World of Warships

Robot
World of Warships

Komplicerade krigsmaskiner blir till lättsam underhållning än en gång. Frågan är om stora, tröga båtar ger samma krigslycka som tanks och stridsflygplan.

#world-of-tanks, #world-of-warships, #world-of-warplanes, #wargaming


Medlem
World of Warships

kul spel speciellt eftersom de flesta matcher inte tar längre än 15 minuter och blir du mot förmodan dödad i början så kan du alltid hoppa ut till lobbin och köra med dina andra skepp medan den matchen slutförs.

ligger på tier 5 skepp just nu och även om det tar längre och längre tid att klättra vilket ibland kanske lite för långra grinds så har du bra variationer på de olika spestil man kan köra. Själv föredrar jag Japanska destroyers. Även om de är gjorda med papiermache så kan man ta ner de stora tanks med 2-3 torpedos. gäller dock att spela smart och smyga runt fienden

Medlem
Skrivet av solmartig:

kul spel speciellt eftersom de flesta matcher inte tar längre än 15 minuter och blir du mot förmodan dödad i början så kan du alltid hoppa ut till lobbin och köra med dina andra skepp medan den matchen slutförs.

ligger på tier 5 skepp just nu och även om det tar längre och längre tid att klättra vilket ibland kanske lite för långra grinds så har du bra variationer på de olika spestil man kan köra. Själv föredrar jag Japanska destroyers. Även om de är gjorda med papiermache så kan man ta ner de stora tanks med 2-3 torpedos. gäller dock att spela smart och smyga runt fienden

Tycker balansen är så jävla kass, att ett litet destroyer kan komma från ingenstans och vara osynlig och få in några torpedo träffar och ta ner stora battleships är ju bara fan löjligt.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av solmartig:

kul spel speciellt eftersom de flesta matcher inte tar längre än 15 minuter och blir du mot förmodan dödad i början så kan du alltid hoppa ut till lobbin och köra med dina andra skepp medan den matchen slutförs.

ligger på tier 5 skepp just nu och även om det tar längre och längre tid att klättra vilket ibland kanske lite för långra grinds så har du bra variationer på de olika spestil man kan köra. Själv föredrar jag Japanska destroyers. Även om de är gjorda med papiermache så kan man ta ner de stora tanks med 2-3 torpedos. gäller dock att spela smart och smyga runt fienden

Tycker balansen är så jävla kass, att ett litet destroyer kan komma från ingenstans och vara osynlig och få in några torpedo träffar och ta ner stora battleships är ju bara fan löjligt.

Alternativet är att den är synlig på långt avstånd och omedelbart dör. Torpeder kan sänka slagskepp, så det är inte "löjligt" i något avseende. För övrigt är torpederna så långsamma att man måste köra rakt enormt länge för att någon ska kunna träffa med dem. Allt som krävs för att undvika dem är att man svänger lite ibland.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av solmartig:

kul spel speciellt eftersom de flesta matcher inte tar längre än 15 minuter och blir du mot förmodan dödad i början så kan du alltid hoppa ut till lobbin och köra med dina andra skepp medan den matchen slutförs.

ligger på tier 5 skepp just nu och även om det tar längre och längre tid att klättra vilket ibland kanske lite för långra grinds så har du bra variationer på de olika spestil man kan köra. Själv föredrar jag Japanska destroyers. Även om de är gjorda med papiermache så kan man ta ner de stora tanks med 2-3 torpedos. gäller dock att spela smart och smyga runt fienden

Tycker balansen är så jävla kass, att ett litet destroyer kan komma från ingenstans och vara osynlig och få in några torpedo träffar och ta ner stora battleships är ju bara fan löjligt.

Haha, så lätt är det verkligen inte. Så många slagskepp som har skitdålig koll och inte svänger direkt de ser jagaren eller torpederna. Då får man skylla sig själv... och ja, jag har kört en del slagskepp också.

