Trasig gammel xbox?

Medlem
Trasig gammel xbox?

Hej i lördags när jag såg two and half men så slocknade min gammel xbox helt utan förvarning. Jaha tänkte jag, så jag gick och slog på den igen men då han den inte ens starta upp så small det till så slocknade den och så började det att lukta bränt. Så jag skruvade upp den för att kolla vad det var som luktade bränt så fann jag detta:

Fullständig storlek

Fullständig storlek

Fullständig storlek

Fullständig storlek

Grejen är ju det att den funkar efter det där, har slagit igång den och använt den litegran efter det och den går ju inte varm heller utan håller fina temperaturer.

Använder den uteslutande till xbmc (xbox media center) kör komponent och skalar upp sd material till 720p men däremot så pallar den inte rent 720p material utan bara att skala upp sd.

Men törs jag använda den någonting mer eller? Finns det risk att den börja brinna eller något liknande? Eller skulle den bara slockna ifall det skulle bli något mer fel med den?

M.V.H. Johan

Medlem

Skulle inte lämna den på om jag lämnar rummet längre tid direkt..
Den har ju flammskyddsmedel men inte alltid hjälpligt, och inte alltid bra att slå på sina prylar
Ser ut som din kondning som överhettats och smällt, köp elektrisk puts spray o gör rent där.

Medlem

Tack för svaret bra att veta Kommer ju inte lämna på den i onödan under en längre tid utan kommer på sin höjd att gå på toaletten då jag lämnar den. Men om jag gör rent där? Kan jag lita mer på den då? Är egentligen inte så brydd om den utan vill mest att den ska hålla tills jag köper en Tvix. Men så länge den inte luktar bränt är det väl ingen fara när man har den på?

Dom är odödliga gammel xboxarna. Det är ju som konstigt att den funkar när en kondning har smält.

1
Skriv svar