Så fungerar Microsofts nya elite-kontroll – lär dig mer i senaste trailern

Robot
Så fungerar Microsofts nya elite-kontroll – lär dig mer i senaste trailern
Medlem
Så fungerar Microsofts nya elite-kontroll – lär dig mer i senaste trailern

Bara jag som är helt besatt av kontroller? Den här får mig fan att dräggla. Nästan så jag måste köpa en XB1 bara så jag kan köpa en elit kontroller hehe.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:

Bara jag som är helt besatt av kontroller? Den här får mig fan att dräggla. Nästan så jag måste köpa en XB1 bara så jag kan köpa en elit kontroller hehe.

Det går nog köpa en utan att köpa en Xb1. Går säkert köra med till datorn om man nu tycker det är värt 1500spänn

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det går nog köpa en utan att köpa en Xb1. Går säkert köra med till datorn om man nu tycker det är värt 1500spänn

Men kolla på den!! Massa knappar och spakar och ny D-pad och specialfunktioner och... och... vill haaa!

Har det inte kommit nån adapter så man kan koppla XB1 kontroller till PS4? =P


signatur
Flakmonkey

Nu kommer man ju ha ännu något att skylla på när man blir ägd i något fps online. Precis vad världen behöver

Medlem
Skrivet av Gortie:

...
Har det inte kommit nån adapter så man kan koppla XB1 kontroller till PS4? =P

Jo det finns adapter för just det du tänker på.
http://cronusmax.com/

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Jo det finns adapter för just det du tänker på.
http://cronusmax.com/

Fram med Visa-kortet!! Tack för tipset.


signatur
Medlem

Det finns definitivt ett litet "vill ha"-sug här hehe. Men X360-kontrollern jag i nuläget använder till padspel på PC:n får nog kasta in handduken först.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Gortie:

Bara jag som är helt besatt av kontroller? Den här får mig fan att dräggla. Nästan så jag måste köpa en XB1 bara så jag kan köpa en elit kontroller hehe.

Det går nog köpa en utan att köpa en Xb1. Går säkert köra med till datorn om man nu tycker det är värt 1500spänn

Kontrollen kostar 1500kr? w00t?
För en fucking kontroll... Geez.

Inaktiv

Denna eller en steam-kontroll .. ?? Oo

Ase
Medlem

Handkontroll känns som 80-90 talet inte nåt man har nytta utav, om man då inte gillar fotboll & ishockey spel ,sen sorgligt nog även telltales games " the wolf among us"," games of thrones & the walking dead"

Medlem

Fortfarande totallt kass i FPS, TPS, RPG och i stort sett alla spel som kräver precision och snabbhet. Behövs något markant bättre än det här.

Märks så tydligt också, när man spelar GTA V online undrar man ibland om det är första gången folk spelar spelet, nej då är det ofta en level 80 eller 140 som lirar på handkontroll =|.

Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av Fuidama:

Jo det finns adapter för just det du tänker på.
http://cronusmax.com/

Fram med Visa-kortet!! Tack för tipset.

Tänk bara på att tack vare PS4:ans sätt att autentisera, kopplas handkontrollen ifrån ett kort ögonblick var 10:e minut.

Har själv en Cronusmax och den fungerar klockrent, men just att koppla andra handkontrollers till PS4:an är inte helt problemfritt i nuläget. Finns en workaround om man kopplar genom sin dator, men rekommenderar ändå att du läser på först så du inte får en otrevlig överraskning.

http://cronusmax.com/forums/showthread.php?t=147099

Medlem

Ja folk betalar ju 1000 spänn för en mus och ännu mer för ett tangentbord. Så varför inte?
Hoppas bara den håller längre än vad tre vanliga xb1 dosor skulle göra.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Fortfarande totallt kass i FPS, TPS, RPG och i stort sett alla spel som kräver precision och snabbhet. Behövs något markant bättre än det här.

Märks så tydligt också, när man spelar GTA V online undrar man ibland om det är första gången folk spelar spelet, nej då är det ofta en level 80 eller 140 som lirar på handkontroll =|.

