Gå före i kön – skaffa Windows 10 idag

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av LinusU:

Jag får ingen Windows ikon alls ??? Jag har Windows 7, var ska den vara?

Tog mig 2 veckor tills jag fixade det.
Det jag gjorde var att hämta hem dessa två filer:
Den första är KB2952664. Hämta hem rätt uppdatering beroende på om du har 64-bit eller 32-bit Windows 7.
Win7 X64: http://download.windowsupdate.com/d/...d494ff5d24.msu
Win7 X86: http://download.windowsupdate.com/d/...3b1df4a72f.msu

Den andra uppdateringen med namnet KB3035583 tror jag inte behövs men den finns att hämta hem från Windows egna support under "downloads" tror jag. Finns säkerligen också både i X64 och X86.

Om ikonen inte dyker upp direkt så kan du alltid starta om din PC.
Skulle det vara så att det fortfarande inte går så har jag bara ett tips till och det är att starta schemaläggaren via kontrollpanelen. Du kan även hitta Schemaläggaren om du söker i start-menyn.

När du har schemaläggaren igång så ska det finnas en mapp som heter "Bibliotek för Schemaläggaren" som du öppnar genom att dubbelklicka eller trycka på den lilla pilen till vänster om mappen. Fortsätt med att gå in på "Microsoft" mappen sen "Windows" mappen. Ta dig långt ner inne i den mappen så ska det finnas ytterligare en mapp som heter "Setup". I den mappen så finns det förhoppningsvis en mapp som heter "gwx". Klicka på den mappen en gång. Du ska nu se 4 stycken "filer" med namnen i bokstavsordning:
launchtrayprocess
refreshgwxconfig
refreshgwxconfigandcontent
refreshgwxcontent

Alla dessa ska du högerklicka på en och välja "Kör".
Statusen var på "Redo" för mig innan jag gjorde det. När man trycker på "Kör" så ska det förmodligen stå "Körs" vid statusen.

Om ikonen inte dyker upp så får du testa att starta om din dator.
Om det fortfarande inte fungerar efter detta så vet jag i helvete vad man ska göra.

Att ladda hem KB2952664 hjälpte mig och ikonen dök upp på en gång utan någon omstart av min dator. Schemaläggaren fungerade inte för mig.
Hoppas det hjälper.

Du behöver längre göra något av det du skriver. Genom att använda MCT (media creation tool) tvingar du din dator att uppgradera till Windows 10, antingen genom att installera direkt eller skapa en USB/DVD-media för att installera om man nu vill formatera

Men är det inte personer som har fått sin Windows licens borttagen tack vare denna typ av Windows 10 installation? Har frågat på en del forum men får inget svar från någon. Man kan tydligen skriva in vilket serienummer som helst. Som detta: bbbbbb-bbbbbb-bbbbbb-bbbbbb. Och det ska tydligen fungera.

Förstår inte vad du syftar på. Det händer ingenting med Windows-licensen när du använder MCT. Du väljer att uppgradera din befintliga Windows-installation och det hela kalaset är över på 30-40 minuter. Svårare än så är det inte. Du blir med andra ord inte ombedd att skriva in någon licensnyckel.

Då hämtar jag Windows 10 med hjälp av MCT och struntar i att stå i kö. Det kan Microsoft lika gärna meddela via den där lilla ikonen som tar evigheter för att ens få att dyka upp i första hand. Läste nog lite fel gällandes licensnyckeln. Finns tydligen fler alternativ att välja mellan under installationen gissar jag på då.

Gör så! Kör igång MCT och låt den förbereda allt för dig, därefter väljer du bara att uppgradera ditt nuvarande system så sköter den resten av jobbet, superbra!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Harry Coma:

Hell NO!

Nån måste ju tillhöra andrahandssorteringen av PC-gamers. Ha det kul med dx11 och WDDM 1.3 medan vi andra går in i framtiden.

Inaktiv
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Harry Coma:

Hell NO!

Nån måste ju tillhöra andrahandssorteringen av PC-gamers. Ha det kul med dx11 och WDDM 1.3 medan vi andra går in i framtiden.

Ha det kul med spyware och reklam i OS medan vi andra avstår från att lapa i oss varenda skit som dukas fram.

Medlem

Windows 10 ser kasst ut.

Medlem

det stod misslyckades i uppdateringshistoriken för mig o detta funkade för mig:
1. Go into "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete everything in that folder.
2. Now, run the command prompt as an administrator. Type in "wuauclt.exe /updatenow".
3. Go to your Control Panel & Windows Update and your Windows 10 should start re-downloading from scratch, hopefully without flaws this time.