Medlem

Jag spelade spelet ett tag och tyckte att det var ganska roligt fast även extremt enforming vilket gjorde att jag ledsnade relativt snabbt.

Medlem

Kört lite till och från sedan Closed Beta. Rankat upp till tier 10 4 gånger nu och det är just levlandet som är det tråkiga kan jag tycka. Att spela med Yamato är det absolut roligaste i mitt tycke, och det har fan aldrig hänt att en destroyer tagit mig ensam. Den som inte förstår att paper-scissor spel fungerar såhär är lite efter...

Destroyers ska döda BBs på nära håll, BBs ska döda cruisers på långt håll. Crusers ska döda Destroyers lite här och var etc. Sen har vi ju carriers och sånt med. Men ja, detta är ett lagspel. Att spela ensam kommer du ingen vart med eftersom det krävs att ditt lag har lite koll för att det inte ska vara kaos. Taktiker osv.

Jag är inte frälst, tycker det är för lite content. Men, det går fort att köra en match då och då samt kostar inget. Pay to win är det inte heller eftersom allt som är premium suger, haha.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Tycker balansen är så jävla kass, att ett litet destroyer kan komma från ingenstans och vara osynlig och få in några torpedo träffar och ta ner stora battleships är ju bara fan löjligt.

Har du sett vad en torped kan göra? En modern torped kan sänka alla fartyg som finns med en direktträff under kölen.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av solmartig:

kul spel speciellt eftersom de flesta matcher inte tar längre än 15 minuter och blir du mot förmodan dödad i början så kan du alltid hoppa ut till lobbin och köra med dina andra skepp medan den matchen slutförs.

ligger på tier 5 skepp just nu och även om det tar längre och längre tid att klättra vilket ibland kanske lite för långra grinds så har du bra variationer på de olika spestil man kan köra. Själv föredrar jag Japanska destroyers. Även om de är gjorda med papiermache så kan man ta ner de stora tanks med 2-3 torpedos. gäller dock att spela smart och smyga runt fienden

Tycker balansen är så jävla kass, att ett litet destroyer kan komma från ingenstans och vara osynlig och få in några torpedo träffar och ta ner stora battleships är ju bara fan löjligt.

https://youtu.be/FYcZ5EjZm-w

https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Szent_Istv%C3%A1n

Szent Istvan, slagskepp som tillhörde den Österrike-Ungerska flottan, sänktes av endast två 45 cm torpeder, det är mycket mindre än vad gängse slagskepp i WoWs kräver^^

Medlem
Skrivet av solmartig:

kul spel speciellt eftersom de flesta matcher inte tar längre än 15 minuter och blir du mot förmodan dödad i början så kan du alltid hoppa ut till lobbin och köra med dina andra skepp medan den matchen slutförs.

ligger på tier 5 skepp just nu och även om det tar längre och längre tid att klättra vilket ibland kanske lite för långra grinds så har du bra variationer på de olika spestil man kan köra. Själv föredrar jag Japanska destroyers. Även om de är gjorda med papiermache så kan man ta ner de stora tanks med 2-3 torpedos. gäller dock att spela smart och smyga runt fienden

Det är sant att matcherna är korta, men jag kände ändå efter bara en vecka att det fanns lite för lite att göra under de där 15 minuterna ibland... Och teknologiträdet är som du nämner rätt segt att klättra it. Jag tror att det blir bättre när vi får fler nationer, men i sitt nuvarande skick känns det här en smula fattigt.

Men vafan, man förlorar ju inget på att testa, det är gratis och det finns ingen anledning att investera i låtsaspengar!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av solmartig:

kul spel speciellt eftersom de flesta matcher inte tar längre än 15 minuter och blir du mot förmodan dödad i början så kan du alltid hoppa ut till lobbin och köra med dina andra skepp medan den matchen slutförs.

ligger på tier 5 skepp just nu och även om det tar längre och längre tid att klättra vilket ibland kanske lite för långra grinds så har du bra variationer på de olika spestil man kan köra. Själv föredrar jag Japanska destroyers. Även om de är gjorda med papiermache så kan man ta ner de stora tanks med 2-3 torpedos. gäller dock att spela smart och smyga runt fienden

Tycker balansen är så jävla kass, att ett litet destroyer kan komma från ingenstans och vara osynlig och få in några torpedo träffar och ta ner stora battleships är ju bara fan löjligt.

Kan och kan, då måste ju jagar-spelaren smyga sig på ditt slagskepp först, och då har du gjort ett par stora misstag.

En jagare sjunker lätt efter en eller möjligen två salvor från precis vilket annat skepp som helst, så det är inte lätt att göra nytta som jagare - känns rätt balanserat i min bok.

Medlem

Jag vill minnas att det likadant i World of Tanks start, få nationer, få kartor, och inte jättemånga vagnar för varje nation.

varannan match spelades på Campinovka och den andra hälften spelades på kartan med kyrkan på kullen.

Men WG har ju en tendens att fylla på rätt rejält allt eftersom


signatur
Medlem

Balansen är Bs.

Medlem

Battleships är riktigt värdelösa. Skitstora, långsamma torpedtavlor som har värdelösa guns. Visst, de tar mer, per träff, men man träffar ett av fyra skott varje halvtimme ungefär... Även om de har mer armor så är det sjukt lätt att sätta eld på dem och det gör cruisers hela tiden då de spyr ur sig skott. Balansen ÄR helt kass. Iden är bra men alla skepp funkar som anti BB som det är nu...
Lite mer skepp och balansera spelet så kan det vara ok, inget revolutionerande för spelindustrin kanske men lätt att bara plocka upp och ta en runda ibland, som WoT.

Medlem
Skrivet av Frostmork:

Battleships är riktigt värdelösa. Skitstora, långsamma torpedtavlor som har värdelösa guns. Visst, de tar mer, per träff, men man träffar ett av fyra skott varje halvtimme ungefär... Även om de har mer armor så är det sjukt lätt att sätta eld på dem och det gör cruisers hela tiden då de spyr ur sig skott. Balansen ÄR helt kass. Iden är bra men alla skepp funkar som anti BB som det är nu...
Lite mer skepp och balansera spelet så kan det vara ok, inget revolutionerande för spelindustrin kanske men lätt att bara plocka upp och ta en runda ibland, som WoT.

Tirpitz och Kongo är riktigt bra skepp överlag annars, Iowa och North Carolina likaså.

De flesta som använder battleships skjuter oftast på maxrange vilket gör att spridningen på skotten blir rätt jäkla enorma. Battleships träffar bäst under 14-15km range.

Gäller även att veta vilken typ utav ammo man ska skjuta på respektive skepp, många gör fel och spammar High Explosive ammo på allt och undrar sen varför de aldrig får samma kritiska träffar som andra som skjuter armor piercing får.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Frostmork:

Battleships är riktigt värdelösa. Skitstora, långsamma torpedtavlor som har värdelösa guns. Visst, de tar mer, per träff, men man träffar ett av fyra skott varje halvtimme ungefär... Även om de har mer armor så är det sjukt lätt att sätta eld på dem och det gör cruisers hela tiden då de spyr ur sig skott. Balansen ÄR helt kass. Iden är bra men alla skepp funkar som anti BB som det är nu...
Lite mer skepp och balansera spelet så kan det vara ok, inget revolutionerande för spelindustrin kanske men lätt att bara plocka upp och ta en runda ibland, som WoT.

Tirpitz och Kongo är riktigt bra skepp överlag annars, Iowa och North Carolina likaså.

De flesta som använder battleships skjuter oftast på maxrange vilket gör att spridningen på skotten blir rätt jäkla enorma. Battleships träffar bäst under 14-15km range.

Gäller även att veta vilken typ utav ammo man ska skjuta på respektive skepp, många gör fel och spammar High Explosive ammo på allt och undrar sen varför de aldrig får samma kritiska träffar som andra som skjuter armor piercing får.

