Final Fantasy VII – därför får vi en remake nu

Robot
Final Fantasy VII – därför får vi en remake nu
Medlem
Final Fantasy VII – därför får vi en remake nu

Får rysningar som kryper genom ryggen när jag tittar på trailern, längtar!

Medlem

Svårt att bli hypad när square annonserar något nytt eftersom de alltid tar så lång tid på sig. Kolla på Fallout 4 och X-Com 2 istället, annonserade drygt ett halvår innan släpp.

När lär vi se FFVII remaken? Knappast tidigare än 2018

Medlem

Hur är återväxten bland japanska utvecklare? Jag tycker att det är samma namn som nämns som för 20+ år sedan.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hur är återväxten bland japanska utvecklare? Jag tycker att det är samma namn som nämns som för 20+ år sedan.

Flera av dem har gått vidare till andra positioner i företaget, det är därför vi sett en så stor skiftning i FF-spelen med real time combat osv mer lik kindgom hearts.

Jag misstänker att det gamla gänget mest kommer ha en mentorroll medan det är det nya gänget (som gör ff15) som kommer bygga själva spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Cane:

Svårt att bli hypad när square annonserar något nytt eftersom de alltid tar så lång tid på sig. Kolla på Fallout 4 och X-Com 2 istället, annonserade drygt ett halvår innan släpp.

När lär vi se FFVII remaken? Knappast tidigare än 2018

Nåja, du kanske ska vänta och se ifall spelen faktiskt släpps då också.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Cane:

Svårt att bli hypad när square annonserar något nytt eftersom de alltid tar så lång tid på sig. Kolla på Fallout 4 och X-Com 2 istället, annonserade drygt ett halvår innan släpp.

När lär vi se FFVII remaken? Knappast tidigare än 2018

Nåja, du kanske ska vänta och se ifall spelen faktiskt släpps då också.

Ändrar inte faktumet att Square-enix är mästare på att annonsera spel alldeles för tidigt.

Medlem

Låt Aeris leva för bövelen !!!

Medlem

Jag ser fram emot hur dom tänker hantera den delen när spelaren är i ett "naken"-gym och när man är transvestit ^^

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Cane:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Cane:

Svårt att bli hypad när square annonserar något nytt eftersom de alltid tar så lång tid på sig. Kolla på Fallout 4 och X-Com 2 istället, annonserade drygt ett halvår innan släpp.

När lär vi se FFVII remaken? Knappast tidigare än 2018

Nåja, du kanske ska vänta och se ifall spelen faktiskt släpps då också.

Ändrar inte faktumet att Square-enix är mästare på att annonsera spel alldeles för tidigt.

Nä, men nu var det ju inte det jag kommenterade heller!

Medlem

OMG! Köper en PS4 nu!!!

Medlem

Gissar på release hösten 2017 för att fira 20års jubileumet.

k3m
Medlem

Ska bli kul att uppleva FF7 igen Fast nog hade jag hellre tagit en ombyggnation på FF6 i stället

Medlem

Det är ett enormt projekt att ta sig an med tanke på hur stort FF7 är.. Jag misstänker att de kommer kapa ned spelet en del, och ta bort vissa sektioner.

Man får komma ihåg att FF7 är det 3e dyraste spelet som släppts genom tiderna.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_ga...

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Det är ett enormt projekt att ta sig an med tanke på hur stort FF7 är.. Jag misstänker att de kommer kapa ned spelet en del, och ta bort vissa sektioner.

Man får komma ihåg att FF7 är det 3e dyraste spelet som släppts genom tiderna.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_ga...

Jag vet inte, jag tror de hittar andra lösningar. Det känns lite som att våra teknologiska framgångar by themselves kommer göra det enklare att göra en remake utan att skära bort saker.

Medlem

Bara de inte ändrar stridssystemet eller tar bort för mycket från storyn så blir jag nöjd.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Får rysningar som kryper genom ryggen när jag tittar på trailern, längtar!

samma här va vaken och kollade på Sony's press, när dom släppte trailern, slutet ger mig rysningar bara när jag skriver om det

one word! EPIC


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Det är ett enormt projekt att ta sig an med tanke på hur stort FF7 är.. Jag misstänker att de kommer kapa ned spelet en del, och ta bort vissa sektioner.

Man får komma ihåg att FF7 är det 3e dyraste spelet som släppts genom tiderna.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_ga...

Fast själva utveckling var inte sååå dyr. Dom la dock 100mille på reklam.

Medlem

Återstår att se om man orkar plocka ner emereld weapon igen, förmodligen inte...


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Om det inte har Turn Based Battles hoppar jag över detta. Hoppas verkligen inte på nåt realtids combat. Älskar FF7 men dom ska också behålla det som var bra. Jag personligen gillar Turned Based mer än real tid.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Det är ett enormt projekt att ta sig an med tanke på hur stort FF7 är.. Jag misstänker att de kommer kapa ned spelet en del, och ta bort vissa sektioner.

Man får komma ihåg att FF7 är det 3e dyraste spelet som släppts genom tiderna.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_ga...

De lär knappast behöva spendera 100 miljoner på marknadsföring den här gången, det kommer sprida sig över nätet som en löpeld, och miljontals fans är redan beredd att betala i förskott för att få sin älskade remake.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Återstår att se om man orkar plocka ner emereld weapon igen, förmodligen inte...

Var inte den bossen mer störig än svår? Oavsett vilket så tippar jag på att de kommer göra ändringar med bossarnas design, och antagligen lägga till nya optional bossar som är ämnade att vara svåraste. Jag kan minnas fel, men när det kommer till de äldre Final Fantasy spelen är det många saker som bara var tidskrävande och segt snarare än svårt.

Jag tippar på att de lär göra någon form av revamp av combat-systemet överlag, men samtidigt inte byta ut det mot något annat. Överlag så när det kommer till turn-based JRPGs med den här sortens stridssystem så har Final Fantasy allt i världen att lära sig av Shin Megami Tensei serien, och göra combat mer nyanserat och taktiskt.

Medlem

Sålänge de inte tar bort Chocoboo systemet och låter mig avla fram en Golden Chocoboo så jag kan få tag i Materian Summon:Knight's of the Round är jag nöjd, samt låter alla Weapons bossarna vara kvar.

Medlem

Ge mig en remake av Chrono Trigger!

Inaktiv

Vore intressant att se förändringar i stridssystemet, men då vill jag nog också se att det går att välja det gamla systemet. Antingen när man startar ett nytt spel eller i config-menyn.

Medlem

Jag tror att det kommer bli bra hoppas det. Men tvivlar på att det blir turordnings baserat. Dom som jobbar med spelet nu verkar ju ha ff13-14-15 på hjärnan känns det som. Jag kommer inte att vänta på spelet då skulle jag lida för länge. Raderar att dom ska göra spelet nu allt blir bäst så!

Inaktiv
Skrivet av Alienshade:

Jag tror att det kommer bli bra hoppas det. Men tvivlar på att det blir turordnings baserat. Dom som jobbar med spelet nu verkar ju ha ff13-14-15 på hjärnan känns det som. Jag kommer inte att vänta på spelet då skulle jag lida för länge. Raderar att dom ska göra spelet nu allt blir bäst så!

Förvisso sant om utvecklarna, men producent, regissör och manusskribent är de gamla rävarna som bossade över originalet.

1
Skriv svar