Diskussion: Vilket är Blizzards bästa spel?

Medlem

Gillade atmosfären i Diablo II, får bli den.
Grym musik i expansionen också.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag röstade WoW, jag är gammal!
Startade med blizzard spel tidigt, men den riktiga started för mig var warcraft 1, fantastiskt spel spenderade många timmar där. (sedan warcraft 2 och 3, starcraft etc givetvis).
Älskar lore'n, så WoW är ju oslagbart där man får gå omkring ivärlden som skapades i w1,w2,w3 etc. Sen kanske jag inte älskar alla beslut som tagits över tiden men dock.

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av kadavriak:

Oj, när man ser denna lista på vad Blizzard har åstadkommit inser jag att de inte är några av mina favoriter. Diablo III var en praktmiss enligt mig, även om expansion o patcher ordnat till det en del. WoW kan jag förstå att folk gillar men personligen tycker jag striderna är otroligt tråkiga och enformiga så även om jag gillar världen och miljön kan jag inte förmå mig att spela någon längre stund. Starcraft spelen symboliserar för mig allt det som blivit dåligt med RTS spel, allt resulterar i en optimal strategi som man måste följa och den som klickar igenom den fortast vinner. Hearthstone tycker jag är skapligt som spel men jag avskyr konceptet med random boosters och pay-to-win. HotS har jag faktiskt inte provat och har inget intresse av det heller.

Jag röstade på Diablo 2. För mig är det solklart det bästa Blizzard åstadkommit, och i synnerhet när man tänker på att det är 15 år gammalt.

Jag håller med dig i det stora hela. Enda jag inte skulle hålla med om är att hearthstone skulle vara pay 2 win. Finns inga orättvisa fördelar du kan få genom att betala som inte lite speltid skulle kunna lösa.

För mig är det i princip samma sak. Att jag betalar med tid eller pengar saknar betydelse i sammanhanget. Men visst finns det mycket värre exempel på pay-to-win, Hearthstone är relativt måttligt i det avseendet, men till sist så kan du ändå bygga en bättre lek än mig bara för att du har tillgång till bättre / mer synergistista kort än vad jag har och detta pga att du lagt mer tid eller pengar på spelet. Jag upplever också att expansionerna förstärkt detta intryck något.

Det är inte pay to win, det är pay to skip. Skillnaden är drastisk, och oundviklig. I ett kortspel måste du kunna ha valet att köpa packs för riktiga pengar för att det ska fungera (det hade INTE fungerat att ta bort det alternativet och be folk låsa upp allt genom guld, det tar för lång tid och kräver för mycket spelande under fel omständigheter), men ditt övertag i spelet är inte någonting garanterat. Vilka personer som har fått vilka kort och hur många kort den fått när denne inte köper packs för riktiga pengar är mycket mer random, då det tar ett tag innan du börjar disenchanta kort regelbundet för att få dust så du kan crafta vad du vill ha.

Det innebär inte att betalande kunder automatiskt kan göra de bästa decken medan Free to Play spelarna inte kan det. Det är upp till tur båda gångerna. Det som faktiskt ger fördelen för folk som har köpt för IRL-pengar är att de har fått fler packs och därmed statistiskt sätt har fått fler chanser att få rätt kort eller tillräckligt med dust. Det handlar inte alls om hur packsen är införskaffade, utan det är volymen som utgör skillnaden. Detta kan inte kallas för pay to win, eftersom det är en intrinsikal del av att spel som går ut på att samla kort.

Dessutom så spelar individuell skicklighet mer roll än vad folk ger det credit for.

Medlem

Är ingen fan av Blizzard då jag tycker deras spel tar för lite risker men jag kommer ihåg jag gillade Rock n' Roll Racing så det får bli det.

Medlem

36 år här och röstar på WoW.

Visst, jag älskade Diablo 1, ÄLSKADE Diablo 2. Spelade WC2 På LAN och njöt.

Men inget spel har gett mig minnen som när jag fick vara tank första gången i en raid, på självaste Lich King med ett guild som aldrig tagit honom förut (jag aldrig ens testat honom förut), och vi lyckas sänka fanskapet. Den euforin går inte åreruppleva i ett spel.

Så av det skälet, och många fler, får WoW min röst.

Medlem

Diablo 2 hands down!

KoP
Medlem

Lord of the rings Vol. 1 är ju inte med på listan. :/

Medlem

Var ett ganska lätt val

The Lost Vikings (hade valt tvåan också om man kunde rösta på flera)


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

Röstar på SC1 med åldern 32.
Inget som slår orginal starcraft med Broodwar expansionen.
Fastnade tyvärr aldrig vid warcraft etc etc.

Medlem

Jag ville rösta på Frozen Throne. Körde på D2 istället.

