medlem

Fyfan...Känns typiskt nya Disney Star Wars...Värdelös fantasi att sätta spelet på ställen man redan vet allting om bara för att få casual fansen våta i brallorna.

Medlem

Stod det någonstans vilka OS det kommer till? Såg inget på hemsidan men jag kan ha varit blind.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Stod det någonstans vilka OS det kommer till? Såg inget på hemsidan men jag kan ha varit blind.

Det enda jag ser är "APP STORE IS A SERVICE MARK OF APPLE INC. Google Play is a trademark of Google, Inc." längst ner på sidan, så det verkar som att det släpps till båda?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Anledningen till free to play utan betalväggar och valet av tidsperiod låter som en väl placerad promotionkampanj inför nya filmerna. Vilka bättre att rikta sig mot än gamers Massor med folk som vill veta mer om storyn i nya filmerna och liten kostnad i det stora hela också.
Jag ser fram emot det!

Medlem
Skrivet av Ase:

Mobilspel ok! Så börjar även konsollspelarna drabbas av samma som det vi pc spelare drabbades av konsollerna.
Snart så blir väl spel uteslutande utvecklade till mobiler,eftersom det där är lättare att snabbt håva in pengar, utan allt för mycket jobb.
Så välkommen till våran värld.

... kan du ta det där igen tack, fast mer logiskt

Medlem
Skrivet av Decado:

Jag vill gärna se ett Republic Commando fast i samma stil som Xcom eller Dawn of War II.

Det vore mumma !

Republic Commando är ett väldigt underskattat spel. Gillade det skarpt!

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Ase:

Mobilspel ok! Så börjar även konsollspelarna drabbas av samma som det vi pc spelare drabbades av konsollerna.
Snart så blir väl spel uteslutande utvecklade till mobiler,eftersom det där är lättare att snabbt håva in pengar, utan allt för mycket jobb.
Så välkommen till våran värld.

... kan du ta det där igen tack, fast mer logiskt

Även om texten är lite fumligt skriven, så är det inget fel på logiken i den.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Ase:

Mobilspel ok! Så börjar även konsollspelarna drabbas av samma som det vi pc spelare drabbades av konsollerna.
Snart så blir väl spel uteslutande utvecklade till mobiler,eftersom det där är lättare att snabbt håva in pengar, utan allt för mycket jobb.
Så välkommen till våran värld.

... kan du ta det där igen tack, fast mer logiskt

Även om texten är lite fumligt skriven, så är det inget fel på logiken i den.

Så för att ett Star Wars spel görs till mobiler, så tyder det att spel snart kommer utvecklas uteslutande till mobiler? Förklara logiken där tack

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Ase:

Mobilspel ok! Så börjar även konsollspelarna drabbas av samma som det vi pc spelare drabbades av konsollerna.
Snart så blir väl spel uteslutande utvecklade till mobiler,eftersom det där är lättare att snabbt håva in pengar, utan allt för mycket jobb.
Så välkommen till våran värld.

... kan du ta det där igen tack, fast mer logiskt

Även om texten är lite fumligt skriven, så är det inget fel på logiken i den.

Så för att ett Star Wars spel görs till mobiler, så tyder det att spel snart kommer utvecklas uteslutande till mobiler? Förklara logiken där tack

Vad finns det att förklara? Logiken finns där. Men det kanske inte är logik du menar?

Ase
Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Ase:

Mobilspel ok! Så börjar även konsollspelarna drabbas av samma som det vi pc spelare drabbades av konsollerna.
Snart så blir väl spel uteslutande utvecklade till mobiler,eftersom det där är lättare att snabbt håva in pengar, utan allt för mycket jobb.
Så välkommen till våran värld.

... kan du ta det där igen tack, fast mer logiskt

Även om texten är lite fumligt skriven, så är det inget fel på logiken i den.

Så för att ett Star Wars spel görs till mobiler, så tyder det att spel snart kommer utvecklas uteslutande till mobiler? Förklara logiken där tack

Förut så var det bara pc som sålde (innan konsollerna )
Sen bestämmde man att det var konsollerna som drog in pengar
(man skippade onlinespelande på pc & ibland även det som såldes på nätet) utan man räknade bara sålda ex i butik .var en hel del privatkopiering man skyllde på oxå.
Nu så är det Mobilspel som expanderar mest & där ser branchen vinstförtjänster, liten investering många sålda ex. = stor vinst

så min logik är att Konsollspelarna kommer att drabbas av samma skräp som drabbade oss pc spelarna när vissa företag bara satsade på konsollspel + förenkling av spel osv.

P.S pc spel säljer mest, mobiltelefoner kommer som god 2a & sen kommer konsollerna det var sista uppgifterna jag sett (då var även webbförsäljning med steam med osv.& onlinespel som wow )

Medlem

Konsoller har funnits bra mycket längre än förenklingens guldålder. Det är inte konsollernas fel att uttvecklare inte lägger ner sin själ längre, det beror på vad majoriteten av spelare köper/vill ha. Mobilspel kommer aldrig någonsin göra större inverkan på konsol och pc spel. Någonsin

1
Skriv svar