Star Wars: Battlefront
Varför använda benen som en tönt när man kan sitta i en X-Wing och ha det bekvämt och skönt? Vi har testat det nya Fighter Squadron-läget.
#electronic-arts, #star-wars-battlefront, #star-wars-tie-fighter, #lucasarts, #call-of-duty-black-ops-3, #dice
Låter ju bra om de verkar ha fått ordning på kontrollerna, var väl det flest människor klagade på i alphan? Känns skönt att man inte är något jättefan av serien så man slipper vara så sjukt besviken som några andra här redan nu
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB - Steelseries Arctic 5 - Corsair 750D - Custom water loop
I stort sett all pepp jag hade när Battlefront 3 utannonserades har försvunnit. Det känns som det kommer bli alldeles för ihopstressat bara för de vill bli klara till Star Wars-filmen kommer.
Känns snarare som att de är så jävla rädda för att folk ska tycka de är för komplext, så det blir fördummat, simplifierat och enkelt som fan, för gud förbjude om ett Star Wars fan tycker spelet har för svår inlärningskurva... BF 3,4 var juuu så komplext !! nästa simulatornivå... *suck*
"Det är väldigt skitnödigt på FZ nuförtiden"
I stort sett all pepp jag hade när Battlefront 3 utannonserades har försvunnit. Det känns som det kommer bli alldeles för ihopstressat bara för de vill bli klara till Star Wars-filmen kommer.
Känns snarare som att de är så jävla rädda för att folk ska tycka de är för komplext, så det blir fördummat, simplifierat och enkelt som fan, för gud förbjude om ett Star Wars fan tycker spelet har för svår inlärningskurva... BF 3,4 var juuu så komplext !! nästa simulatornivå... *suck*
Komplext i spelsammanhang tycker jag är ett svårtolkat begrepp. Ett spel kan vara "lätt att lära men svårt att bemästra" utan att det inte är komplext för det. Vad är det egentligen som gör ett spel svårt då, ett krångligt och efterblivet interface?Satt själv och svor över introt till Wicher 2 för inte så länge sedan, då det skulle gå igenom allt på 2 minuter. Det kändes ju mer som att man tvingades memorera alla spelelement och dess snabbknappar i intro utan att spelet för den delen behöver vara svårt i sig.
Antar att "svårt" i spelsammanhang bäst kännetecknas av när du har ett 20-tal av olika spelmässiga variationer inför en given handling där bara ett antal under en begränsad tid garanterar framgång i vad du försöker göra.
Jämför man med BF-serien så ställs du väl kanske inte riktigt inför så mycket svårigheter ens på riktigt...håll dig själv vid liv på bästa sätt samtidigt som du sätter käppar i hjulen för fienden. Den svårighetsgraden är ingenting som spelets interface/uppbyggnad avgör, utan hur skicklig du är som spelare.