Rocket League-patch sätter dit rage quitters

Robot
Rocket League-patch sätter dit rage quitters
Avstängd
Rocket League-patch sätter dit rage quitters

Borde fan vara så i CoD och Battlefield.

Medlem

Kan tänka mig att det är tråkigt med rage quitters i 3v3. Men 1v1 spelar det väl ingen roll? Gäller det 1v1 också?

Medlem

Vad händer när någon lämnar, får den andra en WO-seger som i FIFA?


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

jag ser, att spela ranked som en sport, och inte fan ser ni t,ex en tennis spelare gå av plan bara för han ligger under några bollar, i rocket league så fort man gör något mål i vissa matcher på moståndare så är det quit direkt för dom, förstår inte mentaliteten med att så fort det blir mindre chans att vinna så ger folk up direkt istället för kämpa och kanske få den ljuva segern. Är det kanske samma mentalitet som gör att folk tar till brott istället för att arbeta sig fram till rikedomar, kan det vara att det är för lite folk som har lärt sig sport anda denna och förra generationen, ps jag är 34 år så kanske bara helt enkelt är att jag ser på det från mer mogen sida.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Vad händer när någon lämnar, får den andra en WO-seger som i FIFA?

Ja man får en Win pga Forfeit.

Undrar om nästa patch fixar "Overtime" till "Sudden Death" som det egentligen är...

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Anwest:

Vad händer när någon lämnar, får den andra en WO-seger som i FIFA?

Ja man får en Win pga Forfeit.

Undrar om nästa patch fixar "Overtime" till "Sudden Death" som det egentligen är...

När sista man lämnar så blir det att det andra laget Forfeit men om man kör 3v3 och en lämnar så får det andra laget klara sig med 2st vilket innebär mycket försvarande.

Gnällkuk

15min lär väl inte vara jätteavskräckande. Borde vara något liknande med hur bad sport fungerar på GTA V. Öka för varje upprepat tillfälle om det sker inom t ex tre dagar eller något.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har redan blivit mycket bättre. Förut så var det typ 50% av matcherna någon lämnade, nu är det snarare 10%.

Medlem

Bra patch, blev dock något snopen efter att sprungit iväg och vaggat ett av barnen litegrann och blivit kickad pga idle to long och sen inte kunnat joina på 15 min, slutspelat den kvällen. Hoppas det kommer en föräldraserver så småningom=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Det borde, som någon skrev ovan, ett eskalerande straff. 15 min först, sen 1 timma, 6 timmar osv upp till en vecka. Man borde dock ha några minuter på sig att rejoina innan det räknas som en abandon.

Medlem
Skrivet av Natrium:

jag ser, att spela ranked som en sport, och inte fan ser ni t,ex en tennis spelare gå av plan bara för han ligger under några bollar, i rocket league så fort man gör något mål i vissa matcher på moståndare så är det quit direkt för dom, förstår inte mentaliteten med att så fort det blir mindre chans att vinna så ger folk up direkt istället för kämpa och kanske få den ljuva segern. Är det kanske samma mentalitet som gör att folk tar till brott istället för att arbeta sig fram till rikedomar, kan det vara att det är för lite folk som har lärt sig sport anda denna och förra generationen, ps jag är 34 år så kanske bara helt enkelt är att jag ser på det från mer mogen sida.

"This is a soft generation, you quit of everything" - Eric Thomas

Skribent
Skrivet av Ellakk:

Bra patch, blev dock något snopen efter att sprungit iväg och vaggat ett av barnen litegrann och blivit kickad pga idle to long och sen inte kunnat joina på 15 min, slutspelat den kvällen. Hoppas det kommer en föräldraserver så småningom=)

Fast om du springer iväg och vaggar barnet i ranked blir väl inte lagkamraten särskilt glad? Om du kör orankat behöver du inte oroa dig för att inte kunna joina igen, för då gäller inte de där 15 minuterna.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Ellakk:

Bra patch, blev dock något snopen efter att sprungit iväg och vaggat ett av barnen litegrann och blivit kickad pga idle to long och sen inte kunnat joina på 15 min, slutspelat den kvällen. Hoppas det kommer en föräldraserver så småningom=)

Fast om du springer iväg och vaggar barnet i ranked blir väl inte lagkamraten särskilt glad? Om du kör orankat behöver du inte oroa dig för att inte kunna joina igen, för då gäller inte de där 15 minuterna.

Succé! Visste inte om det, då kan ja kassera clipset som håller in gasen=)


signatur

Styret upp och däcken ner

wargaming har löst problemet med ragequitters bra, stänger man av så fortsätter man va kvar i spelet som afk

1
Skriv svar