Nu är Guild Wars 2 gratis – helt utan nya mikrotransaktioner

Robot
Nu är Guild Wars 2 gratis – helt utan nya mikrotransaktioner
Geeks Gaming
Nu är Guild Wars 2 gratis – helt utan nya mikrotransaktioner

Ett mycket bra spel. Har ni aldrig testat de så rekommenderar jag de starkt.

Medlem

En perfekt chans för dom som ej hunnit prova detta underbara spel!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ett mycket bra spel. Har ni aldrig testat de så rekommenderar jag de starkt.

Spelet kanske är bra men semi-automatiska flintlåspistoler dödar inlevelsen för mig :/


signatur

I drank what?

Medlem

Så det blir inga nya items i gem store längre? låter ju som att det inte komma hålla i längden. Lite förvirrade då F2P konton har tillgång till Gem Store och Currency Exchange.

Låter som att klassikt F2P mikrotransaktioner fortfarande är kvar.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Så det blir inga nya items i gem store längre? låter ju som att det inte komma hålla i längden. Lite förvirrade då F2P konton har tillgång till Gem Store och Currency Exchange.

Låter som att klassikt F2P mikrotransaktioner fortfarande är kvar.

Dem har tillgång till gem to gold. Men inte gold to gem. Varför skulle dem inte ha tillgång till gem store. Gem store har funnits sedan dem släppte spelet och då var det B2P. Samma gem store liksom. Inget har ändrats där. Man kan bara köpa typ skins och annat som inte är pay to win.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Jinxswe:

Ett mycket bra spel. Har ni aldrig testat de så rekommenderar jag de starkt.

Spelet kanske är bra men semi-automatiska flintlåspistoler dödar inlevelsen för mig :/

Jävlar vad du måste ha problem att hitta spel som INTE dödar inlevelsen för dig om du låser dig på en sån liten detalj

Medlem

Har gått i tankar om att köpa det nu då man fick spelet och den nya expansionen för 400 kr så det här kom ju perfekt!

Medlem
Skrivet av FImps:
Skrivet av Cybersoul:

Så det blir inga nya items i gem store längre? låter ju som att det inte komma hålla i längden. Lite förvirrade då F2P konton har tillgång till Gem Store och Currency Exchange.

Låter som att klassikt F2P mikrotransaktioner fortfarande är kvar.

Dem har tillgång till gem to gold. Men inte gold to gem. Varför skulle dem inte ha tillgång till gem store. Gem store har funnits sedan dem släppte spelet och då var det B2P. Samma gem store liksom. Inget har ändrats där. Man kan bara köpa typ skins och annat som inte är pay to win.

Det är inte pay to win eftersom det inte finns något att vinna. All group-content är ett skämt och PvP är fristående från PvE vilket innebär att det inte är någon progression att tala om. Jo WvW har band till PvE men vem bryr sig, det är bara en stor soppa i alla fall.

Men är man sugen på ett barnanpassat solo-mmo utan endgame så är det absolut en gyllene chans att prova!

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av FImps:
Skrivet av Cybersoul:

Så det blir inga nya items i gem store längre? låter ju som att det inte komma hålla i längden. Lite förvirrade då F2P konton har tillgång till Gem Store och Currency Exchange.

Låter som att klassikt F2P mikrotransaktioner fortfarande är kvar.

Dem har tillgång till gem to gold. Men inte gold to gem. Varför skulle dem inte ha tillgång till gem store. Gem store har funnits sedan dem släppte spelet och då var det B2P. Samma gem store liksom. Inget har ändrats där. Man kan bara köpa typ skins och annat som inte är pay to win.

Det är inte pay to win eftersom det inte finns något att vinna. All group-content är ett skämt och PvP är fristående från PvE vilket innebär att det inte är någon progression att tala om. Jo WvW har band till PvE men vem bryr sig, det är bara en stor soppa i alla fall.

Men är man sugen på ett barnanpassat solo-mmo utan endgame så är det absolut en gyllene chans att prova!

