Command & Conquer 4 är officiellt

Medlem
Command & Conquer 4 är officiellt

Så detta spel blir en del i "GDI vs. NOD"-serien?
Får man väl ta och skaffa alla spelen och spela igenom dem, eftersom jag bara spelat första C&C i denna serien (vilket var för 12-13 år sen, mer år sedan än år jag var gammal då).
Jag blir förvirrad av alla undertitlar... Får läsa in mig på detta.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Underbart! Det här ser jag och farsan fram emot


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

C&C och de i serien som har undertitel som har något med tiberium är GDI Vs. Nod, Red Alert är en spinoff som gud vet vad EA gjorde med 3an då de skulle kopplas samman enligt Westwood och Generals är inte C&C alls, typ.

Kommer nog själv spela igenom för filmerna och storyn, och sedan lägga det på hyllan.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

får hoppas att dom fixar lite fysik i motorn denna gång.

Medlem

C&C3 var riktigt bra, tyckte om stämningen, filmerna och hela kittet. Ser fram emot detta sen RA3 besvikelsen.

Medlem

Trailer om lite över en vecka enligt den officiella hemsidan iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

C&C och de i serien som har undertitel som har något med tiberium är GDI Vs. Nod, Red Alert är en spinoff som gud vet vad EA gjorde med 3an då de skulle kopplas samman enligt Westwood och Generals är inte C&C alls, typ.

Kommer nog själv spela igenom för filmerna och storyn, och sedan lägga det på hyllan.

Mja, är ju bara Red Alert 1 som är någorlunda sammankopplat med tiberiumuniversumet, 2an utspelar sig i ett annat paralellt universum och likadant med 3an.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Zelaxe:

C&C och de i serien som har undertitel som har något med tiberium är GDI Vs. Nod, Red Alert är en spinoff som gud vet vad EA gjorde med 3an då de skulle kopplas samman enligt Westwood och Generals är inte C&C alls, typ.

Kommer nog själv spela igenom för filmerna och storyn, och sedan lägga det på hyllan.

Mja, är ju bara Red Alert 1 som är någorlunda sammankopplat med tiberiumuniversumet, 2an utspelar sig i ett annat paralellt universum och likadant med 3an.

Westwood ville ju att REd alert serien skulle vara som en prequel till Tiberium serien men de ville inte EA.

Hoppas bara att de här blir bra och mörkt, mörkt ska de vara:)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Man borde verkligen gå tillbaka mer till Tiberian Dawn-stuket på stilen i serien. Allt efter det har varit sämmre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Ända sedan EA köpte Westwood så tycker jag C&C serien har varit lite... urvattnad :/ Förstå mig inte fel, tyckte t.ex C&C3 var riktigt najs och nötar lätt lite då och då (i jämnförelse mot RA3 som var rena skämtet). Känns bara inte som om det finns samma kvalitet längre.
Men ska definitivt hålla ett öga på C&C4. Men vet ju aldrig. Hoppas på lite längre matcher och mindre rush (utan att det blir som RA3, tack!) så är jag med på noterna Nu ska det nog nötas lite Red Alert 1 tycekr jag

Medlem

Jag tycker fortfarande att det har varit nästan exakt samma spel som Dune 2 genom alla delar. Spelmässigt så har jag aldrig känt någon större glädje, men det jag har spelat spelen för är mest filmerna, musiken och storyn, de brukar vara underhållande.

Medlem

Nej. Usch! Då får dom fan jobba riktigt jävla hårt om jag ska skaffa detta.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Konstigt nog så känner jag ingen längtan efter det här. Till stora delar på grund utav Red Alert 3 som var ett skämt i mina ögon.


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem
Skrivet av Slaizt:

Ända sedan EA köpte Westwood så tycker jag C&C serien har varit lite... urvattnad :/ Förstå mig inte fel, tyckte t.ex C&C3 var riktigt najs och nötar lätt lite då och då (i jämnförelse mot RA3 som var rena skämtet). Känns bara inte som om det finns samma kvalitet längre.
Men ska definitivt hålla ett öga på C&C4. Men vet ju aldrig. Hoppas på lite längre matcher och mindre rush (utan att det blir som RA3, tack!) så är jag med på noterna Nu ska det nog nötas lite Red Alert 1 tycekr jag

Red alert har blivit från ett brutalt kalla kriget spel till ett barn spel

Medlem

Hmm en 4:a alltså.
Skumt att dom inte nämner Scrin,om man läser storyn.

