Crackdown-trailern känns väldigt mycket Crackdown

Robot
Crackdown-trailern känns väldigt mycket Crackdown

Gameplay-debuten från nya Crackdown lär falla fansen i smaken.

#crackdown-3, #microsoft, #crackdown-2


Medlem
Crackdown-trailern känns väldigt mycket Crackdown

Shit..

Physics 2.0.. ^^

Medlem

Älskade crackdown 1, tvåan var inget o ha, trean LÅTER ju lovande, tyvärr kommer inte det heller till någon vettig platform :/.

Goddammit, mikromjuk.. PC för Bövelen!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

powered by the cloud™

Känns som det kommer vara lagom dps drop?

Inaktiv

Förstörelsen piskar ju allt annat med hästlängder. Tyvärr ser man ju på internet att folk fortfarande är för korkade för att förstå vad MS precis visade här. Molnet är framtiden, så är det.

Medlem

Jag fattar inte riktigt vad molnet ska göra. Allt måste ju ändå renderas på konsolen.

Hur funkar det om man har en långsam uppkoppling eller en med lång svarstid? Då får man ju äckligt lång delay.

Medlem

Så kräver kampanjen internetanslutning för cloud, saknar den destruction physics helt eller är de nedskalade där så att en XBone klarar dem själv?

Inaktiv
Skrivet av matnojje:

Jag fattar inte riktigt vad molnet ska göra. Allt måste ju ändå renderas på konsolen.

Hur funkar det om man har en långsam uppkoppling eller en med lång svarstid? Då får man ju äckligt lång delay.

Molnet kalkylerar all förstörelse och skickar svaren till alla konsolerna. Allt görs i realtid och kräver 20 ggr den beräkningskraft Xbox One har.

All rendering görs lokalt. Det är inte streaming det handlar om, så du har ingen inputlagg. Datapaketen borde inte vara särskilt stora, du får bara svaren, det är kalkyleringen som är stor. Jag har mellan 30-40 i ping på MS Azure.

Jag antar att molnet också tillgodoser med en jävla massa minne, så allt bröte kan ligga kvar på marken och inte försvinna efter 15 sekunder.

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Älskade crackdown 1, tvåan var inget o ha, trean LÅTER ju lovande, tyvärr kommer inte det heller till någon vettig platform :/.

Goddammit, mikromjuk.. PC för Bövelen!

Skaffa en Xbox One och streama till PC så kan du spela där.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av matnojje:

Jag fattar inte riktigt vad molnet ska göra. Allt måste ju ändå renderas på konsolen.

Hur funkar det om man har en långsam uppkoppling eller en med lång svarstid? Då får man ju äckligt lång delay.

Molnet kalkylerar all förstörelse och skickar svaren till alla konsolerna. Allt görs i realtid och kräver 20 ggr den beräkningskraft Xbox One har.

All rendering görs lokalt. Det är inte streaming det handlar om, så du har ingen inputlagg. Datapaketen borde inte vara särskilt stora, du får bara svaren, det är kalkyleringen som är stor. Jag har mellan 30-40 i ping på MS Azure.

Jag antar att molnet också tillgodoser med en jävla massa minne, så allt bröte kan ligga kvar på marken och inte försvinna efter 15 sekunder.

Brötet måste renderas och då behöver konsolen minne för att göra det, dvs. det lär vara saker som försvinner för att du ska kunna skjuta sönder fler byggnader.

Man menade på att Titan Fall inte heller gick att göra utan "The Power of the Cloud" men det visade ju sig vara falskt, med tanke på hur jävla dumma AIn var i TF så är det inte så att de utnyttjade det på ett bra sätt heller.

Nä, Crackdown ser coolt ut, men hur begränsar de att du inte jämnar hela staden med marken? Vad händer med spelet då?

Medlem
Skrivet av anon_646:
Skrivet av Zymac:

Älskade crackdown 1, tvåan var inget o ha, trean LÅTER ju lovande, tyvärr kommer inte det heller till någon vettig platform :/.

Goddammit, mikromjuk.. PC för Bövelen!

Skaffa en Xbox One och streama till PC så kan du spela där.

Ja, man kan även börja raka sig med grästrimmer och tvätta sig med klorin.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av matnojje:

Jag fattar inte riktigt vad molnet ska göra. Allt måste ju ändå renderas på konsolen.

Hur funkar det om man har en långsam uppkoppling eller en med lång svarstid? Då får man ju äckligt lång delay.

Molnet kalkylerar all förstörelse och skickar svaren till alla konsolerna. Allt görs i realtid och kräver 20 ggr den beräkningskraft Xbox One har.

All rendering görs lokalt. Det är inte streaming det handlar om, så du har ingen inputlagg. Datapaketen borde inte vara särskilt stora, du får bara svaren, det är kalkyleringen som är stor. Jag har mellan 30-40 i ping på MS Azure.

Jag antar att molnet också tillgodoser med en jävla massa minne, så allt bröte kan ligga kvar på marken och inte försvinna efter 15 sekunder.

Brötet måste renderas och då behöver konsolen minne för att göra det, dvs. det lär vara saker som försvinner för att du ska kunna skjuta sönder fler byggnader.

Man menade på att Titan Fall inte heller gick att göra utan "The Power of the Cloud" men det visade ju sig vara falskt, med tanke på hur jävla dumma AIn var i TF så är det inte så att de utnyttjade det på ett bra sätt heller.

