Storpatchen 1.07 är nu live i The Witcher 3 – med försämrad bilduppdatering till konsolerna

Robot
Storpatchen 1.07 är nu live i The Witcher 3 – med försämrad bilduppdatering till konsolerna
Medlem
Storpatchen 1.07 är nu live i The Witcher 3 – med försämrad bilduppdatering till konsolerna

Inte spelat W3 men sägs att kontrollerna är totalt skräp? Är det fixat?

Medlem

Det gör väl inte så mycket, de flesta som spelar på konsol brukar ju alltid försvara det med att FPS spelar inte så stor roll. Och säger alltid att PC spelare är bara FPS kåta och gnäller i onödan.

Medlem
Skrivet av Salami:

Inte spelat W3 men sägs att kontrollerna är totalt skräp? Är det fixat?

Till PC? Isf en enorm överdrift, kontrollerna kunde vart bättre men de är fullt användbara och blir snabbt naturliga och man slutar tänka på dem.
Har inte testat de "nya" kontrollerna dock.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Salami:

Inte spelat W3 men sägs att kontrollerna är totalt skräp? Är det fixat?

Till PC? Isf en enorm överdrift, kontrollerna kunde vart bättre men de är fullt användbara och blir snabbt naturliga och man slutar tänka på dem.
Har inte testat de "nya" kontrollerna dock.

Håller med, har faktiskt testat de nya och fastnade för den, lite goare flyt i styrningen.

KoP
Medlem

Spelade det igår på xbonen efter patchningen och märkte ingen större skillnad i ärlighetens namn då det kommer till bilduppdateringen.

Inaktiv

och då var redan ps4 fps nästintill ospelbar...

Medlem

Installerat på PC och funkar klockrent. Några mycket välkomna tillägg för inventory-systemet.

Har haft så jävla bra upplevelse i Witcher 3 ända sedan starten. Känns som CD Projekt lagt sin själ i detta spelet och fullkomligt älskat att utveckla det. Aldrig har en värld varit så inspirerande och rolig att utforska.

Att CD Projekt fortfarande jobbar och utvecklar spelet såpass tätt inpå release är helt fantastiskt. Har inte på många många många år fått känslan av att en studio så gärna vill hjälpa mig som spelare att få den bästa upplevelsen. Sen är det extra svårt med ett så stort och komplext spel som Witcher 3.

Kort och gott är jag så glad att spelande äntligen blev kul och inspirerande igen

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Salami:

Inte spelat W3 men sägs att kontrollerna är totalt skräp? Är det fixat?

Till PC? Isf en enorm överdrift, kontrollerna kunde vart bättre men de är fullt användbara och blir snabbt naturliga och man slutar tänka på dem.
Har inte testat de "nya" kontrollerna dock.

Slutar tänka på dåliga kontroller = sluta spela?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Salami:

Inte spelat W3 men sägs att kontrollerna är totalt skräp? Är det fixat?

Verkligen en överdrift.

Medlem

< 30 fps? Imponerande. De är bra de här moderna konsolerna... Metroid Prime till GameCube körs i 60 fps, det var 10 år sedan.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Salami:

Inte spelat W3 men sägs att kontrollerna är totalt skräp? Är det fixat?

Till PC? Isf en enorm överdrift, kontrollerna kunde vart bättre men de är fullt användbara och blir snabbt naturliga och man slutar tänka på dem.
Har inte testat de "nya" kontrollerna dock.

Slutar tänka på dåliga kontroller = sluta spela?

Du menar vad?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Console Master Race


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv
Skrivet av kadavriak:

&lt; 30 fps? Imponerande. De är bra de här moderna konsolerna... Metroid Prime till GameCube körs i 60 fps, det var 10 år sedan.

åter igen. har absolut ingenting med konsolerna att göra. 100% utvecklares val

Medlem
Skrivet av anon_165499:
Skrivet av kadavriak:

&amp;lt; 30 fps? Imponerande. De är bra de här moderna konsolerna... Metroid Prime till GameCube körs i 60 fps, det var 10 år sedan.

åter igen. har absolut ingenting med konsolerna att göra. 100% utvecklares val

Du har förstås 100% rätt.
Men Witcher 3 hade sett ut som Lego Witcher (bra idé där kanske! ) om det hade rullat i stadiga 60fps på konsol.

Jag förstår att dom inte ville sänka alltför mycket. Spelet ser fantastiskt ut på PC. Jag har provat att ha det igång på både datorn och på XB1 samtidigt och hoppat mellan. Det är kuslig skillnad. 60fps+ gör en grisig skillnad.

Grymt spel på alla format dock.

Medlem

Tänk om alla utvecklare kunde göra som utvecklarna av last of us och låta MIG välja om jag vill köra 60 fps med sämre grafik... Det hade jag förmodligen gjort 8 dagar i veckan. Hur svårt kan det vara? Om man ändå gör det till PC finns ju redan massor med inställningar... Man kanske till och med skulle kunna få välja själv vad som skall bli sämre.