Sen tycker jag det e lite skumt att dom inte annonserat,en expansion till Ra3.
Tja upprising finns ju,men den känns som en nödlösning...

Medlem

Tvivlande inte en nanosekund, det var liksom väntat att det skulle ske, trist att det är den sista delen i serien...

Medlem

C&C2 fick ju en jävla massa kritik just DÅ när det släpptes, men nu när man tittar tillbaka på det.. fy fan vilket spel, mörkt och otäckt.. så det ska vara.

C&C3 så blev det lite "ljusare" men tycker ändå det var riktigt koolt.

Problemet med EA är att dom försökre "stimulera" marknaden känns det som.. dom rör sig jävligt snabbt mellan sina spel, direkt när dom annonserar ett nytt spel så slutar patchningen på de gamla spelen.

C&C3 blev ju totalt bortglömt av Ea när RA3 kom, och nu blir det samma sak för RA3 när C&C4 kommer ut.

Om Ea började visa lite kärlek för sina RTS spel så skulle dom hålla mycket längre.. tror jag iaf.

När släpptes C&C3? 2007 tror jag det var, och på lite mer än 2 år har dom gett ut ett till spel varav två expansioner. Nu det kallar jag snabb progress...

Undra hur C&C 4 skulle se ut om dom skippa RA3 från första början och satt i 3 år med skapandet av C&C4.
Då tror jag inte att spelet skulle åka snabbt upp i hyllan.

Medlem

Tyckte faktist C&C3 fick väldigt mycket oförtjänt kritik. Tyckte faktist det spelet var väldigt kul. Däremot var ju RA3 extremt dåligt, det blev för löjligt och spelet rent allmänt dåligt.

Ser fram emot C&C4 speciellt om vi får se Kane igen

Medlem

De har tappat bollen heeelt, screensen ser ju alla units osv förjävliga ut

Medlem

Både Tiberium Wars och Red Alert 3 ägde stenhårt så jag ser fram emot denna.

Medlem

haha nice, nyhet som passar in på Lanet jag har just nu, wc3 dota/ C&C Zero Hour

dock kommer det inte nita Zero hour, för det är och förblir kung


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

förfan gör en ny command and conquer Generals ist för detta skit

Inaktiv

Verkar som bara jag tyckte C&C3 var dåligt, obalanserat, samt senare patchar förstörde byggandet (Kunde inte bygga torn med dina "kranar").

Red Alert 3 var iallafall balanserat, Co-Op var ochså riktigt kul.
Annars så var båda spelens filmer fruktansvärt bra

Medlem

Ska det bli ett nytt C&C varje år nu.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Medlem
Skrivet av Ferren:

Om Ea började visa lite kärlek för sina RTS spel så skulle dom hålla mycket längre.. tror jag iaf.

Precis, sedan EA tagit över så har vi fått nästan lika många spel i serien som Westwood gjort sedan de började göra C&C spel efter Dune 2. Westwood låg bakom C&C, C&C 2, Red Alert, Red Alert 2 och EA har efter detta gjort Generals, C&C 3, Red Alert 3 samt exp till samtliga spel på betydligt kortare tid. Zero Hour är ett måste för utan det så är Generals rätt så tråkigt, med det däremot blir det nästan ett helt annat spel och tillhör helt klart favoriten när det kommer till C&C spel utvecklade efter EA tagit över.

Det finns en anledning till att Blizzard säljer sina gamla spel än idag och den är att de lägger ner sin stjäl i dessa spel och ger varje spel den tid som krävs. EA verkar fortfarande till viss del anamma löpande band principen (fast de verkar ha insett att kvalitet är bättre än kvantitet i en del fall) men det som jag stör mig mest på är alla sabla dlc de "producerar" efter spelet är släppt och släpper till ett ockerpris (enligt mig iaf) när det borde ingått från allra första början. Hade EA visat samma kärlek till sina spel som Blizzard hade jag kanske till och med kunnat förlåta dom för sina "drakoniska" skyddsmetoder.

1
Skriv svar