Medlem

Huruvida man röstar på WoW eller nåt annat beror väl en del på hur man definierar "bäst" kan jag tänka mig. Många går säkert längs tankebanorna "jag har lagt mest tid på detta, med råge, det är klart bäst", vilket ju inte är fel i sig, det är ju helt upp till var och en att avgöra om "många timmars glädje" = bra.

Jag försöker svara på frågan så objektivt jag kan (vilket ju naturligtvis inte är 100% möjligt), men då vinner Diablo 1 för mig. Detta eftersom allt i det spelet hänger samman på ett så bra sätt för att leverera en känsla. Du tillbringar typ hela spelet under jord i en klaustrofobisk labyrint, i mörker, där ljuset runt din gubbe bara når en kort bit. Musiken är perfekt genom hela spelet för att ge dig kalla kårar och gåshud. Lyssna på
https://www.youtube.com/watch?v=Yul_AGm-7GI
Det är musiken som spelas i helvetet. Med barnskrik i bakgrunden för extra creepiness.

Kommer ihåg första gången man mötte Butcher. Uppbyggnaden inför det mötet var inte lång, men den var sjukt effektiv, och jag var så jävla skraj när jag såg rummet med mängder av upphängda kroppar, öppnar dörren och får det jävligaste "aaaaah, fresh meat!" nånsin uppslängt i ansiktet på mig.
Diablo 1 var ett spel där alla delar samarbetade för att göra dig rädd och mentalt utmattad, sjukt välgjort spel.

Medlem

WoW jag är 24

dmn
Medlem
Skrivet av Denglade:

Varför tror alla att det är folk med låg ålder som röstar på WoW? Wow kom ut för 10 år sen. De som började spela då var ca 15 år gamla och har forstätt spela sen dess. De flesta som spelar WoW idag är mellan 25 till 35 år gamla.

Vi som var 20-25 och började spela WoW när det kom var garanterat fler än de som var runt 15.

Medlem

Utan Warcraft hade det nog inte blivit ett WoW

Medlem

Oavsett hur man gillar utvecklingen av WoW så är det ingen tvekan. Däremot så har jag svårt att bara välja en, då jag har spelat alla från Warcraft II: Tides of Darkness och framåt. Alla är snudd på mästerverk i sin genre.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Hearthstone är relativt måttligt i det avseendet, men till sist så kan du ändå bygga en bättre lek än mig bara för att du har tillgång till bättre / mer synergistista kort än vad jag har och detta pga att du lagt mer tid eller pengar på spelet....

Så ska det ju dock vara...ifall en lägger mer tid och energi på något så borde den ju rimligtvis vara bättre än en annan, såvida sistnämnda inte har ett orättvist intellektuellt övertag
HearthStone har väl tydligt, och gång på gång visat att du inte kommer vinna i någon större utsträckning ifall du inte har någon koll på vad du gör, oavsett kort på hand.
Även ifall jag har rätt gott om kort har jag t.ex inte brytt mig om att kolla deck builds på nätet, utan tragglar på i min egen takt och nivå.
Tänk på slumpfaktorn också...ibland kommer någon jäkla nybörjare slå någon med ett betalt topp-deck och skicklighet att använda det...vad orättvist! ^^

Medlem

Jag gillade The lost vikings när det begav sig men utöver det har jag aldrig haft särskilt mycket kärlek för Blizzards spel, jag gillade inte ens Diablo även om det var föregångaren till andra favoritspel som kom lite senare hehe.

Medlem

Jag började spela WoW under vanilla men slutade ett tag i Mists of Pandaria, kom tillbaka, slutade under expansionen som kom efter, Warlords of Draenor tror jag (?) Kom tillbaka, spelade ett litet tag men tröttnade rätt fort.

Men med tanke på att WoW är det spel jag spelat mest i mitt liv samt har haft många roliga stunder där, lärt känna många bra vänner som jag fortfarande har kontakt med så är mitt val uppenbart. Jag röstade på World of Warcraft.

Men jag älskar Warcraft 1, 2, 3 och The Frozen Throne.

Medlem

Diablo 2 har jag lagt ner tusentals timmar på. Har aldrig tröttnat på spelet. Har originalskivor från när det släpptes kvar fortfarande. Överlägset bästa spel och lättast val för min del.

Medlem

Det var ett svårt val mellan Diablo 2 och World of Warcraft, men ansåg att D2 fick min röst då det har gett mig tusentals timmar nöje, både som orginal och moddat.

Detsamma gäller World of Warcraft, sjukt underhållande spel. Men Diablo 2 har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. För att de "tillät" playercommunity att modifiera content och få spelet att leva så mycket längre.

Medlem

Utan tvekan wow, inget annat spel har gett mig så otroligt många timmars underhållning.