De har säkert kul dock, vilket är viktigast. Jag spelar enbart konsol nu (några år sedan pcn blev såld) och gillar själv att ha just en handkontroll Har jag märkt. Jag är oftast inte bäst men jag har kul.

Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av Gaara:

Det går nog köpa en utan att köpa en Xb1. Går säkert köra med till datorn om man nu tycker det är värt 1500spänn

Men kolla på den!! Massa knappar och spakar och ny D-pad och specialfunktioner och... och... vill haaa!

Har det inte kommit nån adapter så man kan koppla XB1 kontroller till PS4? =P

Mitt tangentbord har mer knappar, mekaniska brytare och så lyser knapparna !!!!

Medlem
Skrivet av Gortie:

Bara jag som är helt besatt av kontroller? Den här får mig fan att dräggla. Nästan så jag måste köpa en XB1 bara så jag kan köpa en elit kontroller hehe.

Varför köpa en Xbox One? Den anpassas efter Windows 10 också.

Du är inte den enda dock. Jag är fullt inställd på att införskaffa en när de lanseras. Visst kostar de mycket men jag använder min nuvarande X360 kontroll så pass mycket att jag tror nog jag inte blir besviken. Hade tänkt skaffa en Xbox One kontroll när Wireless-versionen kommer till W10 men eftersom denna lanseras också så lär jag väl vänta på en Elite istället.

Passar mig perfekt!

Medlem
Skrivet av bleak:

Denna eller en steam-kontroll .. ?? Oo

Jag var väldigt intresserad av en Steam kontroll till en början men efter ha läst och lyssnat vad folk har sagt om den så avstår jag. 1500 för en kontroll må låta mycket men sen tänker jag på vad jag lagt på datorn. Musen, tangentbordet samt Razer Orbweavern(jag föredrar det till att spela om jag ska köra något i stil av tangentbord) så hamnar jag lätt över den summan. Det är inte bara en kontroll, det är en ordentlig produkt.

Steam kontrollen där emot tycks hamna lite mitt i mellan Gamepad och Mus/tangentbord. De som testat tycks inte riktigt förstå vart kontrollen hör hemma. Den är inte dålig, men inte bra heller. Jag kör på en Elite och hoppas på att folk blir nöjda med sin Steam gamepad eventuellt, dock inget för mig, tyvärr.

Om man föredrar tangentbord/mus till sina spel är det ju givetvis skitbra men jag förstår verkligen inte hur folk kan koppla gamepad till konsol. Första persons spel och RTS håller jag fullständigt med om i nuläget att det går nästan enbart att spela(behagligt) med tangentbord/mus, men tredjepersonsspel, racing, arcade osv klarar jag inte med TB/Mus. Det känns oerhört skevt på något vis. Man använder det som passar en själv, sen kan man väl tycka lite som man vill!

Jag tror kontrollen lär göra mina FPS upplevelser skönare än nuvarande X360 kontroll, men den lär nog inte ersätta Mus/tangentbord, särskilt inte i saker och ting som t.ex Counter Strike. (Kanske hade fungerat med Fallout 4 där emot då det är Single player!)

Medlem

ska köpa 4 st
eh 6000:-
billiit

Medlem

Vem fan köper en kontroll för 1500 spänn.

Haha

Inaktiv

Enormt maktspel gällande Handkontroller och vad som ska passa till vad.

Jag har alltid haft en känsla av att steam senaste 10-åren haft en vision om framtidens roll i de hela. Som att dom alltid har en färdig prototyp ifall marknaden tar fart. Steam har ju en enorm katalog till sitt förfogande ,men va har deras handkontroll med Indie -keyboard-mouse att göra..?

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Vem fan köper en kontroll för 1500 spänn.

Haha

Jag hade givetvis föredragit om det varit billigare - men varför är det så förvånande för personer att en ordentlig gamepad kostar? Det finns möss, tangentbord, webcams och så vidare som folk köper som kostar mer. Om personen använder den mycket till sina spelsessioner så är det väl pengar väl spenderade? Om det enbart är för vill-ha faktorn så är det nog lite skevt där emot...