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Harry Coma:

Hell NO!

Nån måste ju tillhöra andrahandssorteringen av PC-gamers. Ha det kul med dx11 och WDDM 1.3 medan vi andra går in i framtiden.

Som att något spel har stöd för dx12 i dagsläget? Vad förlorar man på att vänta exakt?

Om du väntar mer än ett år förlorar du Win10 gratis, annars inget, tills det kommer ett spel som stödjer DX12. Då missar du DX12 effekter på grafiken.


signatur

I drank what?

Skrivet av MrPeters:

Jag väntar för att se om det händer något med alla informations samlande funktioner de har implementerat.

Har du lika höga krav på din mobil också, vad kör du för OS där?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av pinalina:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Harry Coma:

Hell NO!

Nån måste ju tillhöra andrahandssorteringen av PC-gamers. Ha det kul med dx11 och WDDM 1.3 medan vi andra går in i framtiden.

Som att något spel har stöd för dx12 i dagsläget? Vad förlorar man på att vänta exakt?

Om du väntar mer än ett år förlorar du Win10 gratis, annars inget, tills det kommer ett spel som stödjer DX12. Då missar du DX12 effekter på grafiken.

Det jag ser fram emot mest är nog prestandabiten av DX12.

Då också gärna i en existerande titel man redan har koll på och där DX12-stöd läggs till. En då direkt jämförelse mellan hur samma titel presterar i DX11 jämfört med DX12.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

enterprise och pro finns även tillgängliga på vlsc sen igår

Medlem

När jag klickar på update i "Windows update" så laddar den bara, det är som att den fryst sig, har någon annan samma problem? har haft igång datorn flera timmar utan att något hänt.

Medlem

Förstår inte riktigt grejen med kön. Var det inte en preload som var saken med att "förboka"? Eller var det bara en räknepryl för att se hur många som ville ha Win10? Och om Win10 har inbyggd torrent varför har inte Microsoft det?

Medlem

jag laddaded hem upgraderade mitt 8.1 , och jag ladda hem 10an och lag på en usb sticka för ominstallation, Anyway så efter jag updaterade min version av 8.1 till 10, gick in till status på datan checka så det såg ok ut där, stängde av och började ominstallera direkt. formatera och gjorde nya partitioner på disken och körde in 10an igen, ja det sluta med att det aktiverades inte, jag vart lite småknäpp på skiten att det vägrade funka som dom sa, försökte lirka och fixa lite granna men till slut så gav jag upp å bara köpte mig en license.

Medlem

http://news.softpedia.com/news/30-Windows-7-Features-Phone-Ho...

W7 som verkar vara mångas heliga ko samlar också in en hel massa info.

Blir roligt att se hur många som sitter kvar på W7 år 2020 när supporten tar slut om det inte går att byta för att det nya inte är en exakt kopia av W7.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Förstår inte riktigt grejen med kön. Var det inte en preload som var saken med att "förboka"? Eller var det bara en räknepryl för att se hur många som ville ha Win10? Och om Win10 har inbyggd torrent varför har inte Microsoft det?

Jag tänker detsamma. Helt onödigt att ens som jag försöka få den ikonen i första hand. Om jag inte misstar mig så släpptes ISO filen väldigt tidigt innan lanseringen av Windows 10. Det enda ikonen var till för innan var väl om man ville förhandsvisa alpha versionen av Windows 10. Men det här med att stå i kö var lite konstigt tycker jag. Är det för att förhindra överbelastning hos Microsoft?

Medlem

Jag har inte läst tråden innan, jag skriver kanske också i fel tråd. Skäll bäst ni vill, men jag skulle vilja ha svar av er på fz.
Min pappa har inte reserverat ett ex till win10 innan 29juli. Är det kört för honom att ladda ner den kostnadsfria uppgraderingen? Han har win8 på den aktuella pcn.
Tack på förhand!

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

Jag har inte läst tråden innan, jag skriver kanske också i fel tråd. Skäll bäst ni vill, men jag skulle vilja ha svar av er på fz.
Min pappa har inte reserverat ett ex till win10 innan 29juli. Är det kört för honom att ladda ner den kostnadsfria uppgraderingen? Han har win8 på den aktuella pcn.
Tack på förhand!

Nej det är inte kört. Bara att köra inom 12 mån from... nu.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Jag rekommenderar att vänta. Jag tog ner och testade själv och det visade sig att mitt moderkort's ethernet inte har drivrutiner.
Det värsta med det hela var nog att jag i vanliga manér glömt bort att spara sparfiler som jag vill ha kvar.. Hade nästan varvat Witcher 3 och nu är det bara att börja om från början. ~170 timmar..