Har du ens spelat spelet, under den senaste tiden? Ja pvp är fristående men det är för att alla har tillgång till allt gällande gear m.m. Alltså är pvp helt skill baserat, finns inga gear fördelar... Dem har inplanterat pvp progression och gjort om en del hur progression är i pvp. Så nu har pvp verkligen progression... Gw2 är spel som inte är gear grind efter gear grind.. Det finns en hel den end game content.. Som t.ex. Living story uppdate varannan vecka.. Dock så är det inget nu, då HoT snart kommer... Hela spelet är typ group content bara joina en fight utan ens behöver joina en grupp och du får din loot.. Det är ingen fight om loot för att alla som har gjort något i fighten får sin loot. Det är ganska causal på vissa bitar ja, men det är roligt och Epic med stora world Bosses som poppar upp lite bland då och då... Det finns fractal dungeon. Som är svårare än vanliga dungeon

Det finns exotic gear som är det man behöver för att klara t.ex. Fractal. Sedan finns det acendend gear som är lite bättre än exotic. Som tar ett tag att fixa. Men inget gear som man måste ha. Det finns legendary som är lika bra som acended. Dock ser mycket coolare ut och man ändra stats på dem hur ofta man vill.

Trevligt, men lite oväntat det här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Dom har misskött sig så jävla hårt mot comunityn. Fyfan

Medlem
Skrivet av FImps:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av FImps:
Skrivet av Cybersoul:

Så det blir inga nya items i gem store längre? låter ju som att det inte komma hålla i längden. Lite förvirrade då F2P konton har tillgång till Gem Store och Currency Exchange.

Låter som att klassikt F2P mikrotransaktioner fortfarande är kvar.

Man kan bara köpa typ skins och annat som inte är pay to win.

Det är inte pay to win eftersom det inte finns något att vinna. All group-content är ett skämt och PvP är fristående från PvE vilket innebär att det inte är någon progression att tala om. Jo WvW har band till PvE men vem bryr sig, det är bara en stor soppa i alla fall.

Men är man sugen på ett barnanpassat solo-mmo utan endgame så är det absolut en gyllene chans att prova!

Dem har inplanterat pvp progression

Implementerat*
Jo jag har 3.2k timmar i GW2 eftersom jag desperat försökte spela gammalt material om och om igen, och det var mitt första MMO så jag hade inget att jämföra med. Folk solo'ar grottorna eftersom dom är så lätta och worldbossarna är skrattretande. Vill du klara vissa worldevents som tex Grenth så får du se till att göra det på natten för på dagen skalas eventen upp av 100 idioter som bara ligger och skriker efter en ress.
Det finns inget endgame, när du dingar 80 så kan du spela om dom gamla grottorna. Undantaget är fractals som även är den enda bra uppdateringen som kommit sedan spelets release. Det enda målet för någon att spela PvE är kanske att samla skins, och då har du en renodlad tidsbegränsad grind pga fractals. Jag skrapade ihop alla fractal vapen-skins'en och en metrologicus och efter det så fanns det ingen motivation att fortsätta över huvud taget.

"Groupconten finns överallt. bara att hoppa in" sammanfattar ganska bra hur uselt groupcontenten är i GW2. Inget samarbete, ingen utmaning, ingen poäng.

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av FImps:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av FImps:
Skrivet av Cybersoul:

Så det blir inga nya items i gem store längre? låter ju som att det inte komma hålla i längden. Lite förvirrade då F2P konton har tillgång till Gem Store och Currency Exchange.

Låter som att klassikt F2P mikrotransaktioner fortfarande är kvar.

Man kan bara köpa typ skins och annat som inte är pay to win.

Det är inte pay to win eftersom det inte finns något att vinna. All group-content är ett skämt och PvP är fristående från PvE vilket innebär att det inte är någon progression att tala om. Jo WvW har band till PvE men vem bryr sig, det är bara en stor soppa i alla fall.

Men är man sugen på ett barnanpassat solo-mmo utan endgame så är det absolut en gyllene chans att prova!

