Mad Max – se gameplay med slagsmål och fordonsstrider!
Kan säkert bli skoj men är det inte rätt osmidigt att släppa det så långt efter filmen? Vore väl smidigare att ha släppt spelet i samma veva?
Eftersom den är ganska bortkopplad från filmens story så spelar det inte så stor roll, och jag tar hellre ett färdigt spel än ett utstressat sådant.
När ska utvecklare sluta göra så att ai:n står och väntar på sin tur att bli ihjältagen när man slåss? Så jävla trött på det.
Jo 5 sekunder in o allt mitt intresse för spelet försvann, tråkigare system finns inte...
Det här är en av småsakerna som irriterar mig
När ska utvecklare sluta göra så att ai:n står och väntar på sin tur att bli ihjältagen när man slåss? Så jävla trött på det.
Jo 5 sekunder in o allt mitt intresse för spelet försvann, tråkigare system finns inte...
Har du ens spelat några av spelen som stridssystemet finns i? Det kommer från Batman-spelet först och finns även i Shadow of Mordor.
I det senare så är det enklare strid i början, men allt eftersom trappas det upp och flera anfaller dig samtidigt och du måste kunna hantera det.
Har de gjort på samma sätt i Mad Max så blir det svårare allt eftersom, vilket är en bra mekanik så man lär sig systemet först och allt eftersom man blir bättre blir spelet svårare.
När ska utvecklare sluta göra så att ai:n står och väntar på sin tur att bli ihjältagen när man slåss? Så jävla trött på det.
Jo 5 sekunder in o allt mitt intresse för spelet försvann, tråkigare system finns inte...
Har du ens spelat några av spelen som stridssystemet finns i? Det kommer från Batman-spelet först och finns även i Shadow of Mordor.
I det senare så är det enklare strid i början, men allt eftersom trappas det upp och flera anfaller dig samtidigt och du måste kunna hantera det.
Har de gjort på samma sätt i Mad Max så blir det svårare allt eftersom, vilket är en bra mekanik så man lär sig systemet först och allt eftersom man blir bättre blir spelet svårare.
Men i Shadows of Mordor spelade det ingen roll hur många som anföll. Innan en fiende anföll dök det upp ett Y/en trekant och allt saktade ner, då tryckte man bara på knappen så blockade man. Det var svårt att misslyckas med det, spelade ingen roll om det var 3 eller 20 fiender.
Det enda som var svårare var specialgubbarna.
När ska utvecklare sluta göra så att ai:n står och väntar på sin tur att bli ihjältagen när man slåss? Så jävla trött på det.
Jo 5 sekunder in o allt mitt intresse för spelet försvann, tråkigare system finns inte...
Har du ens spelat några av spelen som stridssystemet finns i? Det kommer från Batman-spelet först och finns även i Shadow of Mordor.
I det senare så är det enklare strid i början, men allt eftersom trappas det upp och flera anfaller dig samtidigt och du måste kunna hantera det.
Har de gjort på samma sätt i Mad Max så blir det svårare allt eftersom, vilket är en bra mekanik så man lär sig systemet först och allt eftersom man blir bättre blir spelet svårare.
Anledningen till att jag inte tagit mig igenom något av Batman-spelen är just stridssystemet...
Anledningen till att jag inte tagit mig igenom något av Batman-spelen är just stridssystemet...
Möjligt att det inte var perfekt i första spelet, men det är mycket bättre numera. Systemet fungerade utmärkt i Shadow of Mordor. Arkham Knight släpps om några dagar bara, får se hur de utvecklat systemet vidare där också.