Så ser The Vanishing of Ethan Carter ut i Unreal Engine 4

Robot
Så ser The Vanishing of Ethan Carter ut i Unreal Engine 4
Medlem
Så ser The Vanishing of Ethan Carter ut i Unreal Engine 4

Riktigt trevlig överaskning ju!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

fan va fett har köpt men ej spelat det ännu.

Medlem

Trevligt! Tycker att spelet är sådär hittills.

Medlem

Tycker spelet är spännande faktiskt. Men håller med första pusslet är det bästa sen är det lite halvsega pussel som inte är jätteroliga. Men stämningen och storyn är skitbra. Tycker slutet var också överraskande men dom ska ändrat det i Redux Versionen som för övrigt är ett riktigt snyggt lyft. Blad och träd samt bakgrunderna är assnygga. Mer upplöst och det flyter på riktigt bra också på max graffe, Även i UHD (4K) får jag spelet i 60 fps. 90 i 1440p (2K)

FM-guru
F.d. Sisyr

Ett av de snyggaste spelen jag kört, nånsin. Sjuk detaljrikedom. Tyvärr tyckte jag inte själva spelet var särskilt bra. Okej, men inte mer.

Medlem

Känns som att spelets detaljrikedom, grafik och stämning vägde upp allt vad story och speldesign heter.

Värt att köpa: men inte på grund av någon spännande spelmekanik.


signatur

Have a good time!

Medlem

Otroligt vackert spel och väldigt sorglig (på ett bra sätt) story.

Medlem

Kommer Redux versionen till ps4?

Medlem

Ursäkta, tydligen är det endast Redux Versionen som finns på ps4. My bad

Medlem

det är värt, grafiken hela spelet igenom är fantastisk. spela det!


signatur

//monster

Medlem

Cryengine 3 är ju minst lika snyggt om inte snyggare och den motorn är ändå några år gammal nu. Senaste Frostbite är ju också bra. Det här också snyggt men imponerar inte.

Medlem

Spelade klart det när det var nytt! Riktigt bra!
Startade det igen bara för att gå omkring och zooma in på texturerna! <3 JÄRNVÄGEN CHRIST! <3

Inaktiv

Spelade en bit av Redux versionen, mycket dimma var det, men det plågade inte mig, det underbara färg-glada miljöerna har blitt mer gråaktiga... UE3 versionen tycker jag var vackrare faktiskt


signatur

You can´t kill whats already been killed!

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Cryengine 3 är ju minst lika snyggt om inte snyggare och den motorn är ändå några år gammal nu. Senaste Frostbite är ju också bra. Det här också snyggt men imponerar inte.

Jag har knappt sett att devsen lekt runt med cryengine som man sett epic mm gjort.
Till exempel lägenheten som man fick se som var gjord i unreal engine är något som jag aldrig sett me cry engine över huvudtaget, epics motor är bra mycket kraftfullare än cry oavsett vad du vill försöka tala om för oss alla.

KoP
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

det är värt, grafiken hela spelet igenom är fantastisk. spela det!

Gameplay och story då?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av monsterbenke:

det är värt, grafiken hela spelet igenom är fantastisk. spela det!

Gameplay och story då?

det är bra grejer, skulle inte betala mer än max 10-20 euro för hela spelet, men definitivt värt att uppleva hela biten fullt ut ändå, story och grafik :>


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av ShaqAttack:

Cryengine 3 är ju minst lika snyggt om inte snyggare och den motorn är ändå några år gammal nu. Senaste Frostbite är ju också bra. Det här också snyggt men imponerar inte.

Jag har knappt sett att devsen lekt runt med cryengine som man sett epic mm gjort.
Till exempel lägenheten som man fick se som var gjord i unreal engine är något som jag aldrig sett me cry engine över huvudtaget, epics motor är bra mycket kraftfullare än cry oavsett vad du vill försöka tala om för oss alla.

Haha du har ju ingen koll alls. Sök Cryengine 3 på Youtube så ska du allt få se på riktigt vackra klipp. "bra mycket kraftfullare", LOL på den.

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av ShaqAttack:

Cryengine 3 är ju minst lika snyggt om inte snyggare och den motorn är ändå några år gammal nu. Senaste Frostbite är ju också bra. Det här också snyggt men imponerar inte.

Jag har knappt sett att devsen lekt runt med cryengine som man sett epic mm gjort.
Till exempel lägenheten som man fick se som var gjord i unreal engine är något som jag aldrig sett me cry engine över huvudtaget, epics motor är bra mycket kraftfullare än cry oavsett vad du vill försöka tala om för oss alla.

Haha du har ju ingen koll alls. Sök Cryengine 3 på Youtube så ska du allt få se på riktigt vackra klipp. "bra mycket kraftfullare", LOL på den.

haha jadu om man bara föredrar att titta rent generellt på vad dom gjort så mja ser väl helt ok ut, men väljer man att vara mer detaljerad så var deras visingar av vad man kan göra rätt stelt och dött.

Tror ändå majoriteten kan hålla med om att unreal engine erbjuder mer saker än vad cry engine åstadkommit, titta bara på hur nya unreal ser ut och jämför det med hur många av spelen som gjordes med cryengine 3 ser ut så blir du nog rätt paff.

Och "lol på den" gick du nyligen ut från mellanstadiet?

Inaktiv
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av KoP:
Skrivet av monsterbenke:

det är värt, grafiken hela spelet igenom är fantastisk. spela det!

Gameplay och story då?

det är bra grejer, skulle inte betala mer än max 10-20 euro för hela spelet, men definitivt värt att uppleva hela biten fullt ut ändå, story och grafik :&gt;

Dock har det alltid kostat 18-20€ förutom på reor då


signatur

You can´t kill whats already been killed!

Medlem
Skrivet av GRiZZHARD:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av KoP:
Skrivet av monsterbenke:

det är värt, grafiken hela spelet igenom är fantastisk. spela det!

Gameplay och story då?

det är bra grejer, skulle inte betala mer än max 10-20 euro för hela spelet, men definitivt värt att uppleva hela biten fullt ut ändå, story och grafik :&amp;gt;

Dock har det alltid kostat 18-20€ förutom på reor då

det har varit ett gäng reor jag tror att jag fick ge 60-100kr


signatur

//monster

Medlem

Jag, älskar, unreal....

1
Skriv svar