Omröstning: Vem vann E3?

Robot
Medlem
Omröstning: Vem vann E3?

På Loading vinner Sony allt. På FZ vinner Microsoft och PC. Intressant.

Jag gillade Microsofts spel och satsning på ny teknik mest.

Medlem

Square Enix vinner med en noslängd framför Sony, men en vinst är en vinst

Har man Deus Ex och Just Cause 3 under sitt paraply är man varm och skön trots regn


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Sony hade en overkligt bra konferens och står som klara vinnare strax före Bethesda. Sämst var solklart Nintendo, följt av de sömnframkallande Squeenix och PC-konferenserna. Microsoft var inga höjdare de heller men hade i alla fall någonting för sina inbitna fans.

Medlem

Xbox vann ju över Sony med hästlängder. FF7 Remake i all ära men lycka till och se det innan 2018 och med tanke på sonys utvecklingstider på FF15 räkna med 8 år till på FF7

Nej i år är ett bra år att äga en Xbox. Men plus till betheseda

Ingen. Det var ingen tävling.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Många annonserade beslut om PC-släpp vilket gläder mig, men överraskningar var få. Bara "For Honor" väckte lite intresse här.

Trots första PC-konferensen någonsin, var det inte en ganska tam e3? Överraskningsmässigt menar jag.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Bethesda var i en klass för sig själva, men sen tyckte jag det var jämnt skägg mellan Sony och PC (tyckte Day9 var en frisk fläkt och skötte det utmärkt).


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Augustus:

På Loading vinner Sony allt. På FZ vinner Microsoft och PC. Intressant.

Jag gillade Microsofts spel och satsning på ny teknik mest.

o.O resultatet är brutalt annorlunda nu än när du kikade.


signatur

Have a good time!

Medlem

I nuläget leder Sony över MS

Medlem

För min del...

#1 Bethesda
#2 Microsoft
#3 PC
#4 Sony
#5 Ubisoft
#6 Nintendo
#7 Square Enix
#18 EA

Nu går jag bara efter presentationerna, inte avslöjanden av spel. Om jag hade gått efter spel utan att bedöma efter information och presentation så ser listan ut såhär istället;

#1 Sony (Final Fantasy 7)
#2 Bethesda (Fallout 4, Doom, Dishonored 2)
#3 Ubisoft (Anno 2205)
#4 Microsoft (Xbox Elite Controller, mycket W10 stöd)
#5 Square Enix (Deus Ex: Mankind Divided)
#6 EA (Battlefront, Mirror's Edge Catalyst, Mass Effect Andromeda)
#7 Nintendo (Star Fox Zero)
#8 PC (älskade uppträdandet, men inget direkt nytt här.)

Geeks Gaming

Bethesda all day! Inget skit snack utan pang på detta är vad vi har, detta är vad ni får.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Bethesda all day! Inget skit snack utan pang på detta är vad vi har, detta är vad ni får.

Som Microsoft då

Medlem

Bethesda och Sony imo.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Ubisoft hade det mest intressanta spelet för mig. Nytt SP är jävligt gött. Battlefront såg trevligt ut det med

Medlem

Jag tyckte Bethesda kom med bäst spel och Ubisoft var den roligaste att kolla på.
EA var den sämsta förutom sista 10min >_>

Medlem

Svårt att säga vem som vann men Fallout IV, Deus Ex: Mankind Divided, Dishonored II var det som var mest intressant för min del.

Nintendo verkar helt ha förlorat allt det som de en gång var.

Medlem

Vilka vann? Visionslösa fanboys som stirrar sig blinda på det förflutna?

Ju mer jag tänker på det desstu mer tacksam blir man över att ID Software inte fick rättigheterna till Wolfenstien, så de fick skapa Doom istället. Eller att Blizzard inte fick rättigheterna till Warhammer, så de fick skapa Warcraft och Starcraft istället.

Men är man designer idag för en större utvecklare och vill skapa något nytt är man ju nästan alltid totallt fucked.

99% av alla dagens storspel är antingen en uppföljare, prequel, reboot eller remake.

Medlem

såklart Bethesda kom först, dom kan fan konsten att leverera mediokra spel till massorna!

