Förhandla med bossarna och skona dem i Deus Ex: Mankind Divided
Boss-fajterna skulle tagits bort helt och hållet. Spelet är riktigt bra, i klass med det första faktiskt när man tittar på innehållet.
Boss-fajterna skulle tagits bort helt och hållet. Spelet är riktigt bra, i klass med det första faktiskt när man tittar på innehållet.
Håller med fullständigt. Kör man stealth hela spelet men måste panga som en tok vid bossarna så känns det helt felplacerat...
Bossfighter i all ära, men för mig hör det inte riktigt hemma i Deus Ex. Då för att jag föredrar smyg och stealth aproach. Däremot kan jag tänka mig det är skitkul för de spelare som väljer att skjuta först och fråga sen, så för all del, kan de kombinera de två vägarna utan att de krockar så är jag nöjd.
Minns min tid när jag spelade spel som Quest for Glory där det nästan alltid fanns tre olika sätt att lösa större problem eller bossar, antingen som krigare, tjuv eller magiker.
Jag hade inget emot bossarna som jag minns det. Ett toppspel och värdigt originalet!
Det beror ju helt på hur man spelar. "Min" Adam dödade ingen, blev aldrig upptäckt, utlöste inte några alarm osv. Att då helt plötsligt behöva skjuta och spränga en boss i luften passar inte in i spelupplevelsen. Det skulle vara som att sista banan i Doom var ett 2D-plattformsspel typ Mario.
För övrigt, angående titeln på nyheten: Om man läser artikeln på gamesradar står det inte att man kommer att kunna förhandla med bossarna, utan bara att "där kommer att finnas konversationer som gör att man kan hantera situationen på annat sätt" (fritt översatt). Lite mer ospecificerat alltså.
Boss-fajterna skulle tagits bort helt och hållet. Spelet är riktigt bra, i klass med det första faktiskt när man tittar på innehållet.
Håller med fullständigt. Kör man stealth hela spelet men måste panga som en tok vid bossarna så känns det helt felplacerat...
Instämmer i kören, men ville påpeka att det du sa inte är helt tekniskt korrekt. Alla bossar hade en glitch som gjorde att man kunde lösa det utan att panga loss. Var ett tag sen nu, men minns att man kunde perma-stunna första med stun gun tills han gick hädan och någon annan kunde man göra en takedown på om man stod på rätt ställe osv. Det var hur som helst ganska humoristiskt efteråt iom att mellansekvenserna antog att man just hade pangat loss.
Boss-fajterna skulle tagits bort helt och hållet. Spelet är riktigt bra, i klass med det första faktiskt när man tittar på innehållet.
Håller med fullständigt. Kör man stealth hela spelet men måste panga som en tok vid bossarna så känns det helt felplacerat...
Instämmer i kören, men ville påpeka att det du sa inte är helt tekniskt korrekt. Alla bossar hade en glitch som gjorde att man kunde lösa det utan att panga loss. Var ett tag sen nu, men minns att man kunde perma-stunna första med stun gun tills han gick hädan och någon annan kunde man göra en takedown på om man stod på rätt ställe osv. Det var hur som helst ganska humoristiskt efteråt iom att mellansekvenserna antog att man just hade pangat loss.
Men då är det pga av en glitch Fattar inte hur vissa människor upptäcker dom där... Kommer spontant på när Angry Joe visade hur man tog sig igenom en gamebreaking bug i Batman Origins. Den snubben som kom på det där måste ha levt för det spelet eller något...
Det kommer jag ihåg var ett favoritinslag i Human Rev.. När man kunde prata loss med någon för att få sin vilja igenom, det blev som nå slags ordfajter där man drog upp långa utläggningar om varför "motståndaren" hade fel.
Kan bli jäkligt intressant att dom kör lite på samma stil i bossfajterna.