Dem har inplanterat pvp progression

Implementerat*
Jo jag har 3.2k timmar i GW2 eftersom jag desperat försökte spela gammalt material om och om igen, och det var mitt första MMO så jag hade inget att jämföra med. Folk solo'ar grottorna eftersom dom är så lätta och worldbossarna är skrattretande. Vill du klara vissa worldevents som tex Grenth så får du se till att göra det på natten för på dagen skalas eventen upp av 100 idioter som bara ligger och skriker efter en ress.
Det finns inget endgame, när du dingar 80 så kan du spela om dom gamla grottorna. Undantaget är fractals som även är den enda bra uppdateringen som kommit sedan spelets release. Det enda målet för någon att spela PvE är kanske att samla skins, och då har du en renodlad tidsbegränsad grind pga fractals. Jag skrapade ihop alla fractal vapen-skins'en och en metrologicus och efter det så fanns det ingen motivation att fortsätta över huvud taget.

Jag förstår var du menar.. Men jag undrar om du har spelat t.ex. Living story season 1 och season 2??... Sedan finns trippel worm world boss som behöver mer strategi för att faktiskt klara det och inte bara nuke...
Du har att du kan få world compelte. Göra alla vista m.m. Antar att du har gjort det. För det måste göras för att kunna crafta sin legendary... Nu finns collection för dem som vill samla och få Epic rewards. Det finns jumping puzzle. Som jag antar att du också har gjort. Som sagt.. Man ska inte se spelet som grind. Gear grind eller skin grind. Det är inte som tex som wow där man grindar efter högsta gear stats. Det finns liksom inte i gw2.. Men det finns en massa annat. En del av det har jag nämnt.

Sedan har du spelat 3,2k timmar. Du har fått valuta för dina pengar i alla fall

Medlem

Helt klart en av dom vackraste spelen någonsin rent miljömässigt. Gameplay? Meh.

Medlem

helt klart värt att testa. mycket trevligt spel

Medlem
Skrivet av FImps:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av FImps:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av FImps:
Skrivet av Cybersoul:

Så det blir inga nya items i gem store längre? låter ju som att det inte komma hålla i längden. Lite förvirrade då F2P konton har tillgång till Gem Store och Currency Exchange.

Låter som att klassikt F2P mikrotransaktioner fortfarande är kvar.

Man kan bara köpa typ skins och annat som inte är pay to win.

Det är inte pay to win eftersom det inte finns något att vinna. All group-content är ett skämt och PvP är fristående från PvE vilket innebär att det inte är någon progression att tala om. Jo WvW har band till PvE men vem bryr sig, det är bara en stor soppa i alla fall.

Men är man sugen på ett barnanpassat solo-mmo utan endgame så är det absolut en gyllene chans att prova!

Dem har inplanterat pvp progression

Implementerat*
Jo jag har 3.2k timmar i GW2 eftersom jag desperat försökte spela gammalt material om och om igen, och det var mitt första MMO så jag hade inget att jämföra med. Folk solo'ar grottorna eftersom dom är så lätta och worldbossarna är skrattretande. Vill du klara vissa worldevents som tex Grenth så får du se till att göra det på natten för på dagen skalas eventen upp av 100 idioter som bara ligger och skriker efter en ress.
Det finns inget endgame, när du dingar 80 så kan du spela om dom gamla grottorna. Undantaget är fractals som även är den enda bra uppdateringen som kommit sedan spelets release. Det enda målet för någon att spela PvE är kanske att samla skins, och då har du en renodlad tidsbegränsad grind pga fractals. Jag skrapade ihop alla fractal vapen-skins'en och en metrologicus och efter det så fanns det ingen motivation att fortsätta över huvud taget.

Jag förstår var du menar.. Men jag undrar om du har spelat t.ex. Living story season 1 och season 2??... Sedan finns trippel worm world boss som behöver mer strategi för att faktiskt klara det och inte bara nuke...
Du har att du kan få world compelte. Göra alla vista m.m. Antar att du har gjort det. För det måste göras för att kunna crafta sin legendary... Nu finns collection för dem som vill samla och få Epic rewards. Det finns jumping puzzle. Som jag antar att du också har gjort. Som sagt.. Man ska inte se spelet som grind. Gear grind eller skin grind. Det är inte som tex som wow där man grindar efter högsta gear stats. Det finns liksom inte i gw2.. Men det finns en massa annat. En del av det har jag nämnt.