Medlem

Höjdpunkterna för mig har varit Dishonored 2, The Last Guardian, Shenmue 3 och NieR New Project. Två av dom visades under Sony-konferensen, så jag antar att dom "vann".

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Vilka vann? Visionslösa fanboys som stirrar sig blinda på det förflutna?

https://www.youtube.com/embed/nZk1yJ4_s7A

Ju mer jag tänker på det desstu mer tacksam blir man över att ID Software inte fick rättigheterna till Wolfenstien, så de fick skapa Doom istället. Eller att Blizzard inte fick rättigheterna till Warhammer, så de fick skapa Warcraft och Starcraft istället.

Men är man designer idag för en större utvecklare och vill skapa något nytt är man ju nästan alltid totallt fucked.

99% av alla dagens storspel är antingen en uppföljare, prequel, reboot eller remake.

Videon var spot-on!

Medlem

Vad hände runt Oculus Rift??? Såg inget om det, ändå går det att rösta på, upplys mig!?


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Det enda tråkiga med Bethesda är att de nu ska börja med en egen tjänst, bethesda.net som verkar försöka kopiera andra liknande som t.ex. battle.net eller Rockstar Social Club. Ett till konto och mer DRM att hålla reda på.

Medlem

Hur vann Sony?

Last Guardian är typ 6 - 7 år in the making.
Guerrilla games har väl gång på gång visat att de inte kan berätta en historia.
FF7 dels inte ps4 exklusiv dels som någon påpekade härinne "probably 6 - 7 years in the making".
Inget om Morpheus, inget om God of War, inget om Gran Turismo
Uncharted såg fantastiskt ut och är ett givet köp men kom inte och såg att Sony gjorde ett bra E3. Det var ok

Dessutom "we are hopeful that Last Guardian will be released 2016" alltså kom igen.

Microsoft. Ny kontroll som såg så jävla grym ut. Gears 4, Gears Ultimate, bakåt kompatibelt (och på deras vid sidan om konferens bekräftade man att det rör sig om större delen av deras katalog av värde), Halo 5, Hololens, Forza 6, Tomb Raider m fl. Dessutom Oculus och flera VR tillverkare kommer stödjas av Xbox one.

Jag äger både ett PS4 och ett Xbox One och jag skiter fullständigt i vem som vinner men att påstå att Microsoft inte är en given vinnare är bara fjantigt och dessutom kommer Q4 och Q1 bättre än FZ visa oss vem som vann.

Medlem

Svårt att slå Fallout 4.

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Hur vann Sony?

Last Guardian är typ 6 - 7 år in the making.
Guerrilla games har väl gång på gång visat att de inte kan berätta en historia.
FF7 dels inte ps4 exklusiv dels som någon påpekade härinne "probably 6 - 7 years in the making".
Inget om Morpheus, inget om God of War, inget om Gran Turismo
Uncharted såg fantastiskt ut och är ett givet köp men kom inte och såg att Sony gjorde ett bra E3. Det var ok

Dessutom "we are hopeful that Last Guardian will be released 2016" alltså kom igen.

Microsoft. Ny kontroll som såg så jävla grym ut. Gears 4, Gears Ultimate, bakåt kompatibelt (och på deras vid sidan om konferens bekräftade man att det rör sig om större delen av deras katalog av värde), Halo 5, Hololens, Forza 6, Tomb Raider m fl. Dessutom Oculus och flera VR tillverkare kommer stödjas av Xbox one.

Jag äger både ett PS4 och ett Xbox One och jag skiter fullständigt i vem som vinner men att påstå att Microsoft inte är en given vinnare är bara fjantigt och dessutom kommer Q4 och Q1 bättre än FZ visa oss vem som vann.

Man måste vara en enorm narcissist för att inte inse hur stor tyngd Sonys "Big three" hade. Folk har väntat på TLG, FF7 och Shenmue 3 i flertalet år, att få dessa bekräftade och/eller uppvisade nästan i rad var overkligt.

Utöver dessa fylldes konferensen med Horizon, Firewatch, Street Fighter V, Uncharted 4, No Man's Sky, nytt Hitman, Dreams och World of Final Fantasy. Det är innan man räknar in allt exklusivt material till PS4-versionen av kommande spel.