Medlem
Skrivet av Haisty:
Skrivet av Salami:

Inte spelat W3 men sägs att kontrollerna är totalt skräp? Är det fixat?

Verkligen en överdrift.

Nja, jag slutade spela efter ett 15tal timmar pga kontrollerna. Striderna kändes bara jobbiga och inte roliga pga hur Geralt viftade runt. Så det finns vi som inte ville spela mer pga styrningen.

Annars var spelet underbart så får väl testa igen nån gång med det nya kontrollsättet

Medlem

CD Projekt får fan ta och skärpa till sig nu.

Medlem
Skrivet av caelestis:

Tänk om alla utvecklare kunde göra som utvecklarna av last of us och låta MIG välja om jag vill köra 60 fps med sämre grafik... Det hade jag förmodligen gjort 8 dagar i veckan. Hur svårt kan det vara? Om man ändå gör det till PC finns ju redan massor med inställningar... Man kanske till och med skulle kunna få välja själv vad som skall bli sämre.

Fast nu är detta konsol så du spelar vad Sony och utvecklarna har valt och i detta läget vill de ha "filmkänsla".

Valmöjligheter på en konsol, nu skall vi inte förvirra användarna....

Medlem

Har en "gammal" PC från två år tillbaka med dåtidens näst bästa hårdvara ungefär och spelet flyter på förbaskat bra för mig. Har inte haft några krascher och det är bedårande vackert samt laddningstiderna är nästintill obefintliga med min SSD. Bra jävla jobbat CD Projekt! Förövrigt så tycker jag att kontrollerna och striderna går att få till riktigt bra om man binder om allt ihop.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

ju lägre FPS ju bättre filmisk känsla right? /s

Medlem

jag kollade snabbt på videon och såg stor skillnad i grafiken, typ texturer laddades in snabbare och vissa är bättre, sändes som om blur var mindre etc. titta själva på nåågra bilder jag tog och se vad ni tycker.

här på dom här 3 ser man skillnad på texturer som ser bättre ut och laddas in tidigare.

Ta denna med en nypa salt, men neligt mig ser det ut som om 1.07 har mindre blur. Bilderna är tagna från olika tider och försökte matcha ihop 2 st där han blir slagen så bra som jag kunde.

Medlem

Läste rubriken och tänkte; Har de låst från 30 till 15 fps nu?

Medlem

Patchen sitter på 7591MB till ps4.. Måste vara ett stort stash de lägger till.

Medlem
Skrivet av fatcamp:

jag kollade snabbt på videon och såg stor skillnad i grafiken, typ texturer laddades in snabbare och vissa är bättre, sändes som om blur var mindre etc. titta själva på nåågra bilder jag tog och se vad ni tycker.

här på dom här 3 ser man skillnad på texturer som ser bättre ut och laddas in tidigare.

Jo, jag reagerade också på det. I de fallen nya patchen har sämre framerate ser det åtminstone annorlunda ut. Sen är det väl en smakfråga om man gillar före eller efter-varianten bäst. I många fall var det dock uppenbara förbättringar i senaste patchen utan att frameraten var sämre. Men det är klart, det är mer spännande att skriva om hur dåligt någonting är istället för att lyfta fram positiva saker!

Medlem

Kanske snart värt att köpa det då...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk

Gött, blir att installera i eftermiddag! Tveklöst ett av de bästa spelen detta decennium, då spelade jag inte ens ettan och tyckte tvåan var tråkig.

Angående kontrollerna, det varierar nog lite på om du kör med handkontroll eller mus+tb. Däremo var iaf tidigare dels en bugg i animationen när man skrittade med hästen (trodde spelet led av grav ms först). Sen är inte kontrollerna helt jättebra överlag med hästen.

Att simma i spelet är helt klart det sämsta där man har rätt dålig kontroll och det stundtals kan bli rätt frustrerande. Men annars kan jag inte klaga, striderna tycker jag fungerar alldeles utmärkt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av fatcamp:

jag kollade snabbt på videon och såg stor skillnad i grafiken, typ texturer laddades in snabbare och vissa är bättre, sändes som om blur var mindre etc. titta själva på nåågra bilder jag tog och se vad ni tycker.

här på dom här 3 ser man skillnad på texturer som ser bättre ut och laddas in tidigare.

Jo, jag reagerade också på det. I de fallen nya patchen har sämre framerate ser det åtminstone annorlunda ut. Sen är det väl en smakfråga om man gillar före eller efter-varianten bäst. I många fall var det dock uppenbara förbättringar i senaste patchen utan att frameraten var sämre. Men det är klart, det är mer spännande att skriva om hur dåligt någonting är istället för att lyfta fram positiva saker!

Men kom igen, det ligger på 20fps i längre perioder. Det är ju som att förstöra ett bra spel genom att spela på det här sättet.

Medlem

Patchen har fortfarande inte dykt upp för mig på ps4.


signatur
Medlem

Usch när det dippade ner till 20fps fick jag ruggiga Assassins Creed Unity flashbacks.

12
Skriv svar