Fotsvamp är en av farorna i Fallout 4 – så skyddar du dig!

Robot
Fotsvamp är en av farorna i Fallout 4 – så skyddar du dig!
Medlem
Fotsvamp är en av farorna i Fallout 4 – så skyddar du dig!

Fotsvamp alltså, hoppas alla föräldrar förstår att detta spel är för vuxna, barn under 34 år
bör undvika FO4.
"The greater your endurance, the futher you can go"! Måste vara nytt för Fallout 4 eller så har
jag missat något, fanns inte utmattning eller ork (stamina) i något tidigare Fallout spel?


signatur

MattiAceGaming

Skrivet av MattiAce:

Fotsvamp alltså, hoppas alla föräldrar förstår att detta spel är för vuxna, barn under 34 år
bör undvika FO4.
"The greater your endurance, the futher you can go"! Måste vara nytt för Fallout 4 eller så har
jag missat något, fanns inte utmattning eller ork (stamina) i något tidigare Fallout spel?

Osäker, men i Fallout 4 så finns nu "Sprint" funktionen med från början, slukar dock ActionPoints. Så högre Endurance kanske betyder mer AP för V.A.T.S?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av MattiAce:

Fotsvamp alltså, hoppas alla föräldrar förstår att detta spel är för vuxna, barn under 34 år
bör undvika FO4.
"The greater your endurance, the futher you can go"! Måste vara nytt för Fallout 4 eller så har
jag missat något, fanns inte utmattning eller ork (stamina) i något tidigare Fallout spel?

Osäker, men i Fallout 4 så finns nu "Sprint" funktionen med från början, slukar dock ActionPoints. Så högre Endurance kanske betyder mer AP för V.A.T.S?

Trevligt med sprint funktion, en mod mindre att installera Själv så anväde jag
aldrig V.A.T.S. så jag minns inte vad som påverkade mängden V.A.T.S. poäng
men jag tror inte det var endurance, Agility kanske?


signatur

MattiAceGaming

Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av MattiAce:

Fotsvamp alltså, hoppas alla föräldrar förstår att detta spel är för vuxna, barn under 34 år
bör undvika FO4.
"The greater your endurance, the futher you can go"! Måste vara nytt för Fallout 4 eller så har
jag missat något, fanns inte utmattning eller ork (stamina) i något tidigare Fallout spel?

Osäker, men i Fallout 4 så finns nu "Sprint" funktionen med från början, slukar dock ActionPoints. Så högre Endurance kanske betyder mer AP för V.A.T.S?

Trevligt med sprint funktion, en mod mindre att installera Själv så anväde jag
aldrig V.A.T.S. så jag minns inte vad som påverkade mängden V.A.T.S. poäng
men jag tror inte det var endurance, Agility kanske?

Tja, jag minns inte helt enkelt vilken "stat" som gällde tidigare, Fallout 4 har ju lovat att hela systemet med Special och perks gjorts om i grunden, så det är verkligen att gå in blind som gäller i November. Att skapa sin nya dweller kommer bli intressant den här gången då min template jag brukar följa inte längre gäller


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hoppas man kan Levla upp i S.P.E.C.I.A.L

Tidigare spel så har ens distribuering av poäng varit låst efter man startat spelet, har iofs för mig att man kunde gå upp några enstaka poäng här och där i Fallout 3 och New Vegas?!


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Fotsvamp alltså, hoppas alla föräldrar förstår att detta spel är för vuxna, barn under 34 år
bör undvika FO4.
"The greater your endurance, the futher you can go"! Måste vara nytt för Fallout 4 eller så har
jag missat något, fanns inte utmattning eller ork (stamina) i något tidigare Fallout spel?

No, Fallout har alltid använt samma stats - Strenght, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck. You are SPECIAL.

Så aldrig någon stamina.

Skrivet av SorbP:

Hoppas man kan Levla upp i S.P.E.C.I.A.L

Tidigare spel så har ens distribuering av poäng varit låst efter man startat spelet, har iofs för mig att man kunde gå upp några enstaka poäng här och där i Fallout 3 och New Vegas?!

Jag hoppas också på det, det har nämnts att det finns en serie böcker (in-game)för varje stat och skill som när man hittat hela serien ger en en stat-buff och en exklusiv blueprint för crafting som inte finns att få tag på någon annanstans.
Bobble-heads kommer i alla fall finnas för varje special. hoppas på buffs.