Körde du en uppgradering bör filerna finnas kvar i sin katalog då inga spelkataloger plockas bort.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Jag rekommenderar att vänta. Jag tog ner och testade själv och det visade sig att mitt moderkort's ethernet inte har drivrutiner.
Det värsta med det hela var nog att jag i vanliga manér glömt bort att spara sparfiler som jag vill ha kvar.. Hade nästan varvat Witcher 3 och nu är det bara att börja om från början. ~170 timmar..

Om du hade spelet i steam så bör dina saves finnas i steamcloud och laddas ner automatiskt efter du installerat om.

Medlem

Gick förbi windows update helt o hållet mycket enklare

om ni skapar media för att sen uppgradera se till att ni väljer rätt språk annars blåser den bort alla program o lägger det i windows.old


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av jucklo:
Skrivet av Satheus:

Jag rekommenderar att vänta. Jag tog ner och testade själv och det visade sig att mitt moderkort's ethernet inte har drivrutiner.
Det värsta med det hela var nog att jag i vanliga manér glömt bort att spara sparfiler som jag vill ha kvar.. Hade nästan varvat Witcher 3 och nu är det bara att börja om från början. ~170 timmar..

Om du hade spelet i steam så bör dina saves finnas i steamcloud och laddas ner automatiskt efter du installerat om.

Köpte det via GoG inte Steam.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

FZ, vad händer egentligen? Nyheter ska det vara, det ni skriver är förlegat.
Om ni inte kan hänga med gällande Windows 10 så är det bättre att sluta skriva om det helt och hållet, det här är bara pinsamt.
Windows 10 Media Creation Tool gick alldeles utmärkt att använda redan den 29/7. Jag använde det för att uppgradera alla tre PC hemma till Win 10, gick på 30-40 minuter per PC.
Det är för övrigt ingen skillnad på att "avvakta" på uppgraderingen eller att använda Media Creation Tool om man ändå ska uppgradera. När du väl kör igång denna verktyg så ställer den själv frågan om man vill uppgradera nuvarande installationen till Windows 10 eller skapa en media (USB/DVD) för ren installation.

Men du, tagga ner lite. Alla har säkert inte tagit del av all information på hela jorden.
Om du tycker att det är en gammal eller onödig nyhet, strunta i den och läs något annat på sidan?

Medlem
Skrivet av jucklo:
Skrivet av Satheus:

Jag rekommenderar att vänta. Jag tog ner och testade själv och det visade sig att mitt moderkort's ethernet inte har drivrutiner.
Det värsta med det hela var nog att jag i vanliga manér glömt bort att spara sparfiler som jag vill ha kvar.. Hade nästan varvat Witcher 3 och nu är det bara att börja om från början. ~170 timmar..

Om du hade spelet i steam så bör dina saves finnas i steamcloud och laddas ner automatiskt efter du installerat om.

Inte säker på att steamcloud aktiveras automatiskt. För mig hade det inte gjort det så när jag blåste maskinen senast förlorade jag en hel del. Hade dock backup på det ändå så ingen större skada skedd i de fallet.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Sanazin:

FZ, vad händer egentligen? Nyheter ska det vara, det ni skriver är förlegat.
Om ni inte kan hänga med gällande Windows 10 så är det bättre att sluta skriva om det helt och hållet, det här är bara pinsamt.
Windows 10 Media Creation Tool gick alldeles utmärkt att använda redan den 29/7. Jag använde det för att uppgradera alla tre PC hemma till Win 10, gick på 30-40 minuter per PC.
Det är för övrigt ingen skillnad på att "avvakta" på uppgraderingen eller att använda Media Creation Tool om man ändå ska uppgradera. När du väl kör igång denna verktyg så ställer den själv frågan om man vill uppgradera nuvarande installationen till Windows 10 eller skapa en media (USB/DVD) för ren installation.

Men du, tagga ner lite. Alla har säkert inte tagit del av all information på hela jorden.
Om du tycker att det är en gammal eller onödig nyhet, strunta i den och läs något annat på sidan?

Det komiska är att FZ själv skrev detta redan 29/7, då det faktiskt var en nyhet ^^
Om du tycker att en inlägg är onödig, strunta i den och citera något annat istället?

Medlem

Inlägg innehållande personangrepp raderade. Försök att hålla diskussionen på en saklig nivå!


signatur

Have a good time!

12
Skriv svar