Amerikanska Xbox One får inte säljas i Sverige – kan orska elchock och brand

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av boota:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Gaara:

Hmm det här låter konstigt, amerikanska sladdar/kontakter ser ju annolunda ut mot svenska så de passar ju inte i våra vägguttag. Vill man köra importerad maskin måste man ju ha en omvandlare som vad jag fattar det som anpassar så det ska fungera utan problem.

Nja, det finns ju såna som bara konverterar kontakten, men inte spänningen.

Jag har aldrig sett enen apparatsladd som transformerar spänning

http://shop.rabtron.co.za/catalog/images/PSD45N.jpg

(Han har faktiskt rätt, det där är inte en apparatsladd...)


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Threezool:
Skrivet av motionfield:

Med 'byta' menas att det bara är att gå att hämta ut en ny? Tror inte många har lust att bara köpa en till. Det snygga här vore ju att MS erbjöd inbyte.

Varför ska MS stå för att byta ut en xbox som du själv importerade som ej följer de europeiska standarden?

Lite eget ansvar får man väl ändå ha när man vet med sig att maskinerna använder en annan standard i USA mot Sverige.

Ja men det är en bra möjlighet för goodwill.

Eget. Förbannat. Ansvar. De har inte gjort något fel, det är privatpersonen som SJÄLV valde att importera. Då tycker jag att privatpersonen i ren good will mot resten av mänskligheten inte förökar sig.

Det är inte MS uppdrag att påpeka för folk skillnader mellan elstandarder i olika länder.

Ärendet gäller dock amerikanska enheter som sålts i Sverige, i det här fallet av "Sweden Mobilephones Accessories" och det är dom som blivit belagda med säljförbud. Det påverkar inte privatpersoner eftersom elsäkerhetsverket inte kan förbjuda folk att importera sina egna enheter och heller inte har någon påverkan på utländska bolag.

koppla den till uttaget i badrumsskåpet ..det brukar ha 110 volt

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av boota:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Gaara:

Hmm det här låter konstigt, amerikanska sladdar/kontakter ser ju annolunda ut mot svenska så de passar ju inte i våra vägguttag. Vill man köra importerad maskin måste man ju ha en omvandlare som vad jag fattar det som anpassar så det ska fungera utan problem.

Nja, det finns ju såna som bara konverterar kontakten, men inte spänningen.

Jag har aldrig sett enen apparatsladd som transformerar spänning

http://shop.rabtron.co.za/catalog/images/PSD45N.jpg

fin sladd

12
Skriv svar