Star wars - Windows live - Clone wars republic heroes

Medlem
Star wars - Windows live - Clone wars republic heroes

Vi köpte precis ett Star Wars spel - windows live Clone wars republic heroes.

Men efter att ha installerat/avinstallerat det ett flertal gånger får vi det ändå inte att fungera.

Vi har försökt söka svar genom att "googla" men utan resultat så nu testar jag med er och ser om ni kanske kan hjälpa oss!!

Vi köpte en helt ny speldator i maj månad med senaste windows - är det det som är problemet?

För gammalt spel?

Snälla, har någon tips på hur vår STAR WARS grabb äntligen ska kunna få spela sitt nya spel??

Vi har installerat windows live assistans som vi läste oss till att man skulle ha - men det fungerar ändå inte.

Vi är absolut noviser på speldatorer - så förklara gärna enkelt!!

Med vänlig hälsning Marie

Medlem

Inte helt hundra på att det fungerar men några på Steams forum har sagt att man behöver installera "Games for Windows live" för att kunna spela spelet (och andra har sagt att det inte fungerar trots de gjort det). Jag tror inte det är samma sak som Windows live assistant?

Men det kan alltid vara värt att testa, här är en länk till setup filen:
http://download.gfwl.xboxlive.com/content/gfwl-public/redists...

I vissa spel måste man även göra ett Windows live/Xbox konto för att få spela att spelet spara dina framgångar.
När du startar spelet så brukar den fråga om login uppgifter, eller ge möjligheten till att skapa ett konto. Skapa ett Windows live konto/Xbox konto (en del säger Clone wars kräver ett sådant) och se om det funkar efter det.

Andra har också sagt att Antivirus program kan ha lagt spelets startfiler i karantän eftersom dessa blivit felaktigt identifierade som virus. Men det visar sig om det andra funkar först.

Medlem

Hej!

Spelet verkar ha nyttjat Game for Windows Live, tyvärr lades den tjänsten ner förra året och många speltitlar som körde via GFWL fungerar tyvärr inte idag. Jag har läst runt lite och det verkar vara väldigt mycket problem med spelet generellt. Knappt någon verkar kunna starta eller spela det. Om du har köpt spelet via Steam så kan du begära att få pengarna tillbaka (Du behöver inte ens ange en anledning).

Det går säkert att få igång spelet, men det verkar som att man behöver ha någon extra uppdatering som bara kan laddas ner genom ett Xbox-konto. Saxar det ifall du eller någon annan vill klura vidare:

"This game is plain bad, after installed the game does not even start with out installling an additional program not included in the instillation. the game wont even save unless you log into an Xbox account in which if your under aged you have to have a parents email to play a 3+ game. When logging in the xbox account it auto puts in a inccorect password for the xbox account if you have auto login enabled in which you can't even edit"


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Hej!

Spelet verkar ha nyttjat Game for Windows Live, tyvärr lades den tjänsten ner förra året och många speltitlar som körde via GFWL fungerar tyvärr inte idag. Jag har läst runt lite och det verkar vara väldigt mycket problem med spelet generellt. Knappt någon verkar kunna starta eller spela det. Om du har köpt spelet via Steam så kan du begära att få pengarna tillbaka (Du behöver inte ens ange en anledning).

Det går säkert att få igång spelet, men det verkar som att man behöver ha någon extra uppdatering som bara kan laddas ner genom ett Xbox-konto. Saxar det ifall du eller någon annan vill klura vidare:

"This game is plain bad, after installed the game does not even start with out installling an additional program not included in the instillation. the game wont even save unless you log into an Xbox account in which if your under aged you have to have a parents email to play a 3+ game. When logging in the xbox account it auto puts in a inccorect password for the xbox account if you have auto login enabled in which you can't even edit"

Hejsan!

Tusen tack för snabbt svar - även om det var nedslående för grabben!

Ska följa ditt råd och skicka tillbaka det.

Tack än en gång!!

Bästa hälsningar Marie

Medlem

Se där. Hittade två steam forum som tog upp problemet men inget av dem skrev det som redrum hitta. Tur han skrev samtidigt som jag gjorde ^_^, skulle nog också lämna tillbaka om det är SÅ illa.

Medlem

Ja det blir lite surt...

Tack för hjälpen! Med vänlig hälsning Marie

Medlem

Edit
Skulle nog funka att ladda ner GFWL klienten och sen skapa ett 'lokalt' konto genom att skrolla ner genom fönstret som öppnas när man skapar ett konto inne i spelet. (Inget lösenord och trams behövs afaik)

Sen för att spelet ska starta kan man behöva starta det i kompabilitetsläge för windows xp. Inne i spelets steam folder.

Medlem

Detta är något av en "late post" men då det verkar vara en del som har problem med detta så ansåg jag att det ändå är värt att posta min lösning då det alltid kan hjälpa någon som är i samma situation och letar efter en tänkbar lösning för att få igång spelet.

