Dricker ni kaffe!
Jag älskar kaffe, kaffe är gottigott! När jag går på caféer så köper jag annars hellre machiato (oklart med stavningen) eller dubbel-expresso. Utan kaffe stannar morgonen... Däremot kanske jag inte borde dricka mer än en-två koppar om dagen.
Det som är negativt med kaffe är att magen säger ifrån om det blir mycket, skakig eller att jag lättare får ångest.
Jag har försökt men kan ej tycker lukten är fantastisk men tycker inte det är gott att dricka. Men tar gärna emot tips på hur en nybörjare kommer igång med kaffe, haha. Känner att det är lite hälsosammare än att konstant dricka energidrycker (Nocco, m.m)
Den energi man känner att man får från energidrycker är mestadels på grund av sockret de innehåller. Jag gillar inte kaffe heller egentligen, men dricker flera koppar om dagen. Hemligheten stavas mjölk. Häll upp kaffet i en kopp, låt det stå nån minut så koppen blir varm å slå i upp till hälften mjölk i koppen. Ju saktare du häller i mjölken, desto mer värme består. Eller så kan du värma upp mjölken lite grann på förhand.
Kör moccamaster och kvarn hemma för det är snabbt, bekvämt och tillräckligt gott. Noga med att inte köpa billiga äckliga filter också.
Tycker Zoegas Hazienda är bästa hela bönan som finns på ICA. Har svårt för rostningar som är bäriga/blommiga föredrar nötigt/chokladigt. Dricker alltid svart, i runda slängar mellan 6-9 koppar om dagen.
Kaffe är mitt livselixir!! Dricker nog runt 10 koppar per dag. Kan rekommendera en helt vanlig kopp svart med en skvätt mjölk i. Gärna Skåne rost
Samma som Kyrre, nästan. Gillar doften, finns få saker som luktar så gott som i iordningställt fika. Men uppskattar inte smaken i huvudtaget och är inget större fan av varm dryck. så.
Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.
Japp, kaffe är brutalt viktigt för att fungera som människa. Jag måste ha en kopp innan första lektionen drar igång för annars klarar jag fan inte av att undervisa. Här hemma har jag en Espressomaskin som gör livet väldigt mycket enklara att leva.
GeForce GTX 1080 | Intel(R) Core(TM) i7-7700K CPU @ 4.20GHz | 32 GB RAM | Microsoft Windows 10 Home
Har alltid tyckt att det luktar gott, men blev extremt besviken första gången när jag smakade det. Brunt vatten med järn. Hade det smakat som det luktat hade jag varit narkoman precis som alla andra.
Saker såsom choklad med kaffesmak är dock alltid välkommet. Även de kaffedrycker där brun-vatten-järnsmaken döljs så mycket som möjligt. Kommer ihåg att jag älskade nån Wiener Melange från kaffeautomaten på högskolan.
Sen om jag ska vara ärlig så låter det inte jätteskoj att vara beroende till den grad som hela Sveriges arbetskraft verkar vara. Dricker mest vatten på jobbet
Övning ger träning.
Jag har haft mina laster och slutat med dem, men kaffe kommer jag aldrig att sluta med. Trots att jag dricker 5-6 koppar om dagen har jag en budgetbryggare hemma, Bosch TKA8013. Funkar helt ok, utom att värmen stängs av efter 20 minuter och jag hatar det. Dock älskar jag att man fyller på vatten med hjälp av plastbehållaren. Man slipper vara försiktig med att inte slå glaskannan i diskhon.
Sen har jag faktiskt verkligen inget speciellt favoritkaffe, brukar köpa olika varje gång.
I'm like you, I have no name.
Aldrig förstått kaffe, däremot COCACOLA förstår jag fullständigt, dricker minst 3 burkar om dan, plus te morgonen med min magmedicin som smakar med allt annat (blandas i dricka), men teet, den godaste mixen forest fruit, smakar inget, nästna godare med påsen i teet...