Sedan har du spelat 3,2k timmar. Du har fått valuta för dina pengar i alla fall

Ja living world var katastrofdåligt i mitt tycke, urkass storyline med endast ett fåtal roliga events. Jumping puzzles eller mapcompletion är inte endgame eftersom du kan göra det närsom, det finns inget endgame i GW2. Jag tycker det är lite fel att jämföra WoW's grind eftersom där grindar du för att få gear du behöver för att klara svårare material, men eftersom GW2 är konstant superlätt så behövs det inte. "Valutan" jag fick var dock högre i kvantitet än kvalitet, och jag slängde även en det stålars på gemshoppen.

Medlem

Ett spel som lätt är värt att prova när det är gratis. De är nog ganska medvetna om att spelare vill ha fler olika sätt att köra endgame, vilket de senaste annonseringarna visar...

Att man inte grindar gear på samma sätt som i andra MMOs är i mitt tycke underbart. Jag behöver inte ha en sådan grind i ett spel för att tycka om det, det viktiga är att man kan fila på sin karaktär och det tycker jag det ändå finns otaliga sätt att göra det på i GW2.

Open-world är svårare än i de flesta andra MMOs jag spelat, men det finns ju rum för fler utmaningar. Dock så tycker jag att spelet blev litet för lätt före maxlevel då de ändrade hur man levlar, speciellt living story.

Det enda man vill ha är som sagt litet mer variation på endgame.

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av FImps:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av FImps:
Skrivet av xorpen:
Skrivet av FImps:
Skrivet av Cybersoul:

Så det blir inga nya items i gem store längre? låter ju som att det inte komma hålla i längden. Lite förvirrade då F2P konton har tillgång till Gem Store och Currency Exchange.

Låter som att klassikt F2P mikrotransaktioner fortfarande är kvar.

Man kan bara köpa typ skins och annat som inte är pay to win.

Det är inte pay to win eftersom det inte finns något att vinna. All group-content är ett skämt och PvP är fristående från PvE vilket innebär att det inte är någon progression att tala om. Jo WvW har band till PvE men vem bryr sig, det är bara en stor soppa i alla fall.

Men är man sugen på ett barnanpassat solo-mmo utan endgame så är det absolut en gyllene chans att prova!

Dem har inplanterat pvp progression

Implementerat*
Jo jag har 3.2k timmar i GW2 eftersom jag desperat försökte spela gammalt material om och om igen, och det var mitt första MMO så jag hade inget att jämföra med. Folk solo'ar grottorna eftersom dom är så lätta och worldbossarna är skrattretande. Vill du klara vissa worldevents som tex Grenth så får du se till att göra det på natten för på dagen skalas eventen upp av 100 idioter som bara ligger och skriker efter en ress.
Det finns inget endgame, när du dingar 80 så kan du spela om dom gamla grottorna. Undantaget är fractals som även är den enda bra uppdateringen som kommit sedan spelets release. Det enda målet för någon att spela PvE är kanske att samla skins, och då har du en renodlad tidsbegränsad grind pga fractals. Jag skrapade ihop alla fractal vapen-skins'en och en metrologicus och efter det så fanns det ingen motivation att fortsätta över huvud taget.

Jag förstår var du menar.. Men jag undrar om du har spelat t.ex. Living story season 1 och season 2??... Sedan finns trippel worm world boss som behöver mer strategi för att faktiskt klara det och inte bara nuke...
Du har att du kan få world compelte. Göra alla vista m.m. Antar att du har gjort det. För det måste göras för att kunna crafta sin legendary... Nu finns collection för dem som vill samla och få Epic rewards. Det finns jumping puzzle. Som jag antar att du också har gjort. Som sagt.. Man ska inte se spelet som grind. Gear grind eller skin grind. Det är inte som tex som wow där man grindar efter högsta gear stats. Det finns liksom inte i gw2.. Men det finns en massa annat. En del av det har jag nämnt.

Sedan har du spelat 3,2k timmar. Du har fått valuta för dina pengar i alla fall

Ja living world var katastrofdåligt i mitt tycke, urkass storyline med endast ett fåtal roliga events. Jumping puzzles eller mapcompletion är inte endgame eftersom du kan göra det närsom, det finns inget endgame i GW2. Jag tycker det är lite fel att jämföra WoW's grind eftersom där grindar du för att få gear du behöver för att klara svårare material, men eftersom GW2 är konstant superlätt så behövs det inte. "Valutan" jag fick var dock högre i kvantitet än kvalitet, och jag slängde även en det stålars på gemshoppen.

