Fallen Earth släpps i september

Robot
Medlem
Fallen Earth släpps i september

Provade betan för ett par månader sedan, och då var det inget att hänga i granen. Men de kanske har fixat till detta, men jag har svårt att se att detta skulle bli bra helt enkelt.

Medlem

Jag spelar betan och älskar det, men det är helt klart inte för alla. Btw FZ, det finns visst levels, även fast dom inte funkar som är standard.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av clappen:

Provade betan för ett par månader sedan, och då var det inget att hänga i granen. Men de kanske har fixat till detta, men jag har svårt att se att detta skulle bli bra helt enkelt.

Nope, har betan nu. Minst 2 års utveckling till, enligt mig. Konceptet är bra, men inte spelet.

Medlem

Inte ser det vackert ut iaf, möjligtvis för fem år sedan. Men temat är ju åtminstone intressant..

Medlem

Betan var inte heller något för mig, jag gillar inte ofärdiga, oputsade spel - kanske ska lägga av med betor.. Tror inte det är mycket bättre i september tyvärr

Medlem

Gud, inte mer MMO, fler spel där man själv ska skapa innehållet. Ett bra spel ska inte bara vara en plattform, vi har brädspel till det...

Medlem

spelet är näst intill indie, och mycket nischat. älskar ni inte spelet spontant så håll er undan, men gillar man konceptet så finns det inget i närheten av fallen earth. Jag spelar betan och kommer köpa det när det släpps.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tror det här spelet kommer floppa, ser inte bra ut


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av depthless:

Gud, inte mer MMO, fler spel där man själv ska skapa innehållet. Ett bra spel ska inte bara vara en plattform, vi har brädspel till det...

Kan du utveckla detta lite? Det behövs ett MMO med lite mer frihet än de vanliga mainstream MMO's som kommit ut på senare tid. Det tråkiga är dock att oftast när det kommer något så är det väldigt dålig kvalite och långt från färdigt.

Har det ens kommit något BRA spel sedan SWG med ett bra crafting system? eller riktiga spelar hus och städer som inte är instanserade? Eller ett spel med en fungerande ekonomi (förutom EVE )? Eller varför inte ett spel med icke linjära klasser?

Inaktiv

Jag vill ha en recension först!

Medlem

Det enda du tydligen gör i en apokalyptisk värld är att crafta....

Medlem

FE blir definitivt "mitt" MMO. Det är verkligen stort och väldigt detaljerat. Kanske inte "detaljerat" som Age of Conan men man kan använda allt, utforska allt och man har verkligen användning för fordon och riddjur. Byggnader är inte stenklossar med ditmålade fönster utan du kan gå in i princip vilken byggnad som helst.

Det är dock ganska hög inlärningströskel och jag själv kände mig lite smått förvirrad innan jag kom in i det hela. Ni som är ute efter nerdummade action mmo:s kommer finna det för komplicerat men för er som är ute efter mer än "keel five more peeons!" kommer finna en MYCKET stor värld att utforska.

Nu har jag inte haft möjlighet att spela nåt de senaste veckorna, men spelet förbättras konstant och med lite flyt kan de nog få det i retail-skick till september, även om jag själv tycker att det är lite tidigt.

Skrivet av MiSj:

Det enda du tydligen gör i en apokalyptisk värld är att crafta....

det enda du gör här är..?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

verkar najst som fan, tror det definetivt är mitt typ av MMO, vi behöver något mer advancerat spel än ännu en WoW klon, och vem älskar inte post-apoc miljön?

är det closed beta som körs just nu? skulle verkligen verkligen vilja testa spelet, minns att jag sökte in till en beta för inte så längesen, men som vanligt så kom jag aldrig med :S

Medlem

FE befinner sig i open beta och går att förbeställa från http://www.direct2drive.com/6/8137/product/Buy-Fallen-Earth-D.... Men jag undrar om det finns någon svensk återförsäljare?

1
Skriv svar