ARK: Survival Evolved - Ark.NeVroe.se´s servrar

Medlem
ARK: Survival Evolved - Ark.NeVroe.se´s servrar

Jag har startat 5st ARK: Survival Evolved servrar som är automatiskt uppdaterade till senaste version ca 15min efter att ny version släpps, enda nertid är vid serveruppdateringar och aktiva admins. Hittills är det ett 40-tal aktiva spelare över servrarna som håller god ton.

På min hemsida Ark.NeVroe.se kan ni hitta driftsinformation, nyheter samt även direktlänkar för anslutning till servrarna. Du kan även lägga till alla servrar enkelt Steams "Favoriter" genom att klicka på "Lägg till en server" sedan skriver du in adressen "Ark.NeVroe.se" och därefter "Hitta fler spel på denna adress".

Den fysiska servern som driver detta har jag placerat i ett datacenter i Stockholm med en stabil anslutning som har mycket bra svarstider.

Automatiska serveruppdateringar sker så fort en ny patch har släppts, skicka PM till NeVroe här på FZ om det skulle uppstå problem. Nertid vid uppdatering ligger mellan 5-15 min.

Aktuell information:

  • Svårighetesgraden är nu ökad till 0.75/1 på Ark.NeVroe.se 4 (PvE)

  • Svårighetesgraden är nu ökad till 0.50/1 på Ark.NeVroe.se 1 (PvPvE)

  • Från och med den 4/8-15 så kommer det gå ut meddelande på servrarna innan uppdatering sker. Meddelande skickas ut 15min, 10min, 5min, och 1min innan uppdatering.

  • Data Download är sedan den 20/7-15 avaktiverat över alla servrarna.

  • Ark.NeVroe.se 3 (Hardcore) har nu bytt namn till Ark.NeVroe.se 3 (Funserver) och serverkonfigurationen för denna servern har ändrats. Nu är det 10x xp, 10x gathering, 10x taming speed och längre tider för food/water consumtion på denna server. Anledningen till denna ändring var pga att det inte fanns några aktiva spelare på servern.

  • Helautomatiska uppdateringar sker vid släpp av ny patch! (Varningar går ut 15min innan uppdatering)

Teamspeak Server:
Ark.NeVroe.se:9987

Serverlista:
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 1 (PvPvE) (70slots) - ark.nevroe.se:27015
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 2 (PvPvE) (70slots) - ark.nevroe.se:27016
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 3 (Funserver) (70slots) - ark.nevroe.se:27017
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 4 (PvE) (70slots) - ark.nevroe.se:27018
[EU/SE] Ark.NeVroe.se 5 (PvE) (70slots) - ark.nevroe.se:27019

Server regler:

  1. Bete er! Vi försöker hålla en trevlig server för alla att spela på, så om ni skippar onödig flaming hade det uppskattats.

  2. Byggnader som täcker ingångar till grottor kommer rivas och åter skapande av dessa byggnader kommer leda till permanent ban!

  3. Användning av hack, exploits och andra typer av fusk är strängt förbjudet och kommer leda till permanent ban!

  4. Spam och reklam meddelanden är inte tillåtet på servern.

Jag har servrar som är PVP baserade, men glöm inte att spelare har lagt ner tid och möda på diverse saker. Så även om det inte kommer leda till direkta konsekvenser ber jag er hålla den tanken i bakhuvudet när ni spelar.

Vid eventuella problem eller frågor så hänvisar jag er till att främst skriva i denna tråd.

Patch Notes för aktuell/kommande uppdatering:
Ark Patch Notes

1
Skriv svar