Slagen av den nya generationen

Flakmonkey
Slagen av den nya generationen

Igår hände det, då blev jag "ägd" av nästa generationens gamers i min familj. Under ett födelsedagsfirande hos min bror ingår det att spela FIFA mot hans son. Det har genom alla år inte varit några som helst problem att slå honom men efter att ha blivit 14 år och ha lirat FIFA 15 mer eller mindre fantatiskt sedan det släpptes så åkte jag igår på stryk i tre raka matcher. Inga utskåpningar men till skillnad mot tidigare gånger då jag "lekt" så var det nu han som försökte glänsa lite extra istället för att göra enkla mål.

Nu tror jag att just det här fallet kan förklaras med att jag helt enkelt inte spelat FIFA 15 mer än ett par gånger och man trots allt måste lära sig hur FIFA fungerar just det här året. I FIFA 14 var det tex mycket inlägg medan det i FIFA 15 tycks vara snabba forwards som får långa stickare och långskott som gäller. åtminstone är det min erfarenhet av dem. Att träna och nöta är ju dock en del av det som saknats hos honom tidigare så det är bara positivt att han vinner pga just det.

Hursom så var det i varje fall en intressant känsla och något som man oundvikligen kommer stöta på allt mer tills man till sist inte är den roliga farbrodern som man får TV-spel av och man behöver få hjälp av när man stöter på problem. Blir trist när det väl blir så, men det är väl så livet fungerar helt enkelt

#blogg

Medlem
Slagen av den nya generationen

Hände exakt samma sak för mig, men med min 9 åriga systerson i FIFA
Känner som du skriver, fram tills nu är man någon han sett upp till hela tiden men kommerr nog gå utför framåt ^^

Flakmonkey

Circle of life Tycker iaf att de ska vara glada över att de har haft någon som kommit med nya spel och visat dem hur man lirar. När en annan var liten så fick man inte sådan service. Var ju inte som att ens föräldrar kunde visa hur man göra i Super Mario Bros!

1
Skriv svar