(Buffs= till SPECIAL, likt implantaten i F:NV)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Undvika kommunala badhus alltså

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av MattiAce:

Fotsvamp alltså, hoppas alla föräldrar förstår att detta spel är för vuxna, barn under 34 år
bör undvika FO4.
"The greater your endurance, the futher you can go"! Måste vara nytt för Fallout 4 eller så har
jag missat något, fanns inte utmattning eller ork (stamina) i något tidigare Fallout spel?

No, Fallout har alltid använt samma stats - Strenght, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck. You are SPECIAL.

Så aldrig någon stamina.

Jo men om du ser på filmen så orkar man just springa längre med bra endurance
vilket tyder på att trötthet måste vara en faktor i fallout 4. I så fall är det nytt


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av MattiAce:

Fotsvamp alltså, hoppas alla föräldrar förstår att detta spel är för vuxna, barn under 34 år
bör undvika FO4.
"The greater your endurance, the futher you can go"! Måste vara nytt för Fallout 4 eller så har
jag missat något, fanns inte utmattning eller ork (stamina) i något tidigare Fallout spel?

No, Fallout har alltid använt samma stats - Strenght, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck. You are SPECIAL.

Så aldrig någon stamina.

Jo men om du ser på filmen så orkar man just springa längre med bra endurance
vilket tyder på att trötthet måste vara en faktor i fallout 4. I så fall är det nytt

Eller så använder det AP precis som i Project Nevada.

Medlem

Älskar dom här videona! kan knappt bärga mig till spelet kommer

Medlem

Kunde man vara kannibal i Fallout3? För det verkar onekligen så att detta är en möjlighet i fyran.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Kunde man vara kannibal i Fallout3? För det verkar onekligen så att detta är en möjlighet i fyran.

Jadå, det finns en Perk som heter Cannibalism i FO3, man tappade karma om man åt på folk med vittnen


signatur
Medlem
Skrivet av demagog:

För det verkar onekligen så att detta är en möjlighet i fyran.

Det verkar till och med uppmuntras i fyran! Kanske ska man göra en genomspelning där man äter upp varenda människa i världen.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av MattiAce:

Fotsvamp alltså, hoppas alla föräldrar förstår att detta spel är för vuxna, barn under 34 år
bör undvika FO4.
"The greater your endurance, the futher you can go"! Måste vara nytt för Fallout 4 eller så har
jag missat något, fanns inte utmattning eller ork (stamina) i något tidigare Fallout spel?

Osäker, men i Fallout 4 så finns nu "Sprint" funktionen med från början, slukar dock ActionPoints. Så högre Endurance kanske betyder mer AP för V.A.T.S?

Trevligt med sprint funktion, en mod mindre att installera Själv så anväde jag
aldrig V.A.T.S. så jag minns inte vad som påverkade mängden V.A.T.S. poäng
men jag tror inte det var endurance, Agility kanske?

Tja, jag minns inte helt enkelt vilken "stat" som gällde tidigare, Fallout 4 har ju lovat att hela systemet med Special och perks gjorts om i grunden, så det är verkligen att gå in blind som gäller i November. Att skapa sin nya dweller kommer bli intressant den här gången då min template jag brukar följa inte längre gäller

Samma här, har alltid byggt mina karaktärer på intelligens men det kanske inte
har samma avgörande funktion längre. Kommer bli väldigt spännande


signatur

MattiAceGaming

Här finns en video med Todd Howard som förklarar lite djupare hur det nya systemet fungerar:

Här i står att Agility bestämmer hur mycket AP du har, ju fler poäng i agility ger mer poäng i VATS.
Men Endurance bestämmer hur långt du kan sprinta per AP, så tillräckligt höga poäng i dessa borde förvandla en till en maratonlöpare.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Här finns en video med Todd Howard som förklarar lite djupare hur det nya systemet fungerar:

https://www.youtube.com/embed/FeNIS4xn8hc

Här i står att Agility bestämmer hur mycket AP du har, ju fler poäng i agility ger mer poäng i VATS.
Men Endurance bestämmer hur långt du kan sprinta per AP, så tillräckligt höga poäng i dessa borde förvandla en till en maratonlöpare.

Tackar!

Det mesta i S.P.E.C.I.A.L. är samma som tidigare men just
endurance har fått lite förändringar. Borta är survival från vegas
samt detta med hur långt du kan sprinta per AP som ny funktion


signatur

MattiAceGaming

1
Skriv svar