Dreamfall Chapters, book 3

Robot
Dreamfall Chapters, book 3

Den lika magiska som högteknologiska resan fortsätter med intressanta karaktärer, irriterande pussel och slarvig design.

#dreamfall-chapters, #red-thread-games


Medlem
Dreamfall Chapters, book 3

Hur många delar ska det bli? Känns för tillfället som att det kan vara värt å vänta med att spela igenom spelet tills det iaf kommit ett par delar till.

Skribent
Skrivet av Posuic:

Hur många delar ska det bli? Känns för tillfället som att det kan vara värt å vänta med att spela igenom spelet tills det iaf kommit ett par delar till.

Fem delar!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Håller med om det frustrerande med att hitta alla teckningar i början av spelet. Å andra sidan fick jag gåshud när jag såg jag bilderna föreställde (alla är från första spelet?). Fick rysningar i hela kroppen flera gånger under denna inledning, men detta är för att jag också vet vad som hände i första och andra spelet. Sortera teckninarna var också kul med att försöka minnas i vilken ordning saker skedde i ett spel jag spelade mer än 10 år sedan (kan svära på att de blandat ihop de två teckninarna på vita draken?!). Slutet av inledningen var STOR wow-faktor (för oss som spelet första spelet).

Så denna inledning kan väl ses som en liten gåva till oss som minns de första spelen.

Däremot första "pusslet" med Kian var BARA frustrerande, och jag tänkte själv att det var för att fylla ut speltiden. Usch.

I övrigt tycker jag att endast första spelet (det för 15 år sedan) lyckades skapa rätt känsla i Arcadia, och helt ärligt är Kian's storyline bara dryg. Däremot älskar jag hur de skapat Propast! Önskar mycket Zoe i Stark i de resterande delarna!

Posuic: Vad jag förstår är det fem delar totalt, sista borde komma i slutet av 2015.

Skribent
Skrivet av malcolm:

Däremot älskar jag hur de skapat Propast! Önskar mycket Zoe i Stark i de resterande delarna!

Både Zoes historia och miljöerna hon rör sig i är bättre. Men nu verkar det ju bli nya äventyr för henne..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar