Need for Speed – pc-rebooten skjuts till nästa år

Robot
Need for Speed – pc-rebooten skjuts till nästa år
Medlem
Need for Speed – pc-rebooten skjuts till nästa år
Citat:

Part of the conversation includes hearing from our PC community that an unlocked frame rate in Need for Speed is a massive priority for you, and we fully agree. To deliver this, we’ve made the decision to move the PC release date to Spring 2016.

Så det här är alltså inte något ni kände till tidigare och utvecklade spelet efter från början? Ni hörde sent under utvecklingen att vi föredrog upplåst framerate och tvingades skjuta fram releasen för att kunna ge oss något som ni borde haft som mål redan i konceptfasen.

Missförstå mig inte. Jag föredrar ett senare släpp med en fullt fungerande produkt framför ett buggigt spelsläpp med månader av patchande. Men ursäkter som den där gör ändå att man funderar på om spelstudios drivs av ett gäng frigående höns på crack.

dmn
Medlem

Att man överhuvudtaget designar ett spel så att frameraten påverkar själva spelet är ju så sjukt pinsamt...

Medlem

Uppkopplingskravet ser jag inte som negativt, skulle någon i dagens läge köpa en Smartphone utan 3G/4G abonnemang.. skulle telefonen vara helt meningslös!

PS4 eller Xbone mår bäst av Internet så är det bara! Även om sim city va ett fiasko så finns det spel idag som körs bra via Online server.. frågan är bara har dom kraften till att klara det.


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av RobbinC:

Uppkopplingskravet ser jag inte som negativt, skulle någon i dagens läge köpa en Smartphone utan 3G/4G abonnemang.. skulle telefonen vara helt meningslös!

PS4 eller Xbone mår bäst av Internet så är det bara! Även om sim city va ett fiasko så finns det spel idag som körs bra via Online server.. frågan är bara har dom kraften till att klara det.

Det är negativt när always online är något som tvingas på en produkt där det inte behövs. Jag förstår att vissa vill spela online, men inte alla. I det här fallet finns det inget som skulle förhindra att man stänger av de sociala funktionerna och spela offline. Så det är självklart negativt att man inte ges det valet.

Valfrihet är sällan negativt.

ELF
Medlem
Skrivet av RobbinC:

Uppkopplingskravet ser jag inte som negativt, skulle någon i dagens läge köpa en Smartphone utan 3G/4G abonnemang.. skulle telefonen vara helt meningslös!

PS4 eller Xbone mår bäst av Internet så är det bara! Även om sim city va ett fiasko så finns det spel idag som körs bra via Online server.. frågan är bara har dom kraften till att klara det.

Så länge det inte enbart är ett multiplayer spel så borde det vara valbart. Jag har 100/100, men nobbar SP spel som kräver uppkopling då de kan stänga av tillgången till det. Dessutom så kan man inte spela om det skulle bli strul med uppkoplingen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

ELF
Medlem

Dubbelpost


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av dmn:

Att man överhuvudtaget designar ett spel så att frameraten påverkar själva spelet är ju så sjukt pinsamt...

Tror inte jag kunde sagt det bättre själv!
Jag kan gott vänta... de senaste NFS har varit skrot, framförallt med FPS-låsningen.
Det här spelet verkar väldigt lovande faktiskt.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av RobbinC:

Uppkopplingskravet ser jag inte som negativt, skulle någon i dagens läge köpa en Smartphone utan 3G/4G abonnemang.. skulle telefonen vara helt meningslös!

PS4 eller Xbone mår bäst av Internet så är det bara! Även om sim city va ett fiasko så finns det spel idag som körs bra via Online server.. frågan är bara har dom kraften till att klara det.

Det är negativt när always online är något som tvingas på en produkt där det inte behövs. Jag förstår att vissa vill spela online, men inte alla. I det här fallet finns det inget som skulle förhindra att man stänger av de sociala funktionerna och spela offline. Så det är självklart negativt att man inte ges det valet.

Valfrihet är sällan negativt.

Jag kan verkligen hålla med om onlinebiten här, i SimCity så lät det "man måste vara online för att simulatorn skall fungera", sedan visade det sig att så inte alls var fallet.

Nu säger man "More variety and a more rewarding experience with friends." en subjektiv uppfattning om vad spelarna kommer tycka, ok, det är kul att spela med sina polare, men inte alltid och sedan tror jag dessutom inte heller dom andra sakerna är mer än achievements och unlocks, saker som skulle fungera precis lika bra i singleplayer.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av dmn:

Att man överhuvudtaget designar ett spel så att frameraten påverkar själva spelet är ju så sjukt pinsamt...

Det stavas konsoll port och problemet är att inga konsollspelare kan se mer än 30fps och mer än 720p.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Problemet med uppkopplingar är ju när de stänger ner. Irriterar mig fortfarande på GT5 och hur Sony tenderar att stänga ner servrar en masse då och då.
Men NFS mår bra av en paus. 3 skitspel per bra spel i serien, ingen konsekvent linje alls. Bäst är de när det är lite crazy, polisjakter, go känsla i ratten, men så j-a många av dem känns stumma och "döda" och vissa är ju direkt asfula också. Vill också påstå att de är bäst på konsol, med bra ratt, TV och allra viktigast, kompisar i soffan som man kan spöa. Sitta ensam framför datorn är bara såååå fel även om man kan spela uppkopplad mot kompisar i tjottahajti.

dmn
Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Vill också påstå att de är bäst på konsol, med bra ratt, TV och allra viktigast, kompisar i soffan som man kan spöa. Sitta ensam framför datorn är bara såååå fel även om man kan spela uppkopplad mot kompisar i tjottahajti.

Man KAN koppla ihop en PC och en TV.

Gnällkuk
Skrivet av Bennii:
Citat:

Part of the conversation includes hearing from our PC community that an unlocked frame rate in Need for Speed is a massive priority for you, and we fully agree. To deliver this, we’ve made the decision to move the PC release date to Spring 2016.

Så det här är alltså inte något ni kände till tidigare och utvecklade spelet efter från början? Ni hörde sent under utvecklingen att vi föredrog upplåst framerate och tvingades skjuta fram releasen för att kunna ge oss något som ni borde haft som mål redan i konceptfasen.

Missförstå mig inte. Jag föredrar ett senare släpp med en fullt fungerande produkt framför ett buggigt spelsläpp med månader av patchande. Men ursäkter som den där gör ändå att man funderar på om spelstudios drivs av ett gäng frigående höns på crack.

Jo, EA kanske till slut insåg det. Som med 99% av alla AAA-titlar som släpps av spelhus så ges PC 15-20% av resurserna i form av tid och pengar så det är inte så konstigt att PC-portarna blir som de blir. Man ville väl inte bli årets Ubisoft antar jag.

Skrivet av RobbinC:

Uppkopplingskravet ser jag inte som negativt, skulle någon i dagens läge köpa en Smartphone utan 3G/4G abonnemang.. skulle telefonen vara helt meningslös!

PS4 eller Xbone mår bäst av Internet så är det bara! Även om sim city va ett fiasko så finns det spel idag som körs bra via Online server.. frågan är bara har dom kraften till att klara det.

Nu är det ju så att det finns folk utanför lilla Svedala som inte har sån tur som vi har med en stabil uppkoppling där det kan gå timmar åt gången då internet går ned.

Man vet redan antagligen om att det inte är någon större idé att ge sig på online-spel där, men nu kan man alltså inte ens spela singelplayer eftersom det krävs att man har konstant koppling till EAs servrar, även om du spelar private med enbart AI som motstånd.

Tycker de som inte är intresserade av att vara superintegrerade och spela online bör kunna få möjligheten att ändå spela spelet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Bennii:
Citat:

Part of the conversation includes hearing from our PC community that an unlocked frame rate in Need for Speed is a massive priority for you, and we fully agree. To deliver this, we’ve made the decision to move the PC release date to Spring 2016.

Så det här är alltså inte något ni kände till tidigare och utvecklade spelet efter från början? Ni hörde sent under utvecklingen att vi föredrog upplåst framerate och tvingades skjuta fram releasen för att kunna ge oss något som ni borde haft som mål redan i konceptfasen.

Missförstå mig inte. Jag föredrar ett senare släpp med en fullt fungerande produkt framför ett buggigt spelsläpp med månader av patchande. Men ursäkter som den där gör ändå att man funderar på om spelstudios drivs av ett gäng frigående höns på crack.

Det kan varit så att dom planerat på att inte ha någon lock från början men att dom kanske insåg för sent att det skulle krävas mer tid för att uppnå det.

1
Skriv svar