Metal Gear Solid V-skivan nästan tom

k3m
Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Haha vilket skämt. Skärpning Konami.

Javisst, klart uruselt. blir inget köp för min del pga det här.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av dmn:

Det är 2015. Inget att lipa över.

Att sälja ett spel på skiva och sen inte leverera spelet på skivan är väl för faan något att lipa över, har inget o göra med den fantastiska teknikålder vi lever i (eller ej).

Att vilja köpa spel på skiva är som att vilja köpa musik på kassett.

Ännu ett av FZs toppklassinlägg
Vad har din dåliga liknelse överhuvudtaget med ämnet att göra? Diskussionen handlar om Konamis lurendrejeri och inte vilken preferens av musikmedia du har.

För övrigt är spel på skiva precis som musik på skiva. (förutom när idioterna på Konami får bestämma)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

dmn
Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Tills får några månader sen var jag tvungen att köpa spel på skiva, inte för att jag ville utan för att jag inte hade något annat val.

Du hade kunnat bo nån annanstans, sysselsätta dig med nånting annat, osv.
Att du inte hade något annat val finner jag fullständigt osannolikt.

dmn
Medlem
Skrivet av Soulless:

Ännu ett av FZs toppklassinlägg
Vad har din dåliga liknelse överhuvudtaget med ämnet att göra?

För svårt att fatta att det rör sig om att det är omodent, precis som kassetter?

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Soulless:

Ännu ett av FZs toppklassinlägg
Vad har din dåliga liknelse överhuvudtaget med ämnet att göra?

För svårt att fatta att det rör sig om att det är omodent, precis som kassetter?

För svårt att fatta att det finns praktiska skäl till att köpa ett spel i fysisk form?

Nu handlar det mest om att Konami säljer en fysisk kopia av spelet utan att det ÄR en fysisk kopia av spelet.
Begriper du verkligen inte att det irriterar folk?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

k3m
Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Soulless:

Ännu ett av FZs toppklassinlägg
Vad har din dåliga liknelse överhuvudtaget med ämnet att göra?

För svårt att fatta att det rör sig om att det är omodent, precis som kassetter?

För svårt att fatta att det finns praktiska skäl till att köpa ett spel i fysisk form?

Nu handlar det mest om att Konami säljer en fysisk kopia av spelet utan att det ÄR en fysisk kopia av spelet.
Begriper du verkligen inte att det irriterar folk?

Varför håller du DMN på och tjatar om att det Konami gjort är okej? För det är inte okej. Sedan är din liknelse med kassetter och skivor absurd! Inte går jag och köper en sak bara för att det enligt vissa är modernt! Tänk om du hade suttit på kåken, sattit in ditt fina nya ex av MGS i datorn full av förhoppning, för att sedan se att det inte går att installera utan ett mycket snabbt internet.

Medlem

Själv sitter jag på en 10 Mbit/s studentlägenhets-lina, så saker och ting tar en del tid. Irriterande? Ja. Inget som inte kan lösas under en natt, dock. Eller att jag pungar ut tre till fyra hundralappar mer för att få 30 Mbit/s, vilket visserligen inte heller är särskilt snabbt.

Så från det perspektivet kan man kanske se det som ett i-landsproblem, men att säga att alla sitter på minst 60 Mbit/s eller mer är bara ignorant.

Dock finns det fortfarande en hel del spelare som sitter på begränsat dataanvändande eller t.o.m. ännu långsammare uppkoppling än jag, spelare som med stor säkerhet ingår i den relevanta målgruppen.

Utifrån det perspektivet anser jag personligen att Konami begått ett misstag, som till synes grundas i lathet / bekvämlighet för dem själva. De ger inte ett särskilt service-minded intryck genom att göra detta, vilket (förhoppningsvis) kan skada deras varumärke och värde som företag. Gamers är dock en på sätt och vis tacksam konsumentgrupp, som i många fall envist köper en produkt trots obekvämligheter som detta, 'bara' p.g.a. varumärkeslojalitet och underhållningsvärde.

F.ö. tycker jag det vore intressant om problem som dessa nämndes i recensioner, då ett produktköp är en helhetsupplevelse. Det är något man började inse sen lång tid tillbaka inom andra, mer fysiskt förankrade sektorer, men inom den digitala marknaden är "leverans" fortfarande en relativt förbisedd del av relationen mellan företag och konsument. I min begränsade erfarenhet, vill säga.

