Medlem
Fable II?

Hej

Födelsedagen närmar sig och jag undrar om Fable II är något att skaffa.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Se Fable IIs recension, exempelvis.
Personligen är Fable en av favoritserierna.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

En annan tycker Fable 2 är rena smörjan hehe. Men, smaken är som bekant som baken.


signatur
Medlem

Fable 2 är skitmysigt, men ettan är/var bättre på en del punkter.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ok tack för svaren men måste jag spela 1:an innan 2:an för att förstå storyn i 2:an?


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

ptr
Medlem
Skrivet av MilleX:

Ok tack för svaren men måste jag spela 1:an innan 2:an för att förstå storyn i 2:an?

Nopes, jag hade inte spelat ettan och så som jag förstod det hänger dom inte ihop alls, förutom att det är samma värld. Storymässigt så hänger de absolut inte ihop i alla fall.

Medlem

Tack för svaret:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag vart besviken efter jag varvat ut det två gånger iaf, liten värld och snabbt genomspelat.
Har köpt allt man kan köpa i spelet, så har väll miljontals miljoner som fickpengar nu
Näh, du kommer säkert tycka det är skitskoj ibörjan, vilket jag också gjorde men med tiden så blev det för tråkigt.
Satsa hellre på något annat spel som du är intresserad av, för detta lär inte bli många speltimmar av.

*Edit* Co-op sucks my ass också, man spelar på samma skärm och kameran är virrirg.


signatur

Wai

Medlem

Trots att du är kritisk så ska jag köpa spelet iaf velat ha det länge men det har inte blivit av för att man har köpt flera andra spel.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Godnoken: Börja om och stäng av Glowing Trail, blir ett helt annat spel utan det påslaget. Fightingen blir svårare och roligare också om man inte satsar på en Jack of all Trades utan fokuserar mer på en stil. Jag måste vara uppe i minst 40tim än sålänge, och jag har inte ens kommit upp halvvägs på min andra genomspelning.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Varför blir det roligare?
Hm, jag får väll testa det nån gång och kolla om det blir någon skillnad.
Det går så snabbt att döda bara annars, det är ju ett skott med en pistol and bam, dead.


signatur

Wai

Medlem

För att man blir mindre bunden då, och utforskar i sin tur mycket mera, på min andra genomspelning har jag redan upptäckt 2-3 dungeons som jag missat helt på min första.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Eftersom man har en ljus grej som man kan följa efter undrar jag om man väljer en quest ändras riktningen på ljuset så att man kommer dit man ska för att klara questen?


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Eftersom man har en ljus grej som man kan följa efter undrar jag om man väljer en quest ändras riktningen på ljuset så att man kommer dit man ska för att klara questen?

Japp det är det.
Ups, hade helt glömt bort att Glowing Trail var ljusstrålen:P
Men jag utforskar så mycket ändå så det gör ingen skillnad.
Förresten hur skulle fighterna kunna bli svårare och roligare om man stänger av den:O?


signatur

Wai

Medlem

Tack för svaret!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Fighterna blir ju självklart inte svårare, men jag satsar själv på att inte försöka ta någon skada, kombinerat med att min karaktär inte har någon uppgraderat Toughness gör det att får fienden in några slag på mig så är det ganska lätt att dö. Och ja, det går att ändra riktningen på Glowing Trail.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ändras inte Glowing trail automatiskt när man väljer en quest?


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jo, den leder dig alltså alltid till questet, men det går att ändra så den leder till butiker med erbjudanden och sådant också om du vill.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ok


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Fable 2 är ett mycket roligt spel. Rekommenderar det starkt. Men om du inte har fallout 3 så köpa det:P

Medlem

Har testat Fallout 3 var inget för mig.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Du behöver inte ha spelat Fable 1 då 2:an utspelar sig nåra hundra år efter. Dock så finns det antydningar tillbaks till ettan om vad som hänt och hur världen såg ut då i diverse böcker vilket alltid är trevligt i spel.

Medlem

I already know.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Är skit nöjd med Fable II


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

KoP
Medlem
Skrivet av MilleX:

Är skit nöjd med Fable II

Efter du klarat Fable 2 kan du rota runt lite och försöka hitta ett beg ex. av Fable 1 (helst Lost chapters versionen) till Xbox.. är kompatibelt med 360'n. Vem vet, du kanske gillar Fable 1 också?

http://www.gameshop.se/?id=30578&format=&catID=922&page=descr...

Medlem

Ja vi får se om det blir Fable 1


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Fable 1 finns att köpa via Xbox Live också.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Fable 1 finns att köpa via Xbox Live också.

Ja de gör de. Men inte med "Lost Chapters" inkluderat.

Seriöst nu. Fable och Fable The Lost Chapters är 2 olika spel.
Lost Chapters är så sjuuuuuukt sjukt mycket bättre.
Mer utav allting!

Lost Chapters finns också på Xbox (Funkar fint på Xbox360), men ganska svårhittat! Men så mycket mer värt!

Medlem
Skrivet av Elder_:
Skrivet av Boomer:

Fable 1 finns att köpa via Xbox Live också.

Ja de gör de. Men inte med "Lost Chapters" inkluderat.

Seriöst nu. Fable och Fable The Lost Chapters är 2 olika spel.
Lost Chapters är så sjuuuuuukt sjukt mycket bättre.
Mer utav allting!

Lost Chapters finns också på Xbox (Funkar fint på Xbox360), men ganska svårhittat! Men så mycket mer värt!

Nej nej lost chapters är inte ens värt att spelas...

Medlem
Skrivet av metuz:
Skrivet av Elder_:
Skrivet av Boomer:

Fable 1 finns att köpa via Xbox Live också.

Ja de gör de. Men inte med "Lost Chapters" inkluderat.

Seriöst nu. Fable och Fable The Lost Chapters är 2 olika spel.
Lost Chapters är så sjuuuuuukt sjukt mycket bättre.
Mer utav allting!

Lost Chapters finns också på Xbox (Funkar fint på Xbox360), men ganska svårhittat! Men så mycket mer värt!

Nej nej lost chapters är inte ens värt att spelas...

Jo, bästa, slår fable och fable2


signatur

Illiud Latine dici non potest!

12
Skriv svar