Minecraft-Markus: "Jag har aldrig känt mig mer isolerad"

Medlem

Skänk bort 90% av din förmögenhet till behövande och börja om då.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ett sätt att göra sig själv glad är att göra andra glada.

Hade jag haft samma summa pengar hade jag gått runt och letat upp folk som hade haft drömmar och sett till att de hade fått gjort uppleva dem. Det finns många som inte har medel, men talanger som stoppas upp i onödan. De behöver kanske inte flera miljoner för att förverkliga sina drömmar utan kanske nån mindre summa.

Själv hade jag klarat mig bättre, är socialt isolerad redan idag - utan att vara miljonär... och ytliga människor klarar jag mig utan.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mirage:

Hade jag haft en tiondel av hans cash hade min familjs liv blivit mycket lättare. Till att börja med hade jag emigrerat härifrån, till ett land som bryr sig om sina medborgare.

Vad heter det landet?

Uganda

Nä skämt åsido, tycker inget illa om Sverige. Men skulle ha flyttat till Schweiz eller Kanada om jag hade pengar samt möjlgheten, sen om det inte passade en så flyttar man bara tillbaka till gamla Svedala.

Dock skulle jag investerat pengar och även lägga in större delen i en stiftelse/fond så att man enbart lever på avkastningen. Pengar gör bara en lycklig för stunden!

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mirage:

Hade jag haft en tiondel av hans cash hade min familjs liv blivit mycket lättare. Till att börja med hade jag emigrerat härifrån, till ett land som bryr sig om sina medborgare.

Vad heter det landet?

Jag kanske skulle varit mer specifik: Ett land som bryr sig om sina medborgare med speciella behov, där både Mexiko och USA (skrämmande nog) inte bara slår skiten ur Sverige, utan verkligen misshandlar Sverige till koma.

Jaha, det visste jag inte alls. Varför skulle det vara bättre där? Mer ramper för rullstolar?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skulle krävas mycket till att få mej att bli vilja bli känd hatar att hamna i rampljuset och försöker att hålla mej undan så mycket det går. Rik eller fattig så länge man inte är känd för det förstör så mycket av vad man kan göra med pengar utan att så många bryr sig.

Medlem

Tycker själv att många rika människor har en hunger att alltid skaffa sig mer det känns bara jobbigt. Tycker förövrigt att Mirage har all rätt att tycka illa om specifika länder. Och visst är vi lyckligt lottade här i sverige att vi kan flytta nästan vart vi vill!

Medlem

Det här är väl ett perfekt tillfälle att ge tillbaka lite till världen, istället för att festa upp pengarna och hänga med kändisar, så kan han ju fan bygga skolor, investera i annan utbildning, bygga prisvärda bostäder, hjälpa till i forskning osv.

Det är iaf vad jag hade gjort med så mycket pengar. Ge tillbaka till den värld som gav honom chansen att bli den han blev.

Skriv svar