Medlem

Kört igenom en bit över en timme nu och herregud vad tråkigt...

Medlem
Skrivet av ohGr:

Kört igenom en bit över en timme nu och herregud vad tråkigt...

Tvärt om här, endast nån timma in men så långt är det precis så bra som jag förväntat mig!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Killinggänget - Sverker
https://youtu.be/oqcJ2jb-7Bc


signatur

autograph

dmn
Medlem
Skrivet av k3m:

Tänk om du hade suttit på kåken, sattit in ditt fina nya ex av MGS i datorn full av förhoppning, för att sedan se att det inte går att installera utan ett mycket snabbt internet.

Är du på riktigt?

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av k3m:

Tänk om du hade suttit på kåken, sattit in ditt fina nya ex av MGS i datorn full av förhoppning, för att sedan se att det inte går att installera utan ett mycket snabbt internet.

Är du på riktigt?

Är du? Standarden utanför sverige är långt ifrån våran standard. Som tex Usa som står för en betydligt högre konsumtion än lilla Sverigevhar en dyr och begränsad mängd som de kan använda per månad.För dessa är detta ett stort problem.
Att du sedan är så dryg eller så korkad att du inte vill eller kan förstå detta är sorgligt.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av eddie the eagle:

Tills får några månader sen var jag tvungen att köpa spel på skiva, inte för att jag ville utan för att jag inte hade något annat val.

Du hade kunnat bo nån annanstans, sysselsätta dig med nånting annat, osv.
Att du inte hade något annat val finner jag fullständigt osannolikt.

Och tjejer som blir våldtagna efter en kväll på krogen kunde ha tagit en annan väg hem.

dmn
Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av dmn:
Skrivet av eddie the eagle:

Tills får några månader sen var jag tvungen att köpa spel på skiva, inte för att jag ville utan för att jag inte hade något annat val.

Du hade kunnat bo nån annanstans, sysselsätta dig med nånting annat, osv.
Att du inte hade något annat val finner jag fullständigt osannolikt.

Och tjejer som blir våldtagna efter en kväll på krogen kunde ha tagit en annan väg hem.

Du jämför möjligheten att påverka sin uppkopplingshastighet med att bli våldtagen. Tror inte du tänkt till riktigt.

dmn
Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av dmn:
Skrivet av k3m:

Tänk om du hade suttit på kåken, sattit in ditt fina nya ex av MGS i datorn full av förhoppning, för att sedan se att det inte går att installera utan ett mycket snabbt internet.

Är du på riktigt?

Är du? Standarden utanför sverige är långt ifrån våran standard. Som tex Usa som står för en betydligt högre konsumtion än lilla Sverigevhar en dyr och begränsad mängd som de kan använda per månad.För dessa är detta ett stort problem.
Att du sedan är så dryg eller så korkad att du inte vill eller kan förstå detta är sorgligt.

Var inte dig jag skrev till.

k3m
Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av dmn:
Skrivet av k3m:

Tänk om du hade suttit på kåken, sattit in ditt fina nya ex av MGS i datorn full av förhoppning, för att sedan se att det inte går att installera utan ett mycket snabbt internet.

Är du på riktigt?

Är du? Standarden utanför sverige är långt ifrån våran standard. Som tex Usa som står för en betydligt högre konsumtion än lilla Sverigevhar en dyr och begränsad mängd som de kan använda per månad.För dessa är detta ett stort problem.
Att du sedan är så dryg eller så korkad att du inte vill eller kan förstå detta är sorgligt.

Var inte dig jag skrev till.

Ja, alltså. Vad ska jag skriva. Du har en vriden vetskap om människors förhållanden. Det är vanligare än man tror. Det är lätt att fixa, bara att börja plugga

Medlem
Skrivet av Bennii:

Inte för att det gör så värst mycket. Men jag tycker det är en fördel med att ha Steamspel på skiva. Det blir åtminstone lite mindre att ladda hem om man kan installera spelet från skivan och bara dra hem uppdateringarna via Steam.

Köper jag ett spel digitalt via Steam så brukar jag däremot ta en kopia av det och slänga in på min NAS om jag skulle vilja installera om det i framtiden. Det går betydligt fortare för mig än att tanka hem det igen.

Och, ja, jag vet att ni med snabba fiberuppkopplingar skrattar åt mig, men för oss som bor i glesbygd och tankar hem 3-4GB i timmen så hjälper det.

