Bildquiz – känner du igen peka och klicka-spelen?

Medlem

Ja detta är en genre som jag aldrig riktigt gillat och har inte spelat ett enda av dessa spel men 5/10 är inte dåligt

KoP
Medlem

8 av 10. Dugligt med tanke på att jag bara spelat dom äldre point n click spelen.

KoP
Medlem
Skrivet av Xzander:

HA! 7/10, ett resultat jag inte skulle kunna göra om igen. Hade varit kul att se Heart of China med i listan, men det verkar inte vara så många som hört talas om det.

Håller med. :/ Eller Rise of the dragon eller Willy Beamish.

Medlem

Alla rätt! Yay!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 7 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 66% av alla deltagare (520 st).

Borde ju svarat rätt, har ju spelat alla spelen

Medlem

Många trodde på Larry ink mig själv i den ena frågan. Är ju svårt att hålla koll på alla brudar i alla dess uppföljare.

Medlem

Haha, 2/10 ;D. Chansade vilt på allihop, har inte ens hört talas om 95% av de spel som listades. Peka & klicka är inte riktigt min grej, ända i den genren jag kan komma på att jag nånsin spelat är första Larry för ett par decennier sedan

Medlem

8/10 Missnöjd, borde kunnat allihopa


signatur

Nämen!

Medlem

meh 9/10. Har inte spelat Leisure Suit Larry spelen eller Police Quest. Lite före min tid och temat lockar inte.


signatur

// Bacon <3

Medlem

9 av 10 får väl räknas som godkänt (fast jag chansade på ett par).

Medlem

10 / 10 - oh yeah

Medlem

5/10 Har spelat en del av dom och dessa kunde jag, Men det fanns spel jag inte hört talas om med också,

Medlem

8/10.

Missade fråga 4 och 7.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Har ni på redationen spelat alla dessa?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av Paddington:

Har ni på redationen spelat alla dessa?

Tycker inte precis att jag är en del av redaktionen, så det kanske inte är jag som ska svara, men jag gör det ändå.

Jag kan inte tala för någon annan än mig själv här, Jag har spelat samtliga titlar i quizen. Peka och Klicka är tillsammans med plattformare och Rpg de genrer som startade och närt hela mitt spelintresse, ( samt några textbaserade spel under dos eran.)
Det är dessa typer av spel jag faller tillbaka på när dagens alster inte intresserar mig. Lucas Arts 4 evar! (och Wadjet eye, och sierra och så vidare).


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

8 av 10.
Kunde ha varit värre, med tanke på att jag mest gissade på namnen efter hur bilden såg ut.
Ett par visste man dock.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Äsch.. 8/10. Skulle iaf ha varit 9/10. Slarv på Police Quest-frågan!

Flera gamla pärlor man växt upp med. Tack för en rolig quiz

Medlem

5/10, chaNSA BARA SÅDESÅ!

12
Skriv svar