Alan Wake till pc i Microsofts händer

Skrivet av WarpGuN:

kan inte vara lätt o vara en pc-fanboy i dagens värld...då 98% av alla spel släpps på konsol firsthand, hur kan man kalla sig en gamer då?

3/10.

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av WarpGuN:

kan inte vara lätt o vara en pc-fanboy i dagens värld...då 98% av alla spel släpps på konsol firsthand, hur kan man kalla sig en gamer då?

3/10.

open your eyes!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

kan inte vara lätt o vara en pc-fanboy i dagens värld...då 98% av alla spel släpps på konsol firsthand, hur kan man kalla sig en gamer då?

DotA!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

kan inte vara lätt o vara en pc-fanboy i dagens värld...då 98% av alla spel släpps på konsol firsthand, hur kan man kalla sig en gamer då?

Njae, släpps ju många skitspel. Fördelen är väl att man får en massa pengar extra över till annat kul.

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

Alltså det kommer inte, fu Remedy

Remedy har ingenting att säga till om som utvecklare, det är alltid upp till publishern att bestämma vilka platformar ett spel ska släppas till.

Medlem

Det låter riktigt ruttet att det blir så; Max Payne kom först på PC och vi alla älskade det och har hållit Remedy under våra vingars skydd. Men, så är det ute i den stora vida världen, saker och ting måste finansieras, och jag kan förstå att de är rädda att en PC-version skulle laddas ned omedelbart från massa piratsajter; om det går bra med XBOX-versionen kommer den säkerligen på PC, om inte, dår det xzy%dd**sxit!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av WarpGuN:

kan inte vara lätt o vara en pc-fanboy i dagens värld...då 98% av alla spel släpps på konsol firsthand, hur kan man kalla sig en gamer då?

3/10.

open your eyes!

haha?

Medlem

Nej, man behöver inte köpa en 360 bara för ett spel. Däremot bör man köpa det pga titlar som Halo, Gears, Fallout 3 (med expansioner) GTA IV (med expansioner), NAtal, Last.fm (gratis musik till konsolen), strömmande, hyrbara videos i Full HD etc.
Att skaffa Alan Wake är ganska självklart, tur man sitter på "rätt" konsol för att kunna njuta av det
(vem svamlar om autoaim? finns det går det lätt att stänga av)

Medlem

>: @


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Varför längta efter en flopp, som dessutom bara verkar släppas till failbox. Singelplayer spel gav jag upp för ett bra tag sedan. Inte värt att betala 600kr för ett par timmars spelande.

Co-op multi is the way to go.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Synd, jag har varit nyfiken på detta spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Med andra ord, skjuter inte MS till pengar till PC releasen så kommer det aldrig hända. Förstår dom helt när det faktiskt är konsol folket som köper mest mjukvara när det kommer till spel.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av mog2:
Skrivet av rolle90:

playstation 3 då?

jag har väntat på spelet sedan första dagen... ska jag nu inte få spelet till mitt ps3?

ska jag verkligen behöva köpa xbox bara för ett spel?

Om du nu verkligen har väntat så hårt och vill ha spelet så är inte 3000 kronor dyrt för en 360 elite.

Testa att börja jobba så kommer du ha råd att skaffa både konsol och spel när det väl kommer...

Gnällungar är det värsta jag vet...

*high five*

*Low Five*


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Synd, jag har varit nyfiken på detta spel.

Jag med...
Men, jag vågar ändå hoppas på en PC-release.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

KoP
Medlem
Skrivet av Haziza:

Varför längta efter en flopp, som dessutom bara verkar släppas till failbox. Singelplayer spel gav jag upp för ett bra tag sedan. Inte värt att betala 600kr för ett par timmars spelande.

Co-op multi is the way to go.

Jasså? Du har spelat igenom Alan Wake? Ge oss en recension. Dessutom är co-op överskattat.. ibland är det skönare att dra av en "bok" i sin egna takt utan att ha någon som kollar över axeln på en.

Medlem

Vill ha till Ps3 :/


signatur

Rawr

Medlem

Jag köper hellre en krysslåda igen. Har inte råd att uppgradera datorn om o om igen.

Inaktiv

Det är självklart att dom kommer släppa det till pc också, dom försöker fortfarande få sitt windows live gaming shit att se bra ut.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Haziza:

Varför längta efter en flopp, som dessutom bara verkar släppas till failbox. Singelplayer spel gav jag upp för ett bra tag sedan. Inte värt att betala 600kr för ett par timmars spelande.

Co-op multi is the way to go.

Remedy har sagt att man kan se på Max Payne 2 som en film och Alan Wake som en TV-seriesäsong vad gäller spellängd/innehåll, så man kan nog räkna med över 10 gånger längre speltid jämfört med MP2. Alltså aningen mer än "ett par timmars spelande"...

Inaktiv

Tröttnade på att sitta avundsjukt och snegla på exclusiva titlar till 360, gick och köpte en Elite idag. Nu har man helgarderat, PS3, PC och 360. Sweeeet .
Längtar som fasen till detta spel, känns som 2000-talets Silent Hill.


signatur

äldre än dig!

Medlem
Skrivet av SkinVision:
Skrivet av Boomer:

*high five*

*Low Five*

*Betrayal-five!*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av impact:

Nu blev jag ganska övertygad att det blir en 360 exklusiv historia.... se på fable 2..

Men microsoft gick ju ut med att Fable2 låååååångt lååångt innan release skulle bli Xbox360 exklusivt!

De kommer nog till pc, för eller senare.

12
Skriv svar