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Glömde skriva vad jag röstade på Det blev Warcraft II: Tides of Darkness

Medlem

Undrar om hälften av dom som röstat på WoW, spelat något annat en just WoW från blizzards sortiment. Kommer ihåg själv när man spelade WoW var flertal som aldrig tidigare spelat en Blizzard titel.

WoW är ett bra spel samt att det ändrade MMO kartan, men att säga att det är blizzards bästa spel är fel tycker JAG

Medlem

Har spelat i princip alla Blizzards spel och alla är bra men WoW är nog det som jag har spelat längst och haft mest kul i med båda irl kompisar och sådana man lärt känna genom spelet

Medlem
Skrivet av jimmah:

Undrar om hälften av dom som röstat på WoW, spelat något annat en just WoW från blizzards sortiment. Kommer ihåg själv när man spelade WoW var flertal som aldrig tidigare spelat en Blizzard titel.

WoW är ett bra spel samt att det ändrade MMO kartan, men att säga att det är blizzards bästa spel är fel tycker JAG

För mig är WoW det bästa spelet eftersom jag fått livslång vänskap med många människor. Har träffat en del i verkligheten och har fortfarande kontakt med min guild som fortfarande kör på.

Och många av oss som röstat på WoW har nog faktiskt spelat andra av deras titlar. Dra inte alla över en kam

Som jag nämnde högre uppe så älskar jag Warcraft 1, 2, 3 och The Frozen Throne och jag gillade DotA måttligt när jag gick på gymnasiet runt 2005-2006.

Har spelat Starcraft 1 och 2 men gillade dem inte alls.

När min pappa köpte Diablo 2 var jag bara 11 år och förstod mig inte på det så värst mycket så där kan jag inte uttala mig. Diablo 3 var skoj ett tag men jag är inte den person som tycker om att grinda, farma, grinda, farma, grinda, farma, grinda, farma, grinda, farma, grinda, farma dag ut och dag in.

Och ett av deras senaste tillskott, Hearthstone, var väl rätt skoj ett tag. Heroes of the Storm har jag inte testat och kommer nog inte göra heller då MOBA-genren inte är något för mig.

Medlem

Wow kanske borde få min röst med tanke på hur mycket jag spelat det och hur otroligt kul jag haft i det. Men jag röstade istället på Starcraft för jag älskar det universumet,och det är ett av de bästa storys jag upplevt i ett spel. Iaf tyckte jag det då.
On a off note: heroes of the storm Spelar jag just nu, och älskar.

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av kadavriak:

Oj, när man ser denna lista på vad Blizzard har åstadkommit inser jag att de inte är några av mina favoriter. Diablo III var en praktmiss enligt mig, även om expansion o patcher ordnat till det en del. WoW kan jag förstå att folk gillar men personligen tycker jag striderna är otroligt tråkiga och enformiga så även om jag gillar världen och miljön kan jag inte förmå mig att spela någon längre stund. Starcraft spelen symboliserar för mig allt det som blivit dåligt med RTS spel, allt resulterar i en optimal strategi som man måste följa och den som klickar igenom den fortast vinner. Hearthstone tycker jag är skapligt som spel men jag avskyr konceptet med random boosters och pay-to-win. HotS har jag faktiskt inte provat och har inget intresse av det heller.

Jag röstade på Diablo 2. För mig är det solklart det bästa Blizzard åstadkommit, och i synnerhet när man tänker på att det är 15 år gammalt.

Jag håller med dig i det stora hela. Enda jag inte skulle hålla med om är att hearthstone skulle vara pay 2 win. Finns inga orättvisa fördelar du kan få genom att betala som inte lite speltid skulle kunna lösa.

För mig är det i princip samma sak. Att jag betalar med tid eller pengar saknar betydelse i sammanhanget. Men visst finns det mycket värre exempel på pay-to-win, Hearthstone är relativt måttligt i det avseendet, men till sist så kan du ändå bygga en bättre lek än mig bara för att du har tillgång till bättre / mer synergistista kort än vad jag har och detta pga att du lagt mer tid eller pengar på spelet. Jag upplever också att expansionerna förstärkt detta intryck något.

Jo nu har jag iofs inte kört så mycket och kör inte ranked, så dom flesta jag möter har någorlunda basic card uppsättningar.

Inaktiv

Warcraft 3 är bara 3 år äldre än WoW, just saying.

Utan tvekan Wow för mig, tätt följt av Diablo 2.

Medlem

Warcraft 3 för min del, följt av Diablo 1 och sedan Diablo 3(YOU HEARD ME!..dock inte på release.)

Medlem

WoW och jag tror inte jag är i min ungdoms glans längre. 38 år och jag spelar fortfarande. Vill ge Diablo 2 en rejäl tumme upp som stark tvåa också Får ofta återfall där hehe.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Skriv svar