Falskt. Men du har inte spelat tier 10 spec länge va?
Under hela closed och öppna betan var det 20km+ fighter mellan yamatos, och där satt majoriteten av skotten. På det avståndet är det dessutom sjukt enkelt att få citadel hits med AP. 14-15km brukar dock funka bra när man ska plocka cruizers, destroyers är dock småpotatis up close. Se till att han missar lite torps bara.

Medlem
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Frostmork:

Battleships är riktigt värdelösa. Skitstora, långsamma torpedtavlor som har värdelösa guns. Visst, de tar mer, per träff, men man träffar ett av fyra skott varje halvtimme ungefär... Även om de har mer armor så är det sjukt lätt att sätta eld på dem och det gör cruisers hela tiden då de spyr ur sig skott. Balansen ÄR helt kass. Iden är bra men alla skepp funkar som anti BB som det är nu...
Lite mer skepp och balansera spelet så kan det vara ok, inget revolutionerande för spelindustrin kanske men lätt att bara plocka upp och ta en runda ibland, som WoT.

Tirpitz och Kongo är riktigt bra skepp överlag annars, Iowa och North Carolina likaså.

De flesta som använder battleships skjuter oftast på maxrange vilket gör att spridningen på skotten blir rätt jäkla enorma. Battleships träffar bäst under 14-15km range.

Gäller även att veta vilken typ utav ammo man ska skjuta på respektive skepp, många gör fel och spammar High Explosive ammo på allt och undrar sen varför de aldrig får samma kritiska träffar som andra som skjuter armor piercing får.

Falskt. Men du har inte spelat tier 10 spec länge va?
Under hela closed och öppna betan var det 20km+ fighter mellan yamatos, och där satt majoriteten av skotten. På det avståndet är det dessutom sjukt enkelt att få citadel hits med AP. 14-15km brukar dock funka bra när man ska plocka cruizers, destroyers är dock småpotatis up close. Se till att han missar lite torps bara.

Mja, det är inte riktigt falskt. Slagskeppen är mest träffsäkra innanför maxrange och det är lätt att få citadel hits på nära avstånd med.

Kungen utav citadelhits på tier 10 är dock Zao och inte yamato eller Montana, bäst pen i hela spelet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Frostmork:

Battleships är riktigt värdelösa. Skitstora, långsamma torpedtavlor som har värdelösa guns. Visst, de tar mer, per träff, men man träffar ett av fyra skott varje halvtimme ungefär... Även om de har mer armor så är det sjukt lätt att sätta eld på dem och det gör cruisers hela tiden då de spyr ur sig skott. Balansen ÄR helt kass. Iden är bra men alla skepp funkar som anti BB som det är nu...
Lite mer skepp och balansera spelet så kan det vara ok, inget revolutionerande för spelindustrin kanske men lätt att bara plocka upp och ta en runda ibland, som WoT.

Tirpitz och Kongo är riktigt bra skepp överlag annars, Iowa och North Carolina likaså.

De flesta som använder battleships skjuter oftast på maxrange vilket gör att spridningen på skotten blir rätt jäkla enorma. Battleships träffar bäst under 14-15km range.

Gäller även att veta vilken typ utav ammo man ska skjuta på respektive skepp, många gör fel och spammar High Explosive ammo på allt och undrar sen varför de aldrig får samma kritiska träffar som andra som skjuter armor piercing får.

Falskt. Men du har inte spelat tier 10 spec länge va?
Under hela closed och öppna betan var det 20km+ fighter mellan yamatos, och där satt majoriteten av skotten. På det avståndet är det dessutom sjukt enkelt att få citadel hits med AP. 14-15km brukar dock funka bra när man ska plocka cruizers, destroyers är dock småpotatis up close. Se till att han missar lite torps bara.

Mja, det är inte riktigt falskt. Slagskeppen är mest träffsäkra innanför maxrange och det är lätt att få citadel hits på nära avstånd med.

Kungen utav citadelhits på tier 10 är dock Zao och inte yamato eller Montana, bäst pen i hela spelet.

På ett skepp som har 27km maxrange så skulle jag vilja säga att 20km är innanför, korrekt? 14-15km blir du ägd av en cruizer som kan spela, även om man själv gör bra skada.

Zao är ev bäst, inget jag tänker använda oavsett dock. FUSO och NAGATO var förövrigt riktigt bra förr, Kongo, meh, helt ok. Tycker generellt sett att Jap är bättre än US när det gäller BBs.

Medlem
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Frostmork:

Battleships är riktigt värdelösa. Skitstora, långsamma torpedtavlor som har värdelösa guns. Visst, de tar mer, per träff, men man träffar ett av fyra skott varje halvtimme ungefär... Även om de har mer armor så är det sjukt lätt att sätta eld på dem och det gör cruisers hela tiden då de spyr ur sig skott. Balansen ÄR helt kass. Iden är bra men alla skepp funkar som anti BB som det är nu...
Lite mer skepp och balansera spelet så kan det vara ok, inget revolutionerande för spelindustrin kanske men lätt att bara plocka upp och ta en runda ibland, som WoT.

Tirpitz och Kongo är riktigt bra skepp överlag annars, Iowa och North Carolina likaså.

De flesta som använder battleships skjuter oftast på maxrange vilket gör att spridningen på skotten blir rätt jäkla enorma. Battleships träffar bäst under 14-15km range.

Gäller även att veta vilken typ utav ammo man ska skjuta på respektive skepp, många gör fel och spammar High Explosive ammo på allt och undrar sen varför de aldrig får samma kritiska träffar som andra som skjuter armor piercing får.

Falskt. Men du har inte spelat tier 10 spec länge va?
Under hela closed och öppna betan var det 20km+ fighter mellan yamatos, och där satt majoriteten av skotten. På det avståndet är det dessutom sjukt enkelt att få citadel hits med AP. 14-15km brukar dock funka bra när man ska plocka cruizers, destroyers är dock småpotatis up close. Se till att han missar lite torps bara.

Mja, det är inte riktigt falskt. Slagskeppen är mest träffsäkra innanför maxrange och det är lätt att få citadel hits på nära avstånd med.

Kungen utav citadelhits på tier 10 är dock Zao och inte yamato eller Montana, bäst pen i hela spelet.

På ett skepp som har 27km maxrange så skulle jag vilja säga att 20km är innanför, korrekt? 14-15km blir du ägd av en cruizer som kan spela, även om man själv gör bra skada.

Zao är ev bäst, inget jag tänker använda oavsett dock. FUSO och NAGATO var förövrigt riktigt bra förr, Kongo, meh, helt ok. Tycker generellt sett att Jap är bättre än US när det gäller BBs.

Lagom med med bs, en bb kan förgöra en CA på ett salvo och det händer ofta.

Medlem
Skrivet av bullshitOPhero:

Jag vill minnas att det likadant i World of Tanks start, få nationer, få kartor, och inte jättemånga vagnar för varje nation.

varannan match spelades på Campinovka och den andra hälften spelades på kartan med kyrkan på kullen.

Men WG har ju en tendens att fylla på rätt rejält allt eftersom

Helt rätt, men jag bedömer spelet som det släpptes. Om ett år skulle jag tro att det här har betydligt mer att erbjuda.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Frostmork:

Battleships är riktigt värdelösa. Skitstora, långsamma torpedtavlor som har värdelösa guns. Visst, de tar mer, per träff, men man träffar ett av fyra skott varje halvtimme ungefär... Även om de har mer armor så är det sjukt lätt att sätta eld på dem och det gör cruisers hela tiden då de spyr ur sig skott. Balansen ÄR helt kass. Iden är bra men alla skepp funkar som anti BB som det är nu...
Lite mer skepp och balansera spelet så kan det vara ok, inget revolutionerande för spelindustrin kanske men lätt att bara plocka upp och ta en runda ibland, som WoT.