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Nej, inte längre. Har aldrig varit nån stordrickare men låg som mest på ca en kopp per dag i nästan ett år men beslöt mig för att lägga av innan man blev en sån som måste dricka 5-8 koppar om dagen. Är 28 år gammal om det är intressant. Kan dock fortfarande ta en kopp koffeinfritt ibland om suget faller sig på men annars får det vara. Dricker ingen form av energidryck heller längre, tidigare kunde det bli nån redbull i veckan/månaden men har aldrig varit stor på dem heller. Ska dock nämna att jag dricker ett par koppar te i veckan.
fick smisk som barn
Nej, inte längre. Har aldrig varit nån stordrickare men låg som mest på ca en kopp per dag i nästan ett år men beslöt mig för att lägga av innan man blev en sån som måste dricka 5-8 koppar om dagen. Är 28 år gammal om det är intressant. Kan dock fortfarande ta en kopp koffeinfritt ibland om suget faller sig på men annars får det vara. Dricker ingen form av energidryck heller längre, tidigare kunde det bli nån redbull i veckan/månaden men har aldrig varit stor på dem heller. Ska dock nämna att jag dricker ett par koppar te i veckan.
Vad är det med dagens nördar? När jag var ung på speedrun race eller lanpartyn levde vi på koffein och snus och blev nästan döva av all lasermusik *dunk* *dunk*. Nu sitter ni och kodar med Th’e och Mozart musik i bakgrunden?
Jag tycker om kaffe men verkar vara i minoritet då jag är super känslig för koffein. Jag blir skakis och kan få hjärtklappning bara av att dricka 2 koppar kaffe under förmiddagen. Plus kass i magen..
Och eftersom det lätt blir så att man tar fler koppar varje gång man blir trött så mådde jag bara dåligt av det i längden och har slutat helt med kaffe nu. Dricker nån kopp te varje dag och det får räcka!
Men det är nog till det bättre, tycker faktiskt man blivit mkt piggare och har en mer jämn energi nivå hela dagen om man inte dricker kaffe
Vad är det med dagens nördar? När jag var ung på speedrun race eller lanpartyn levde vi på koffein och snus och blev nästan döva av all lasermusik *dunk* *dunk*. Nu sitter ni och kodar med Th’e och Mozart musik i bakgrunden?
I mina yngre dagar så var det cola och eneridryck som flödade men nu på ålderns höst (28) så är det som norrmännen säger; ”akkurat” att det är klassisk musik och te till programmeringen som gäller.
fick smisk som barn
I mina yngre dagar så var det cola och eneridryck som flödade men nu på ålderns höst (28) så är det som norrmännen säger; ”akkurat” att det är klassisk musik och te till programmeringen som gäller.
Haha
Har alltid tyckt att det luktar gott, men blev extremt besviken första gången när jag smakade det. Brunt vatten med järn. Hade det smakat som det luktat hade jag varit narkoman precis som alla andra.
Saker såsom choklad med kaffesmak är dock alltid välkommet. Även de kaffedrycker där brun-vatten-järnsmaken döljs så mycket som möjligt. Kommer ihåg att jag älskade nån Wiener Melange från kaffeautomaten på högskolan.
Sen om jag ska vara ärlig så låter det inte jätteskoj att vara beroende till den grad som hela Sveriges arbetskraft verkar vara. Dricker mest vatten på jobbet
Vissa sorter smakar inget vidare. Jag föredrar Arvid Nordquist Svea eftersom det smakar lite mer än bara traditionellt kaffe.
Gillar du inte vattnet i kranen hemma heller så är det kört redan där. Bryggare spelar också en stor roll, när vår kanna åkte i golvet provade vi en lite dyrare bryggare och jag blev förvånad över hur mycket bättre kaffet blev.
Jag har faktiskt prövat det flera gånger men det är aldrig något som fallit mig i smaken. Min morbror har alltid sagt att jag inte har vuxit upp innan jag lärt mig dricka kaffe
Kaffe är ett måste i mitt verklighetsperspektiv. Helt omöjligt att vakna utan. Har tyvärr gått från nattsvart dödskaffe till att börja ha mjölk i skiten. Jag har problem med att lägga på mig vikt, så behöver alla extra kalorier. Funkar fint det med, men känns mycket sötare och barnsligare.
Jag recenserar indiespelet "Dude, Where Is My Beer?":
https://youtu.be/vOIHfUC2VjQ