Nä, Crackdown ser coolt ut, men hur begränsar de att du inte jämnar hela staden med marken? Vad händer med spelet då?

I vilket fall som helst kanske det är värt att skaffa en xbone snart.

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av matnojje:

Jag fattar inte riktigt vad molnet ska göra. Allt måste ju ändå renderas på konsolen.

Hur funkar det om man har en långsam uppkoppling eller en med lång svarstid? Då får man ju äckligt lång delay.

Molnet kalkylerar all förstörelse och skickar svaren till alla konsolerna. Allt görs i realtid och kräver 20 ggr den beräkningskraft Xbox One har.

All rendering görs lokalt. Det är inte streaming det handlar om, så du har ingen inputlagg. Datapaketen borde inte vara särskilt stora, du får bara svaren, det är kalkyleringen som är stor. Jag har mellan 30-40 i ping på MS Azure.

Jag antar att molnet också tillgodoser med en jävla massa minne, så allt bröte kan ligga kvar på marken och inte försvinna efter 15 sekunder.

Brötet måste renderas och då behöver konsolen minne för att göra det, dvs. det lär vara saker som försvinner för att du ska kunna skjuta sönder fler byggnader.

Man menade på att Titan Fall inte heller gick att göra utan "The Power of the Cloud" men det visade ju sig vara falskt, med tanke på hur jävla dumma AIn var i TF så är det inte så att de utnyttjade det på ett bra sätt heller.

Nä, Crackdown ser coolt ut, men hur begränsar de att du inte jämnar hela staden med marken? Vad händer med spelet då?

De har gjort en demo nu, och det visade sig att jag hade rätt.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av matnojje:

Jag fattar inte riktigt vad molnet ska göra. Allt måste ju ändå renderas på konsolen.

Hur funkar det om man har en långsam uppkoppling eller en med lång svarstid? Då får man ju äckligt lång delay.

Molnet kalkylerar all förstörelse och skickar svaren till alla konsolerna. Allt görs i realtid och kräver 20 ggr den beräkningskraft Xbox One har.

All rendering görs lokalt. Det är inte streaming det handlar om, så du har ingen inputlagg. Datapaketen borde inte vara särskilt stora, du får bara svaren, det är kalkyleringen som är stor. Jag har mellan 30-40 i ping på MS Azure.

Jag antar att molnet också tillgodoser med en jävla massa minne, så allt bröte kan ligga kvar på marken och inte försvinna efter 15 sekunder.

Brötet måste renderas och då behöver konsolen minne för att göra det, dvs. det lär vara saker som försvinner för att du ska kunna skjuta sönder fler byggnader.

Man menade på att Titan Fall inte heller gick att göra utan "The Power of the Cloud" men det visade ju sig vara falskt, med tanke på hur jävla dumma AIn var i TF så är det inte så att de utnyttjade det på ett bra sätt heller.

Nä, Crackdown ser coolt ut, men hur begränsar de att du inte jämnar hela staden med marken? Vad händer med spelet då?

De har gjort en demo nu, och det visade sig att jag hade rätt.

https://www.youtube.com/embed/rFWIpAPvF-Q

Ok, jag fattar fortfarande inte hur de gör för att Xbox One ska orka med att rendera alla de extra mesh som blir när de gör det där, om de inte på något sett mergar ihop alla mesh när de är "resting" och croppar ut dem igen när servern säger att du rör vid ett fysikobjekt.

Coolt ser det ju ut, men väldigt tomma byggnader

Medlem

"Protect the city from evil... with the power of destruction!"

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av matnojje:

Jag fattar inte riktigt vad molnet ska göra. Allt måste ju ändå renderas på konsolen.

Hur funkar det om man har en långsam uppkoppling eller en med lång svarstid? Då får man ju äckligt lång delay.

Molnet kalkylerar all förstörelse och skickar svaren till alla konsolerna. Allt görs i realtid och kräver 20 ggr den beräkningskraft Xbox One har.

All rendering görs lokalt. Det är inte streaming det handlar om, så du har ingen inputlagg. Datapaketen borde inte vara särskilt stora, du får bara svaren, det är kalkyleringen som är stor. Jag har mellan 30-40 i ping på MS Azure.

Jag antar att molnet också tillgodoser med en jävla massa minne, så allt bröte kan ligga kvar på marken och inte försvinna efter 15 sekunder.

Brötet måste renderas och då behöver konsolen minne för att göra det, dvs. det lär vara saker som försvinner för att du ska kunna skjuta sönder fler byggnader.

Man menade på att Titan Fall inte heller gick att göra utan "The Power of the Cloud" men det visade ju sig vara falskt, med tanke på hur jävla dumma AIn var i TF så är det inte så att de utnyttjade det på ett bra sätt heller.

Nä, Crackdown ser coolt ut, men hur begränsar de att du inte jämnar hela staden med marken? Vad händer med spelet då?

De har gjort en demo nu, och det visade sig att jag hade rätt.

https://www.youtube.com/embed/rFWIpAPvF-Q

Ok, jag fattar fortfarande inte hur de gör för att Xbox One ska orka med att rendera alla de extra mesh som blir när de gör det där, om de inte på något sett mergar ihop alla mesh när de är "resting" och croppar ut dem igen när servern säger att du rör vid ett fysikobjekt.

Coolt ser det ju ut, men väldigt tomma byggnader

Kanske därför det laggar ibland, fast det kan ha med videon att gör också.

1
Skriv svar