Internt ip driver mig galen! Snabb hjälp

Inaktiv
Internt ip driver mig galen! Snabb hjälp

Jag har nyligen inhandlat GoW2. I går hade jag problem med att Xboxet skulle vara så korkat och dela till sig en intern ip adress, det vill säga 169.X.X.X.

Det löste sig efter diverse om och men. Men nu har jag fastnat, igen. Det vägrar fungera.

Jag har startat om modem + xbox men inget verkar vilja gå min väg. Jag har ett Router/Modem Thompsoon TG784 från Bredbandsbolaget.

Har varit inne i det och kollat och inte ens där ser jag Xboxet som en enhet. Testat att reseta till fabriks inställningarna på modemet men samma sak där, inget.

Hjälp en desperat gammal man som vill bli slaktad i Gow2 online

Tack

Medlem

Är inte interna IPnummer 168.X.X.X?


signatur
Inaktiv

Nej. Eller ja, det Routern delade ut. Sen har microsoft ett med.

ptr
Medlem

får du en 169.x.x.x adress är det lika med att xboxet inte hittat någon DHCP-server (din router) och tilldelar sig en egen ip-adress men eftersom inget annat finns på det nätet så kan den inte prata med något annat.

här är giltiga interna ip-adresser:
10.0.0.0 - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255

Jag fattar det som att du har en router som du har fått från bredbandsbolaget? Om du använder samma till din PC och det fungerar, så skriv ipconfig /all i kommandotolken och kolla vad för ip-adress din default gateway har. Skriv sedan in den ip-adressen i en webbrowser, login brukar vara admin och tomt lösenord. Kolla sedan runt där om det finns några loggar eller konstiga inställningar. Dock borde det ju inte göra det då du har återställt router, men man vet aldrig

Men först och främst, har du kollat kabeln? blinkar det i porten där kabeln är ipluggad på både routern och xboxet?

Inaktiv

Jag vet. Men 169.... Är "intern" en 192.... är en extern adress för xboxet, 82.... är för routern. Men strunt samma jag gav upp satte på automatiskt, sen fungerade det helt plötsligt, skumt!

1
Skriv svar