Fallout Shelter släpps till Android nästa månad
Märkligt att man inte släpper till Android samtidigt som iOs. Det är ju inte en mindre marknad direkt, snarare tvärtom. Men de har kanske skrivit nått avtal med Apple, vad vet jag. Hur som helst, kul att spelet är på gång i alla fall.
Märkligt att man inte släpper till Android samtidigt som iOs. Det är ju inte en mindre marknad direkt, snarare tvärtom. Men de har kanske skrivit nått avtal med Apple, vad vet jag. Hur som helst, kul att spelet är på gång i alla fall.
iOS-användare är mer benägna att betala och sen antar jag att det är enklare att utveckla, android är rejält fragmenterat både i hårdvara och mjukvara.
Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.
Märkligt att man inte släpper till Android samtidigt som iOs. Det är ju inte en mindre marknad direkt, snarare tvärtom. Men de har kanske skrivit nått avtal med Apple, vad vet jag. Hur som helst, kul att spelet är på gång i alla fall.
Det är en tveklöst mindre betalande marknad. Vilket har blivit bevisat gång på gång och bekräftat av så gott som alla utvecklare som släppt någonting till både iOS och android. Äppelfolket betalar för sig medan snåldroidsen inte gör det.
Sen består tyvärr android till 90% (en siffra tagen direkt ur arslet) av skräpmodeller som prestandamässigt inte skulle klara av att driva spelet.
Så det är ett väldigt logiskt val att utveckla och släppa spel först till iOS och sedan porta dem till android.
Märkligt att man inte släpper till Android samtidigt som iOs. Det är ju inte en mindre marknad direkt, snarare tvärtom. Men de har kanske skrivit nått avtal med Apple, vad vet jag. Hur som helst, kul att spelet är på gång i alla fall.
iOS-användare är mer benägna att betala och sen antar jag att det är enklare att utveckla, android är rejält fragmenterat både i hårdvara och mjukvara.
Allow me to LOL! Det här var den roligaste, mest antagande och felaktiga meningen jag läst på mycket länge. Den säger med andra ord att Android användare är fattiga gentemot iOS användare? Plus att det ska vara lättare att utveckla till iOS än Android? Du borde bara radera din kommentar för att undvika fler pinsamheter, grabben.
Märkligt att man inte släpper till Android samtidigt som iOs. Det är ju inte en mindre marknad direkt, snarare tvärtom. Men de har kanske skrivit nått avtal med Apple, vad vet jag. Hur som helst, kul att spelet är på gång i alla fall.
iOS-användare är mer benägna att betala och sen antar jag att det är enklare att utveckla, android är rejält fragmenterat både i hårdvara och mjukvara.
Allow me to LOL! Det här var den roligaste, mest antagande och felaktiga meningen jag läst på mycket länge. Den säger med andra ord att Android användare är fattiga gentemot iOS användare? Plus att det ska vara lättare att utveckla till iOS än Android? Du borde bara radera din kommentar för att undvika fler pinsamheter, grabben.
http://iphone.appleinsider.com/articles/13/07/18/iphone-users...
Märkligt att man inte släpper till Android samtidigt som iOs. Det är ju inte en mindre marknad direkt, snarare tvärtom. Men de har kanske skrivit nått avtal med Apple, vad vet jag. Hur som helst, kul att spelet är på gång i alla fall.
iOS-användare är mer benägna att betala och sen antar jag att det är enklare att utveckla, android är rejält fragmenterat både i hårdvara och mjukvara.
Mer troligt att apple betalar massa pengar för att det ska släppas till ios först.
Det har ju hänt många gånger förut.
Sen är inte fallet så längre android användare betalar gärna för sig. Men inte lika ofta för skräp som candy crush och liknande.
Märkligt att man inte släpper till Android samtidigt som iOs. Det är ju inte en mindre marknad direkt, snarare tvärtom. Men de har kanske skrivit nått avtal med Apple, vad vet jag. Hur som helst, kul att spelet är på gång i alla fall.
iOS-användare är mer benägna att betala och sen antar jag att det är enklare att utveckla, android är rejält fragmenterat både i hårdvara och mjukvara.