Själv sitter man på 1.5mbits ostabil uppkoppling. Jag ska vara glad om jag får hem 1gb i timmen =(

dmn
Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av dmn:
Skrivet av k3m:

Tänk om du hade suttit på kåken, sattit in ditt fina nya ex av MGS i datorn full av förhoppning, för att sedan se att det inte går att installera utan ett mycket snabbt internet.

Är du på riktigt?

Är du? Standarden utanför sverige är långt ifrån våran standard. Som tex Usa som står för en betydligt högre konsumtion än lilla Sverigevhar en dyr och begränsad mängd som de kan använda per månad.För dessa är detta ett stort problem.
Att du sedan är så dryg eller så korkad att du inte vill eller kan förstå detta är sorgligt.

Var inte dig jag skrev till.

Ja, alltså. Vad ska jag skriva. Du har en vriden vetskap om människors förhållanden. Det är vanligare än man tror. Det är lätt att fixa, bara att börja plugga

Du tog upp kåkfarare som om det vore ett bra exempel på att det skulle vara ett problem med endast download.

Att dömda, kriminella, inlåsta individer inte kan spela vad de vill är inget problem.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Bennii:

Det är inte standard på PC att en fysisk kopia av spelet kräver total nedladdning av all data. Jag har inget spel på min hylla, Steam eller annat, som fungerar så här.

Jag är ganska säker på att TF2 inte hade nästan något på skivan. Vi hade bara 1Mbit årsskiftet 2008/2009 och det tog 3 dygn förrän det var färdigt (under natten var nedladdningen inte igång dock). Har inte skivan i närheten just nu så jag kan inte kolla, men det kan ju ha varit endast uppdateringarna också.

Även om det är så med TF2 så är två spel knappast "standard". En överväldigande majoritet av alla spel innehåller speldata på skivan.

Sa inget om standard, menade bara att det faktiskt finns något annat (kanske).

Hoppas att det inte blir standard dock. Finns ju andra orsaker till att köpa på skiva än att man vill ha fodralet, typ internethastighet och begränsning i hur mycket data man har per månad.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Bennii:

Det är inte standard på PC att en fysisk kopia av spelet kräver total nedladdning av all data. Jag har inget spel på min hylla, Steam eller annat, som fungerar så här.

Jag är ganska säker på att TF2 inte hade nästan något på skivan. Vi hade bara 1Mbit årsskiftet 2008/2009 och det tog 3 dygn förrän det var färdigt (under natten var nedladdningen inte igång dock). Har inte skivan i närheten just nu så jag kan inte kolla, men det kan ju ha varit endast uppdateringarna också.

Även om det är så med TF2 så är två spel knappast "standard". En överväldigande majoritet av alla spel innehåller speldata på skivan.

Sa inget om standard, menade bara att det faktiskt finns något annat (kanske).

Hoppas att det inte blir standard dock. Finns ju andra orsaker till att köpa på skiva än att man vill ha fodralet, typ internethastighet och begränsning i hur mycket data man har per månad.

Nej, men den kommentaren som jag ursprungligen svarade på, och som du hade citerat, kallade det för en standard.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av ArcticFire:
Skrivet av Bennii:

Det är inte standard på PC att en fysisk kopia av spelet kräver total nedladdning av all data. Jag har inget spel på min hylla, Steam eller annat, som fungerar så här.

Jag är ganska säker på att TF2 inte hade nästan något på skivan. Vi hade bara 1Mbit årsskiftet 2008/2009 och det tog 3 dygn förrän det var färdigt (under natten var nedladdningen inte igång dock). Har inte skivan i närheten just nu så jag kan inte kolla, men det kan ju ha varit endast uppdateringarna också.

Även om det är så med TF2 så är två spel knappast "standard". En överväldigande majoritet av alla spel innehåller speldata på skivan.

Sa inget om standard, menade bara att det faktiskt finns något annat (kanske).

Hoppas att det inte blir standard dock. Finns ju andra orsaker till att köpa på skiva än att man vill ha fodralet, typ internethastighet och begränsning i hur mycket data man har per månad.

Nej, men den kommentaren som jag ursprungligen svarade på, och som du hade citerat, kallade det för en standard.

Tänkte inte ens på det när jag skrev utan fokuserade helt på den andra delen då jag tycker mig minnas att TF2 fungerade så. Jag borde väl ha specifierat vad jag menade.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

12
Skriv svar