Tirpitz och Kongo är riktigt bra skepp överlag annars, Iowa och North Carolina likaså.

De flesta som använder battleships skjuter oftast på maxrange vilket gör att spridningen på skotten blir rätt jäkla enorma. Battleships träffar bäst under 14-15km range.

Gäller även att veta vilken typ utav ammo man ska skjuta på respektive skepp, många gör fel och spammar High Explosive ammo på allt och undrar sen varför de aldrig får samma kritiska träffar som andra som skjuter armor piercing får.

Ja, det gäller ju och sikta på citadel-delar på en viss range med AP. Föredrar att först crippla några moduler med HE tills man är nära nog att gå över till AP. Jag brukar göra det nånstans 8-5 km avstånd, men det finns säkert de som är bättre på att mäta ut det där. Iaf som slagskepp. Gillar dock Cruisers mest eftersom man kan hjälpa egna Destroyers mot fiendens Destroyers och skydda slöare fartyg mot flyg. Samt att det finns lite torpeder att skicka och man kan ändå gira relativt lätt gentemot fientliga torpeder... sen finns det ju alltid griefers som slänger en torpedsalva i sidan på 1,5 km avstånd på egna fartyg, eller i en skum match, vårt hangarfartyg skickade ut torpedplan och sänkte sig själv... O.o Wtf lixom, dra åt helvete med sånt beteende... Vi lyckades nästan vinna matchen ändå, men fick det till en draw för tiden rann ut.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Frostmork:

Battleships är riktigt värdelösa. Skitstora, långsamma torpedtavlor som har värdelösa guns. Visst, de tar mer, per träff, men man träffar ett av fyra skott varje halvtimme ungefär... Även om de har mer armor så är det sjukt lätt att sätta eld på dem och det gör cruisers hela tiden då de spyr ur sig skott. Balansen ÄR helt kass. Iden är bra men alla skepp funkar som anti BB som det är nu...
Lite mer skepp och balansera spelet så kan det vara ok, inget revolutionerande för spelindustrin kanske men lätt att bara plocka upp och ta en runda ibland, som WoT.

Tirpitz och Kongo är riktigt bra skepp överlag annars, Iowa och North Carolina likaså.

De flesta som använder battleships skjuter oftast på maxrange vilket gör att spridningen på skotten blir rätt jäkla enorma. Battleships träffar bäst under 14-15km range.

Gäller även att veta vilken typ utav ammo man ska skjuta på respektive skepp, många gör fel och spammar High Explosive ammo på allt och undrar sen varför de aldrig får samma kritiska träffar som andra som skjuter armor piercing får.

Falskt. Men du har inte spelat tier 10 spec länge va?
Under hela closed och öppna betan var det 20km+ fighter mellan yamatos, och där satt majoriteten av skotten. På det avståndet är det dessutom sjukt enkelt att få citadel hits med AP. 14-15km brukar dock funka bra när man ska plocka cruizers, destroyers är dock småpotatis up close. Se till att han missar lite torps bara.

Mja, det är inte riktigt falskt. Slagskeppen är mest träffsäkra innanför maxrange och det är lätt att få citadel hits på nära avstånd med.

Kungen utav citadelhits på tier 10 är dock Zao och inte yamato eller Montana, bäst pen i hela spelet.

På ett skepp som har 27km maxrange så skulle jag vilja säga att 20km är innanför, korrekt? 14-15km blir du ägd av en cruizer som kan spela, även om man själv gör bra skada.

Zao är ev bäst, inget jag tänker använda oavsett dock. FUSO och NAGATO var förövrigt riktigt bra förr, Kongo, meh, helt ok. Tycker generellt sett att Jap är bättre än US när det gäller BBs.

Lagom med med bs, en bb kan förgöra en CA på ett salvo och det händer ofta.

Om du möter en dålig CA så visst.

1
Skriv svar