Koppla Xbox 360 till datorskärm

Medlem
Koppla Xbox 360 till datorskärm

Hej,

Jag har köpt en "Xbox 360 VGA HD VA" kabel för att koppla min Xbox 360 till min datorskärm (Samsung SyncMaster 226BW). Men jag får inget ljud, alls. Högtalarna som jag använder till datorn och som jag vill använda till Xboxen är "Logitech X 230 5.1". Jag har testat att koppla den röda och vita kabeln (från VGA HD AV kabeln) till basen, men det fungerar inte. Är det något tillbehör som jag behöver kanske..?

Tack på förhand!
/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Du bör ha fått med en adapter med högtalarna för att koppla 2x RCA-ljud till en 3.5mm-kontakt (fick en sådan med mitt vanilla X-230), annars så borde det fungera om du gjorde som du sa. :S


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det var ett jävla tag sedan som jag köpte högtalarna, så det kan bli svårt att hitta kartongen. Kan man köpa grejen separat tror du?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det ska nog gå, gå till närmsta Kjell & Co och be om en 2x RCA hona till en 3.5mm hona, så jag kör, kostar väl bara runt 15kr också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Hjälper dig nog inte ett skvatt egentligen, men personligen kör jag med denna kabellösning. RCA - 3.5 hane -> 3.5 hona-hona. Och så kopplar jag in det headset jag använder till datorn (Sennheiser PC350). ^^
[ia=15171]


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag får väl åka in till Kjell & Company idag och köpa en sån. Återkommer med resultat.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vet inte om du har en optisk ingång, men om du har så kan jag varmt rekommendera det istället!

Medlem

Nu fungerar det! Som tack för hjälpen så har jag skrivit ett blogginlägg tillägnat åt er.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ah, det här är något jag vill testa.

Medlem

Måste man köpa en Xbox 360 VGA HD AV-kabel eller kan man köra med HDMI också? Och hur drar man sladdarna?

Någon borde slänga upp en guide för att ansluta 360 till datorskärm.

Medlem

Och hur är det med skärmar som har VGA och DVI men inte HDMI?

Medlem

Sluta trippel posta!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Måste man köpa en Xbox 360 VGA HD AV-kabel eller kan man köra med HDMI också? Och hur drar man sladdarna?

Om datorskärmen har HDMI så ska det fungera. Annars är det en VGA HD AV kabel som gäller.

Det är inte alls svårt att koppla VGA HD AV kabeln. Det är bara att koppla den ena ändan (den med två skruvar) till datorskärmen och den andra ändan till 360'n. Det som kan bli lite problematiskt är ljudet om du har lite äldre högtalare. Då kan ett litet tillbehör behövas (läs inläggen i tråden).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Geetcher: Det funkar utmärkt med HMDI->DVI adapter också, dock så får du hitta alternativ lösning till ljudet då (själv kör jag ljudet genom stereon)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ah tack!

MilleX: I'll keep that in mind.

Medlem

jag har nu samma problem som WaltX hade, så jag åkte till en Kjell och frågade efter en "2x RCA hona till en 3.5mm hona" som Zelaxe tipsade om, men de hade ingen alls, finns inte heller på deras hemsida vad jag kan se. De har bara "2x RCA hane till en 3.5mm hona" eller tvärt om.
Så hjälp mig...

1
Skriv svar