Om det är end game du vill ha, ska du verkligen testa HoT. Då hela expansion är typ end game, då det inte kommer någon ny lvl cap. Du har nya lvl 80 maps att explora. Det kommer 10 man instance raids. Mastery system för progression beyond lvl 80. M.m.

Medlem
Skrivet av toern:

Ett spel som lätt är värt att prova när det är gratis. De är nog ganska medvetna om att spelare vill ha fler olika sätt att köra endgame, vilket de senaste annonseringarna visar...

Att man inte grindar gear på samma sätt som i andra MMOs är i mitt tycke underbart. Jag behöver inte ha en sådan grind i ett spel för att tycka om det, det viktiga är att man kan fila på sin karaktär och det tycker jag det ändå finns otaliga sätt att göra det på i GW2.

Open-world är svårare än i de flesta andra MMOs jag spelat, men det finns ju rum för fler utmaningar. Dock så tycker jag att spelet blev litet för lätt före maxlevel då de ändrade hur man levlar, speciellt living story.

Det enda man vill ha är som sagt litet mer variation på endgame.

Om det är end game du vill ha, ska du verkligen testa HoT. Då hela expansion är typ end game, då det inte kommer någon ny lvl cap. Du har nya lvl 80 maps att explora. Det kommer 10 man instance raids. Mastery system för progression beyond lvl 80. M.m.

fattar inte..är inte guild wars 2 gratis för alltid när man köpt spelet? äger det ok jag minns att det var helt gratis lira allt?


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

fattar inte..är inte guild wars 2 gratis för alltid när man köpt spelet? äger det ok jag minns att det var helt gratis lira allt?

Det är det. Du köpet spelat. Sedan är det då gratis om man säger så. Dock free to play, som kom nu har en del restriktioner som man kan läsa på deras hemsida. Fortfarande totalt värt att köpa spelet.

Medlem

Har 4,097 timmar spelade och lirat sen 25 Augusti 2012. Kan rekommendera spelet varmt! Det är fritt fram att komma med frågor om ni har några så ska jag göra mitt bästa att besvara dem.

Befinner mig på Far Shiverpeaks under acc namnet "Arahzor.1832". Är med i ett rätt casual guild men aktivt som heter DVDF med ett stänk av lite av varje spelare dvs crafters, casual dungeon runners, hardcore dungeon runners, world boss runners, fractal runners.

För dem som tänker testa spelet: Välkommen till Tyria!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Påminns alltid om jag inte ens har spelat ut "Prophecies". Suck.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skumt ladda ner det i lördags och spelade en bra stund. Och nu tänkte jag spela och då får jag ladda ner det igen. 27% och 5gb nerladdat nu.

Medlem
Skrivet av fudge:

Skumt ladda ner det i lördags och spelade en bra stund. Och nu tänkte jag spela och då får jag ladda ner det igen. 27% och 5gb nerladdat nu.

Dem ska ha att man kan spela samtidigt som man laddar ner. Dock så kanske det inte funkar nu. Då blir att ladda ner ett tag, då spelet är rätt stort

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Jinxswe:

Ett mycket bra spel. Har ni aldrig testat de så rekommenderar jag de starkt.

Spelet kanske är bra men semi-automatiska flintlåspistoler dödar inlevelsen för mig :/

Jävlar vad du måste ha problem att hitta spel som INTE dödar inlevelsen för dig om du låser dig på en sån liten detalj

Att flintlås är semi-automatiskt är inte en LITEN detalj.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av FImps:
Skrivet av fudge:

Skumt ladda ner det i lördags och spelade en bra stund. Och nu tänkte jag spela och då får jag ladda ner det igen. 27% och 5gb nerladdat nu.

Dem ska ha att man kan spela samtidigt som man laddar ner. Dock så kanske det inte funkar nu. Då blir att ladda ner ett tag, då spelet är rätt stort

Helt rätt upptäckte det. Och stänger man ner spelet så laddats det inte ner mer. Måste ha igång meny fönstret hela tiden.

Medlem

Därför expansionet kostar som ett helt nytt spel? Det suger möe


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

12
Skriv svar