Det jag tar upp här gäller "Star Wars The Clone Wars Republic Heroes" för PC på DVD (LucasArts/Krome Studios). Mina erfarenheter som jag beskriver i detta inlägg är helt frikopplat/oberoende av Steam. Vårt spel har inte köpts via Steam och inget i installationsprocessen som beskrivs nedan är därför relaterat till Steam. Trådskaparen nämner inget om Steam så därför förutsätter jag att mitt inlägg är relevant och av intresse.

Spelet installerades 2016-01-06 och har aldrig varit installerat tidigare. Jag köpte det på någon rea för ett antal år sedan men sonen var inte gammal nog vid det tillfället och nu hittade jag spelet i en låda under julledigheten och ansåg att det var dags (speciellt eftersom att det är lite Star Wars-feber för tillfället med nya filmen).

Jag installerade spelet med standardval rakt igenom. Dock så skapades inga ikoner i Start-menyn (eller på Skrivbordet) för spelet i sig. Enbart ikoner för att starta klientprogramvaran för Games for Windows lades till i Start-menyn. Inloggningen fungerade dock inte via klientprogramvaran.

Jag använde ett befintligt Live-konto (live.se) och fick alltså först problem med login i Games for Windows-klientprogramvaran. Då kom jag på att jag aktiverat tvåfaktorsautentisering på det Live-kontot vilket inte Games for Windows-klienten klarar av så det fick inaktiveras först (tror dock inte att så många har det aktiverat på sina Microsoft-konton så det bör inte vara ett problem för de allra flesta).

Sedan var jag tvungen att även registrera/länka ett Xbox-"konto" till mitt redan existerande Live-konto (ett behov som tidigare antytts i denna tråd av andra användare).

Trots ovanstående steg så ville spelet fortfarande inte "ge sig till känna" som ett installerat spel på datorn. Då öppnade jag enheten för DVD-spelaren i Utforskaren och startade "autorun.exe" på DVD-skivan som drar igång installationsprogrammet om spelet inte är installerat. Om man gör så när spelet redan är installerat så visas knappen "Play" istället för knappen för installation som visas första gången man kör.

Ett klick på Play-knappen resulterar i att spelet startar och det fungerar hur bra som helst att logga in mot Live-tjänsten hos Microsoft via spelet. Det går förvisso också att avbryta inloggningen till Microsofts Live-tjänst och spela ändå, men då kan man inte spara sina framsteg i spelet vilket är lite surt. Jag har även testat att stänga av spelet och starta det igen och den återupptar spelet där man senast slutade så spar-funktionen verkar fortfarande fungera mot Microsofts servers på nätet.

Sonen har spelat mer eller mindre hela dagen då den bistra kylan inte medgett utelekar och det har fungerat galant och han är supernöjd trots att spelet fått sisådär kritik när det kom. Jag har också spelat lite och jag tycker det funkar bra. Så uselt som det anses vara i vissa inlägg på olika forum på nätet kan jag inte helt hålla med om. Man har bra kontroll på gubbarna i spelet och jag tycker det är lättspelat och lättstyrt. Vi har spelat med gamepad även om det går att spela med tangentbord/mus. XBox-kontroll förordas enligt spelförpackningen men vi har kört med en trådlös USB-ansluten Trust GXT 30 och det har fungerat utan några som helst problem. Man får mappa knapparna första gången man startar spelet bara.
http://www.trust.com/en/product/17735-gxt-30-wireless-gamepad...

Jag laddade under felsökningen även ned den senaste(?) klienten för Games for Windows från Microsofts webbsajt och installerade den. Jag vet dock inte om det faktiskt är nödvändigt för när jag slutligen fick igång spelet så använde spelet game-klienten med det äldre ljusblå gränssnittet, inte det svarta gränssnittet som det är på den nyare klienten. (Länken för att ladda ned den nyare klienten är densamma som tidigare postats i denna tråd av annan användare).

Jag kan slutligen nämna lite om datorn jag installerade på för kännedom/referens:
- Microsoft Windows Vista 32 bit (eng) inkl. alla tillgängliga updates
- 4 GB RAM
- Intel Core 2 Duo E8500 3,16GHz
- Nvidia Geforce GTX 750 Ti OC (PCI-E)
- Comodo Internet Security (har dock inte behövt modda/fippla något med det för att få spelet att fungera)

Så... spelet går alltså få igång även om man skriver 2016 i kalendern och att Microsoft dragit ned på sina tjänster för denna typ av spel (jag har hittat aktuell information på Microsofts webbsajt som faktiskt säger att det ska vara möjligt att fortsätt att spela sina spel trots att de lagt ned hela eller delar av sina tjänster som supportar dessa äldre spel). Tricket som fått det att fungera för mig är som sagt att köra "autorun.exe" direkt från DVD-skivan efter det att spelet installerats. Det är möjligt att det går att få det att starta på ännu smidigare sätt men detta tillvägagångssätt är "good enough" för min del.

Medlem

Hej Jokre!!

Woow - det måste vi testa!! (Grabben ville ju inte skicka tillbaka spelet så vi har det kvar!)

Tack för att du tog dig tid att skriva!!

God fortsättning på det nya året!

Bästa hälsningar Marie o Andreas

1
Skriv svar