Microsoft utannonserade sin tredje handkontroll på två år, till halva priset av konsolen själv. Gears 4 som såg ut som remaken på Gears 1 (båda lika sömnframkallande). Halo 5 som blivit någon ultralinjär 4-spelar co-op-historia, Rise of the QTE-Raider (ett fulare Uncharted 2 utan spelglädje) samt en hög med indies som kommer i bättre versioner till pc.

Microsoft hade Re-Core, Forza 6 och bakåtkompatibilitet som sina höjdpunkter. Det står sig inte så väl mot 8 exklusiva titlar och än fler tidsexklusiva.

Medlem

Inte så imponerad av någon. Det var inget spel jag vart riktigt pepp på efter E3. EA kanske förlorade iallafall pga Pelé i en halvtimme och massa sport.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av viktorelius:

Hur vann Sony?

Last Guardian är typ 6 - 7 år in the making.
Guerrilla games har väl gång på gång visat att de inte kan berätta en historia.
FF7 dels inte ps4 exklusiv dels som någon påpekade härinne "probably 6 - 7 years in the making".
Inget om Morpheus, inget om God of War, inget om Gran Turismo
Uncharted såg fantastiskt ut och är ett givet köp men kom inte och såg att Sony gjorde ett bra E3. Det var ok

Dessutom "we are hopeful that Last Guardian will be released 2016" alltså kom igen.

Microsoft. Ny kontroll som såg så jävla grym ut. Gears 4, Gears Ultimate, bakåt kompatibelt (och på deras vid sidan om konferens bekräftade man att det rör sig om större delen av deras katalog av värde), Halo 5, Hololens, Forza 6, Tomb Raider m fl. Dessutom Oculus och flera VR tillverkare kommer stödjas av Xbox one.

Jag äger både ett PS4 och ett Xbox One och jag skiter fullständigt i vem som vinner men att påstå att Microsoft inte är en given vinnare är bara fjantigt och dessutom kommer Q4 och Q1 bättre än FZ visa oss vem som vann.

Man måste vara en enorm narcissist för att inte inse hur stor tyngd Sonys "Big three" hade. Folk har väntat på TLG, FF7 och Shenmue 3 i flertalet år, att få dessa bekräftade och/eller uppvisade nästan i rad var overkligt.

Utöver dessa fylldes konferensen med Horizon, Firewatch, Street Fighter V, Uncharted 4, No Man's Sky, nytt Hitman, Dreams och World of Final Fantasy. Det är innan man räknar in allt exklusivt material till PS4-versionen av kommande spel.

Microsoft utannonserade sin tredje handkontroll på två år, till halva priset av konsolen själv. Gears 4 som såg ut som remaken på Gears 1 (båda lika sömnframkallande). Halo 5 som blivit någon ultralinjär 4-spelar co-op-historia, Rise of the QTE-Raider (ett fulare Uncharted 2 utan spelglädje) samt en hög med indies som kommer i bättre versioner till pc.

Microsoft hade Re-Core, Forza 6 och bakåtkompatibilitet som sina höjdpunkter. Det står sig inte så väl mot 8 exklusiva titlar och än fler tidsexklusiva.

Men alltså vänta.

Last Guardian "kanske" släpps 2016
Shenmue (spelet som dödade sega) är ett kickstarter projekt som erbjöds till microsoft som tackade nej.
FF7 vi har sett en kort CGI film och inget annat. Detta spel är klart 2017 om vi har tur .. och dessutom spelet kommer till xbox one.

Du får tycka precis vad du vill om spelen microsoft presenterade men det var en konkret presentation inte flum om framtiden.

Inaktiv

Fallout 4 överskuggar så klart rubbet.

Tyvärr så verkar de gå mera åt de Dynamiska/Filmiska hållet å då krävs de onödigt mycket hårdvara.

de får gärna va lite styltigt och laddningstider för min skull, då vet man ialla fall att man är i ett spel.

Medlem

Själv tycker jag sett rent spelmässigt att Ubisoft kom snäppet över med Ghost Recon och South Park, två spel jag blev grymt intresserade av.

123
Skriv svar