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Vem fan köper en kontroll för 1500 spänn.

Haha

Haha?

Haha åt dig som inte förstår att det är många som är villiga att öppna plånboken.

Precis som tangentbord, möss, hörlurar, rattar osv, finns det en marknad för folk som vill ha bättre prylar när dom spelar. Finns redan kontroller i liknande prisklass, och dom säljer bra, dessutom lär priset sjunka ner mot tusenlappen inom snar framtid.

Upprepar mig själv från en annan tråd. Den är inte ämnad för den "vanliga spelaren", det är ett alternativ till den vanliga handkontrollen, byggd först och främst för E-sport och pro-spelare.

Tittar du på komponenterna som används och vad liknande kontroller som redan finns på marknaden kostar, så är $150 vid lansering inte någon större chock.

Tycker man det är för dyrt är det bara att stå över, en vanlig handkontroll duger fortfarande alldeles utmärkt för de allra flesta, och för dom som tar sitt spelande på lite mer allvar och vill ha de extra konfigurationsmöjligheterna finns det nu ett fullgott förstaparts-alternativ.

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av Parabellum87:

Vem fan köper en kontroll för 1500 spänn.

Haha

Haha?

Haha åt dig som inte förstår att det är många som är villiga att öppna plånboken.

Precis som tangentbord, möss, hörlurar, rattar osv, finns det en marknad för folk som vill ha bättre prylar när dom spelar. Finns redan kontroller i liknande prisklass, och dom säljer bra, dessutom lär priset sjunka ner mot tusenlappen inom snar framtid.

Upprepar mig själv från en annan tråd. Den är inte ämnad för den "vanliga spelaren", det är ett alternativ till den vanliga handkontrollen, byggd först och främst för E-sport och pro-spelare.

Tittar du på komponenterna som används och vad liknande kontroller som redan finns på marknaden kostar, så är $150 vid lansering inte någon större chock.

Tycker man det är för dyrt är det bara att stå över, en vanlig handkontroll duger fortfarande alldeles utmärkt för de allra flesta, och för dom som tar sitt spelande på lite mer allvar och vill ha de extra konfigurationsmöjligheterna finns det nu ett fullgott förstaparts-alternativ.

Vilka E-sport och pro-spelare använder Gamepad ist för Tangentbord och mus?. Jag har dock inte sett nån

Medlem
Skrivet av Spit:

Tänk bara på att tack vare PS4:ans sätt att autentisera, kopplas handkontrollen ifrån ett kort ögonblick var 10:e minut.

Har själv en Cronusmax och den fungerar klockrent, men just att koppla andra handkontrollers till PS4:an är inte helt problemfritt i nuläget. Finns en workaround om man kopplar genom sin dator, men rekommenderar ändå att du läser på först så du inte får en otrevlig överraskning.

http://cronusmax.com/forums/showthread.php?t=147099

Jo jag såg det. Men det känns inte som nåt större problem. Jag lirar inte online-spel där minsta lilla lagg ställer till det.


signatur
Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Vem fan köper en kontroll för 1500 spänn.

Haha

1500kr för en kontroll är svårt att svälja. Men när jag väl börjar tänka på det är det inte så farligt mycket. Om du nu är en ägare av en X1 eller om du spelar spel på datorn med handkontroll kommer du mest troligt sitta med kontrollen i många hundra om inte tusentals timmar. Då är det helt plötsligt inte så farligt med en dyr kontroll och just den här kontrollen verkar vara snuskigt bra.
Jag kommer mest troligt köpa en då har jag planer på köpa en X1 OCH jag spelar idag med en Xbox kontroll på PCn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Parabellum87:

Vem fan köper en kontroll för 1500 spänn.

Haha

Haha?

Haha åt dig som inte förstår att det är många som är villiga att öppna plånboken.

Precis som tangentbord, möss, hörlurar, rattar osv, finns det en marknad för folk som vill ha bättre prylar när dom spelar. Finns redan kontroller i liknande prisklass, och dom säljer bra, dessutom lär priset sjunka ner mot tusenlappen inom snar framtid.

