Härliga nyheter™ – Odin Sphere-remastern släpps i väst

Robot
Härliga nyheter™ – Odin Sphere-remastern släpps i väst

Kultklassikern till PS2 släpps till allsköns nya Playstation-konsoler i Nordamerika nästa år.

#odin-sphere, #atlus


Inaktiv
Härliga nyheter™ – Odin Sphere-remastern släpps i väst

Jag och min Vita tackar och bockar.

Medlem

Jag hoppas det är dual audio. Majoriteten av vad Atlus slänger ut slutar upp som mina favoritspel, speciellt Shin Megami Tensei och Persona-serierna, men är det någonting som är imponerande är det hur Atlus är till och med sämre än Square Enix på att göra lokaliseringar, mer specifikt på att få dubbar som inte får ens öron att begå självmord. Än idag har jag inte hittat ett enda spel av Atlus med en dubb som inte orsakade mental harakiri.

Medlem

Hade gärna sett spelet till PC, även Dragon's Crown och Muramasa för den delen, men jag antar Sony har ett finger med någonstans, Square Enix och Atlus brukar inte vara svåra för PC nu för tiden annars.

Å andra sidan så är det inga större problem med att emulera Muramasa och Odin's Sphere om man har en spel dator från detta årtiondet.

Medlem

Något som jag undrar över är ju varför det är så att Atlus inte får släppa spel på europeiska PSN ? är det SquareEnix som har denna marknaden?


signatur
Medlem
Skrivet av Pierre:

Något som jag undrar över är ju varför det är så att Atlus inte får släppa spel på europeiska PSN ? är det SquareEnix som har denna marknaden?

Atlus har överlag problem med att släppa spel i Europa känns det som. Jag har som tur är mer än en 3DS, och till slut gav jag upp och flashade den så att jag kan importera spel. Men innan dess så har jag fått vänta på grund av att Atlus av någon jävla anledning alltid släpper saker i Japan först med flera månader, ibland ett helt år (vilket inte är konstigt då det är ett japanskt företag), men sen i väst så släpper de alltid först till Nordamerika, och sen till Europa.

Shin Megami Tensei-spelserien och dess spin-off Persona är min favorit i hela världen. Finns ingenting som klår den spelserien i mina ögon. Det var pga Shin Megami Tensei 4 som jag köpte min 3DS till att börja med. Men jag fick köpa min första från USA för att saker är av någon anledning som ingen i hela världen kan lista ut så släpptes den Engelska versionen till USA i Juli 2013 - och det dröjde till Oktober innan det kom till Europa! Det är helt sanslöst, det är ju inte precis som så att de var tvunga att göra någonting speciellt med Europeiska versionen som de inte redan gjort när de lokaliserade till USA!

Atlus alltså... Det är utan tvivel mitt favoritföretag inom JRPGs när det kommer till själva spelen, men de är verkligen värdelösa på att lokalisera spelen till västvärlden och släppa dem inom rimlig tidsram.

Det största problemet jag har med företaget är dock att den Amerikanska avdelningen som står för Engelska dubbarna alltid har för låg budget. Jag har spelat oerhört många spel från Atlus och itne stött på ett enda som har haft en acceptabel dubb på Engelska.

Fördelen jag har nu när min 3DS är flashad är att maskinen har varit helt crackad sedan årsskiftet, vilket har gjort att jag har kunnat ta mina Amerikanska kopior på Shin Megami Tensei 4, Persona Q, och SMT: Devil Survivor Overclocked och fixat Undubs som då byter ut alla ljudfiler från Amerikanska versionen till Japanska, så att man slipper dubbarna som är bortom horribla, och nu har fått njuta av samtliga spel i sin sanna anda med röstskådisar som gör ett ruskigt bra jobb.

1
Skriv svar