Allow me to LOL! Det här var den roligaste, mest antagande och felaktiga meningen jag läst på mycket länge. Den säger med andra ord att Android användare är fattiga gentemot iOS användare? Plus att det ska vara lättare att utveckla till iOS än Android? Du borde bara radera din kommentar för att undvika fler pinsamheter, grabben.
Är det något som är pinsamt så är det ditt inlägg.
Statistiken finns och du har fått en länk i inlägget ovanför.
Det har inget med att någon skulle vara fattig att göra.
Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.
Märkligt att man inte släpper till Android samtidigt som iOs. Det är ju inte en mindre marknad direkt, snarare tvärtom. Men de har kanske skrivit nått avtal med Apple, vad vet jag. Hur som helst, kul att spelet är på gång i alla fall.
iOS-användare är mer benägna att betala och sen antar jag att det är enklare att utveckla, android är rejält fragmenterat både i hårdvara och mjukvara.
Nja, jag utvecklar själv till både iOS och Android och det var ett bra tag sen det fanns märkbara klyftor i presterande kod. Särskillt inget problem för de erfarna hos Bethesda.
Däremot kan det vara stora delar av koden som måste skrivas specifikt för sin plattform, tror snarare att det plus eventuella fixar och innehållsuppdateringar är vad som tar sån tid.
Bra, har längtat efter detta sen dem visade det på E3!
När kommer det till Windows Phone då?
typ aldrig vad är det för vits släppa till nåt som 2% använder?
Nja, MS jobbar ju på sitt cross-compatibility mellan WP, Xbox och Win10 så att apparna ska fungera över alla dessa. Så när det väl blir standard så lär marknaden öka en del.
Märkligt att man inte släpper till Android samtidigt som iOs. Det är ju inte en mindre marknad direkt, snarare tvärtom. Men de har kanske skrivit nått avtal med Apple, vad vet jag. Hur som helst, kul att spelet är på gång i alla fall.
iOS-användare är mer benägna att betala och sen antar jag att det är enklare att utveckla, android är rejält fragmenterat både i hårdvara och mjukvara.
Men nu är ju Fallout Shelter gratis, så... Om det nu inte finns några läskiga ingame purchase thingys förstås, som jag inte känner till.
Det finns IAPs(så klart).
Även om äpplena pröjsar 19 cent per app och användare så har ju Android med sina 6 cent /app/användare jävligt mkt större del av maknaden.. Sen var väl inte shelter tänkt som en kassako för bethesda utan mer marknadsföring inför F4?
Det fungerar inte så. Som andra redan nämt så har det visat sig gång på gång att utvecklare fortfarande tjänar mer iOS-plattformen än Android. Anledningen till att Android har en så stor marknadsandel beror ju framförallt på alla billiga Android-telefoner som säljs. Bland andelen som köper dessa väldigt billiga telefoner så är det sannolikt extremt få som betalar eller överhuvudtaget laddar ner appar/spel.
Utvecklarna för det mycket populära mobilspelet "Monument Valley" släppte intressant statistik för sitt spel:
https://static1.squarespace.com/static/527b69fbe4b0febeee4fc9...
Som synes är försäljningen på Google Play inte i närheten av AppStore. Så anser det inte konstigt att spelutvecklare fortfarande oftast väljer iOS som första platform om de inte släpper sitt spel samtidigt till båda plattformarna.
Och jo, det finns in-app köp om man vill, dock inget som helst krav.
Märkligt att man inte släpper till Android samtidigt som iOs. Det är ju inte en mindre marknad direkt, snarare tvärtom. Men de har kanske skrivit nått avtal med Apple, vad vet jag. Hur som helst, kul att spelet är på gång i alla fall.
iOS-användare är mer benägna att betala och sen antar jag att det är enklare att utveckla, android är rejält fragmenterat både i hårdvara och mjukvara.
Allow me to LOL! Det här var den roligaste, mest antagande och felaktiga meningen jag läst på mycket länge. Den säger med andra ord att Android användare är fattiga gentemot iOS användare? Plus att det ska vara lättare att utveckla till iOS än Android? Du borde bara radera din kommentar för att undvika fler pinsamheter, grabben.
http://iphone.appleinsider.com/articles/13/07/18/iphone-users...
I detta fall så är det inte snittet per app som är intressant, utan isf vilken platform som inbringar mest pengar för 1 specifik app. Finns många med skräplurar som inte har någon användning eller ens kan använda annat än gratisappar