Upprepar mig själv från en annan tråd. Den är inte ämnad för den "vanliga spelaren", det är ett alternativ till den vanliga handkontrollen, byggd först och främst för E-sport och pro-spelare.

Tittar du på komponenterna som används och vad liknande kontroller som redan finns på marknaden kostar, så är $150 vid lansering inte någon större chock.

Tycker man det är för dyrt är det bara att stå över, en vanlig handkontroll duger fortfarande alldeles utmärkt för de allra flesta, och för dom som tar sitt spelande på lite mer allvar och vill ha de extra konfigurationsmöjligheterna finns det nu ett fullgott förstaparts-alternativ.

Vilka E-sport och pro-spelare använder Gamepad ist för Tangentbord och mus?. Jag har dock inte sett nån

Missat helt att man tävlar i konsol spel`?

Och folk köper dyra tillbehör till pc så varför inte till konsol.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Parabellum87:

Vem fan köper en kontroll för 1500 spänn.

Haha

Haha?

Haha åt dig som inte förstår att det är många som är villiga att öppna plånboken.

Precis som tangentbord, möss, hörlurar, rattar osv, finns det en marknad för folk som vill ha bättre prylar när dom spelar. Finns redan kontroller i liknande prisklass, och dom säljer bra, dessutom lär priset sjunka ner mot tusenlappen inom snar framtid.

Upprepar mig själv från en annan tråd. Den är inte ämnad för den "vanliga spelaren", det är ett alternativ till den vanliga handkontrollen, byggd först och främst för E-sport och pro-spelare.

Tittar du på komponenterna som används och vad liknande kontroller som redan finns på marknaden kostar, så är $150 vid lansering inte någon större chock.

Tycker man det är för dyrt är det bara att stå över, en vanlig handkontroll duger fortfarande alldeles utmärkt för de allra flesta, och för dom som tar sitt spelande på lite mer allvar och vill ha de extra konfigurationsmöjligheterna finns det nu ett fullgott förstaparts-alternativ.

Vilka E-sport och pro-spelare använder Gamepad ist för Tangentbord och mus?. Jag har dock inte sett nån

Call of Duty körs på konsol.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Parabellum87:

Vem fan köper en kontroll för 1500 spänn.

Haha

Haha?

Haha åt dig som inte förstår att det är många som är villiga att öppna plånboken.

Precis som tangentbord, möss, hörlurar, rattar osv, finns det en marknad för folk som vill ha bättre prylar när dom spelar. Finns redan kontroller i liknande prisklass, och dom säljer bra, dessutom lär priset sjunka ner mot tusenlappen inom snar framtid.

Upprepar mig själv från en annan tråd. Den är inte ämnad för den "vanliga spelaren", det är ett alternativ till den vanliga handkontrollen, byggd först och främst för E-sport och pro-spelare.

Tittar du på komponenterna som används och vad liknande kontroller som redan finns på marknaden kostar, så är $150 vid lansering inte någon större chock.

Tycker man det är för dyrt är det bara att stå över, en vanlig handkontroll duger fortfarande alldeles utmärkt för de allra flesta, och för dom som tar sitt spelande på lite mer allvar och vill ha de extra konfigurationsmöjligheterna finns det nu ett fullgott förstaparts-alternativ.

Vilka E-sport och pro-spelare använder Gamepad ist för Tangentbord och mus?. Jag har dock inte sett nån

Han som är med i klippet som denna nyheten handlar om t.ex!

Haha

Medlem

De förra kontrollen har gått sönder mycket trots att jag inte använder dem ofta. Har haft 4 varav två helt slutade fungera, nästa började batterihållaren glappa ganska snabbt och bara den tredje fungerar helt felfritt än. Hoppas dessa håller vad som utlovas.

Vid senare eftertanke:
För 1500 hoppas jag verkligen de inte går sönder lika lätt, och att de har iaf 2 års garanti, minst.

12
Skriv svar