Diskussion: Vilket är Blizzards bästa spel?

CJ
Medlem
Skrivet av Remus:

Tråkigt att WoW leder. Men som Zotyr sa så är nog medelåldern väldigt låg här på Fragzone.

Jag har varit med sedan Lost Vikings, WC1, SC1, DB1 och jag röstade Warcraft 3. Är så himla sugen på Warcraft 4 med hjältar tillbaka igen... Saknar Warcraft 3 ganska ofta. Otroligt mysigt spel där man högg ner träd och grafiken var mysig. Musiken var skit bra också.

Just nu är det Starcraft 2 som gäller. Ser fram emot Legacy of the Void.

Tumme upp.

Själv röstade jag på Warcraft 2. Första Blizzardspelet jag spelade. Minns rivaliteten mellan Warcraft 2: Tides of Darkness och Command & Conquer: Tiberian Dawn.

Spelade förvisso War1 senare och håller med om att War3 var ett riktigt bra spel. Wow var kul dom nytt och är om inte annat ett oerhört imponerande projekt i många avseenden.

Starcraft 1 & 2 är också kul. Men gillar fantasy RTS snäppet mer.

Hoppas på Warcraft 4.

Medlem

Tveklöst WoW (kommer från en 43 åring). Måste nog säga att jag har mina allra bästa spelminnen från det!

Onlinespel är ju så oerhört mycket mer än spelet i sig dock, det är ju sällskapet som spelar in också, säkert till 60%. Jag spelade WoW när det kom ut och mit betyg DÅ var nog 2/10, hemskt tyckte jag (spelade mest själv), glömde bort det i 2 år typ, sen började jag spela med vänner = roligaste jag haft i ett spel, oerhört strategiskt och komplext vad gäller te.x vissa bossfigter som är väldigt svåra. Något man inte ser om man bara skrapar på ytan, så som jag gjorde när jag först spelade. Battleground-lirandet var otroligt roligt, har nog bästa minnena just från det


signatur
CJ
Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Av att dömma från pollen så är det bara äldre spel som ligger bäst till. Warcraft 3, Diablo 1 & 2, Starcraft och WoW var alla riktigt bra för sin tid.

Deras nyare spel har dock inte varit lika imponerande, WoW expansionerna har blivit sämre och gett oss mindre och mindre content. Diablo 3 var skit när det släpptes och är fortfarande bara mediokert. Starcraft 2 var bra men inte revolutionerande som Starcaft 1 var för sin tid. Heroes of the Storm....nerdummat moba som det redan finns massor av.
Hearthstone, nog det bästa dom gjort på länge, vilket är lite sorgligt. Men det är ju inga spel som ger den där "Woow" facktorn som de äldre gjorde.
För lite innovation och för mycket nerdummning för att nå den stora massan. Tyvärr..

Håller med, även om det kanske bör nämnas att både Warcraft och Starcraft lånat mycket "design & art" från Warhammer. Men åandra sidan så lånar alla av alla.

Overwatch kommer säkert bli bra och locka många till en litet mer oskuldsfullt Pixar-FPS. Men inget för mig.

Warcraft 4 eller ett nytt MMORPG är nog det enda som kan locka iaf mig.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Blackthorne är den amerikanska titeln, Blackhawk i europa.

Spelet jag spelade på vår mac hemma när jag va mindre hette defenitivt Blackthorne, så det vet jag inte om det stämmer till 100%.

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Mabec:

Blackthorne är den amerikanska titeln, Blackhawk i europa.

Spelet jag spelade på vår mac hemma när jag va mindre hette defenitivt Blackthorne, så det vet jag inte om det stämmer till 100%.

Ah, det som kom till datorer hade nog den titeln ja, det var företag som Nintendo som blev skraj med stämningar för ett ölmärke med samma namn http://blackthorne-easton.com/craft-beer/

Medlem

Tänkte först D1, men sen tänkte jag på mina hundratals dagar "played" i WoW så varför ljuga. Jag är 35 btw.

Skriv svar