Final Fantasy VII får remake – se första trailern!

Robot
Final Fantasy VII får remake – se första trailern!
Medlem
Final Fantasy VII får remake – se första trailern!

Medlem

"Plattformar: pc ps3"

Hmm... stod det inte ps4 i artikeln?

Medlem

Genast blev det trångt i byxan!

Medlem

Det här gjorde min dag! Vaknade till en lite bitter smak i munnen pga Shenmue på KS.
Men nu... kan inte vara bitter längre

Medlem
Skrivet av waeress:

Det här gjorde min dag! Vaknade till en lite bitter smak i munnen pga Shenmue på KS.
Men nu... kan inte vara bitter längre

Varför bitter?

MEG
Medlem

Riktigt snygg och stämningsfull trailer, jag som inte spelat detta tidigare kanske har något att se framemot


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av waeress:

Det här gjorde min dag! Vaknade till en lite bitter smak i munnen pga Shenmue på KS.
Men nu... kan inte vara bitter längre

Varför bitter?

Storkapital som indirekt finansierar via KS. Inte min kopp te.
Min KS policy och det jag ser som fint med det är möjligheten att ge makt till utvecklarna som kapitalägarna vanligtvis har. Shenmue 3 varianten smakar rätt bittert med det synsättet.

Men strunt samma. Den här nyheten spolade bort det som en flaska explorer.

Medlem

OOOOhhhh.,.... OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH!!!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bästa nyheten på länge


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fansqueel och gåshud, längtar som fan!

Medlem

Satt och titade igenom hela E3 till i morse, det enda som fick mig att rysa och lyfta på hatten var FF7, fuck jävlar så länge jag har väntat!

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av waeress:

Det här gjorde min dag! Vaknade till en lite bitter smak i munnen pga Shenmue på KS.
Men nu... kan inte vara bitter längre

Varför bitter?

Storkapital som indirekt finansierar via KS. Inte min kopp te.
Min KS policy och det jag ser som fint med det är möjligheten att ge makt till utvecklarna som kapitalägarna vanligtvis har. Shenmue 3 varianten smakar rätt bittert med det synsättet.

Men strunt samma. Den här nyheten spolade bort det som en flaska explorer.

Kostade inte Shenmue 2 typ 70 miljoner (?!) dollar att göra? Om så så tror jag det krävs mer än 2 milj. för att göra Shenmue 3. Skulle inte va förvånad om detta KS projekt mest är till för att se intresset. Om de lyckas få in 2 miljoner så kommer nån extern publisher (eller liknande) o komma med resterande finansiering.

Medlem
Skrivet av huklen:

Satt och titade igenom hela E3 till i morse, det enda som fick mig att rysa och lyfta på hatten var FF7, fuck jävlar så länge jag har väntat!

Exact den känslan jag fick. Nu längtar man så man spricker

Medlem

Nu står det klart och tydligt *REMAKE* också! Square hade förevigt förlorat sitt rykte ifall vad de menade var att porta PC-versionen av sjuan, som vi fick se för några månader sedan. Att det står Remake I trailern är det som får min mage att pirra så hårt att jag känner mig som en nykär 13-åring igen, för nu händer det verkligen!

Medlem

OOOOOOOOOOOOOOOOOOH! Hoppas nu bara att det inte är ps4 exklusivt!

Skrivet av Smoo87:

"Plattformar: pc ps3"

Hmm... stod det inte ps4 i artikeln?

Gissar på att det lades till automatiskt för att det handlade om FF7.

Medlem
Skrivet av SPartanen:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av waeress:

Det här gjorde min dag! Vaknade till en lite bitter smak i munnen pga Shenmue på KS.
Men nu... kan inte vara bitter längre

Varför bitter?

Storkapital som indirekt finansierar via KS. Inte min kopp te.
Min KS policy och det jag ser som fint med det är möjligheten att ge makt till utvecklarna som kapitalägarna vanligtvis har. Shenmue 3 varianten smakar rätt bittert med det synsättet.

Men strunt samma. Den här nyheten spolade bort det som en flaska explorer.

Kostade inte Shenmue 2 typ 70 miljoner (?!) dollar att göra? Om så så tror jag det krävs mer än 2 milj. för att göra Shenmue 3. Skulle inte va förvånad om detta KS projekt mest är till för att se intresset. Om de lyckas få in 2 miljoner så kommer nån extern publisher (eller liknande) o komma med resterande finansiering.

Japp, jag tror att budgeten finns klar och godkänd hos Sony. Men kapitalägarna vill inte stå för risken för att tidigare delar inte sålt bra, så dom vill att Ys Net ska fixa några procent av kapitalet själva....dvs ta bort risken från kapitalägarnas kalkyl.
Jag vill hjälpa utvecklare genom KS, inte betala för storkapitalets risk. Då ser vi snart Battlefield, COD och andra "storspel" på kickstarter.

Medlem

Fantastiskt att få uppleva det bästa spelet någonsin i upphottat format!

Medlem

En nyhet värdig min första kommentar på FZ! Vem kunde tro att Julafton inträffar mitt i sommaren!

Medlem

Jag har alltid velat spela Final Fantasy men har aldrig gett mig in på det... Nu som man sitter på ett PS4'a kanske det är dags när denna god biten kommer?


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Jag hoppas att de inte ändrar gameplay något, jag kommer börja gråta om de gör någon action variant av spelet.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Detta är med hästlängder den bästa spelnyheten för mig någonsin i hela mitt liv. Som att en dröm precis gick i uppfyllelse!

Inaktiv

Årets näst-bästa nyhet!! (efter Dark Souls 3)

Medlem

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Kommer FF7 remaken bara till PS4 så är det nästan bud på att köpa en PS4. Men jag vet att jag med största sannolikhet inte kommer att köpa någon konsoll ändå

Medlem

Tar tillbaka allt jag sa igår, både en FF7 Remake och The Last Guardian är faktiskt på G nu. Hell just froze over!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Fan såg trailer i morse till frukost. Höll på sätta knäcket i halsen för klumpen i halsen som växte. FF7 Remake är som en gammal vän eller släckting som hittat hem.

Medlem

Helvete! Mitt hjärta klarar fan inte detta! Först Fallout 4 och nu Final Fantasy 7.........NYP MIG!

Medlem

Jag rös i hela kroppen när man såg slutet av trailern,,, Bästa nyheten på många många många år!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
12
Skriv svar