Final Fantasy VII Remake

Medlem
Final Fantasy VII Remake

Har jag missat nyheten här på FZ eller vart nämns det att dom gör en riktigt Remake? Det är ju E3s största nyhet!

http://www.youtube.com/watch?v=l815oOdR0oc&t=45m05s

#blogg

Medlem
Final Fantasy VII Remake

Bästa nyheten för mig också! Najs najs najs!
Gief preorder nao!

Gnällkuk

Åhhhhh!!! <3<3<3<3<3


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Mmm tycker oxå att det står ovanligt lite om det. Största nyheten på E3! En BEKRÄFTAD remake av VII har man ju väntat på sedan dem gjorde teaser på hur det skulle ha kunnat se ut på PS3 när den kom.

Jag hoppas verkligen att man inte förstör spelet när man gör remaken och försöker få det som de nyare FF spelen. Utan att man behåller alla de gamla elementen som man älskar sedan innan och egentligen bara förskönar spelet grafiskt.

Får se om Square-Enix nämner något om det på deras konferens kl 19 sen


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem

Nu är jag en Partypooper men jag tycker inte det behövs. Spelets originalgrafik är så charmig tycker jag. Vissa saker behövs inte röras.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Nu är jag en Partypooper men jag tycker inte det behövs. Spelets originalgrafik är så charmig tycker jag. Vissa saker behövs inte röras.

Mjo självklart så är det en viss charm bakom den gamla grafiken, och det är inte sällan jag faktiskt spelar några timmar av orginalet på PS1an häller, men känns ändå väldigt kul att man väljer att göra en remake av ett spel som så många har spelat och som verkligen har etsat sig fast - i alla fall hos mig.

Jag personligen har väntat på en remake enbart av de grafiska skälen. Jag vill SE hur ett så otroligt välskrivet spel kan se ut med dagens teknik. Men om det är nödvändigt? Nej... Men jäkligt skoj.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Skrivet av Devolution:
Skrivet av Apministern:

Nu är jag en Partypooper men jag tycker inte det behövs. Spelets originalgrafik är så charmig tycker jag. Vissa saker behövs inte röras.

Mjo självklart så är det en viss charm bakom den gamla grafiken, och det är inte sällan jag faktiskt spelar några timmar av orginalet på PS1an häller, men känns ändå väldigt kul att man väljer att göra en remake av ett spel som så många har spelat och som verkligen har etsat sig fast - i alla fall hos mig.

Jag personligen har väntat på en remake enbart av de grafiska skälen. Jag vill SE hur ett så otroligt välskrivet spel kan se ut med dagens teknik. Men om det är nödvändigt? Nej... Men jäkligt skoj.

Jag har själv inte spelat det så mycket. Påbörjat det men inte lirat så länge. Det har inte funnits tid. Jag har blivit omotiverad av just grafiken bl.a. och låga upplösningen. Jag har väntat på en remake i 10 år minst. Hade jag haft en PS1a då det släpptes skulle jag nog spelat det redan då. Om remaken blir dålig jämfört med original så kommer jag spela originalet istället i alla fall men vi får se hur resultatet blir.

1
Skriv svar